[FC3] Zwart scherm bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• Mellachi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 17:39
Ik heb sins kort een Acer Travelmate 4002WLMI gekocht en ben er echt super tevreden over.

Nu probeer ik er Fedora Core 3 erop te installeren, maar zodra ik kies voor graphische of text based setup zie ik de kernel van alles laden en voordat hij daarmee klaar is krijg ik een zwart scherm en gebeurt er niks meer. Dit zou volgens mij iets te maken hebben met de powermanagement???
Dat blijkt vaak problemen te geven. Wat ik ook probeer ik krijg het niet voor mekaar om die setup draaiende te krijgen. Helaas krijg ik niet te zien wat de laatste regel is, het scherm schud als het ware weg, dus ik weet niet precies wat problemen levert.

Heeft iemand toevallig het zelfde probleem en daar een oplossing voor gevonden dan hoor ik het graag. Maar ook als je denkt dat je me in de juiste richting kunt sturen dan maak je me blij :D

Ik moet er bij zeggen dat linux volledig nieuw is voor mij, het lukt me dan nog niet helemaal om mijn draai te vinden in die wereld ;)

Tips en trucks zijn van harte welkom.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Heb je powermanagement in je bios al uitgezet om dat probleem uit te sluiten?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Mellachi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 17:39
Ik heb in mijn bios gekeken, maar daar kom ik dus nergens de optie tegen. Ik moet zeggen dat de bios van die laptop heel sumier is :(

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Je kunt ook acpi uitschakelen door bij het beginscherm linux acpi=off in te typen. (kijkt bijvoorbeeld in de fedora-faq)

P.S. op tuxmobile staan ook installatie-reports van verschillende notebook en distributie combinaties. Je acer laptop staat er ook tussen. maar Helaas niet in combinatie met fedora core 3.

[ Voor 42% gewijzigd door A_L op 30-04-2005 11:38 ]