Toon posts:

Raaaaaaah !!! Jetway Socket7 board fuckzooi ?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het zit dus zo. Ik had dus een AMD k6-2 550 Mhz systeempje met een Jetway 532B mobo en TNT2 M64. Anngezien die plank een beetje te heet werd, sloopte ik m uit m'n kast en plakte er een Processor heatsink + fan op. Maarrrr, toen ik m terugdouwde in z'n AGP slotje en de comp aanzette zei hij:

<<< PEEEEEEEEEEEEP PEEP PEEP PEEP >>>

Nou erg fijn, maar wat the fuck betekent dit ?
Toen heb ik dus me hele mobo leeggehaald en daarna stap voor stap de onderdelen erop geplakt. Als ik er de processor op doe gaat het nog goed, tenminste, hij zegt geen PEEP. Als ik er dan geheugen bij stop doettie PEEP, ook als ik er een videokaart bij stop doettie peep... ik weet zeker dat het geheugen goed is, want ik heb met 2 verschillende sticks geprobeerd. Ik heb ook een andere videokaart erin gestopt en die doettut ook nie ! Argh! En zelfs de processor heb ik vervangen met een andere, resultaat zero.

Het rare is dat ik een of andere mongool ken die ook een socket7 bordje heeft en die kreeg ook rare piepen nadat ie een CDROM erin zette. Raar dus... is dat chipset een beetje brak of zo ?

Maarja de uiteindelijke vraag is dus... heeft iemand enige ervaring met dit probleem en hoe valt dit in godsnaam op te lossen ?!? Ik ben nou ongeveer 4 uur bezig geweest met klooien en nog steeds geen resultaat...

Verwijderd

Het ziet ernaar uit dat je geheugen rot is,
probeer 't eens met een andere reep sims

Verwijderd

Topicstarter
Nee mn geheugen is goed, ik heb t geprobeert met 2 verschillende strookjes SDRAM en ook nog een reepje SIMM...

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Die piepjes willen zeggen dat ie z'n videokaart niet kan vinden...

Zie dit PDF'je pagina 41 voor referentie (OK, 't is een ASUS bord, maar die pipjes zijn overal hetzelfde :)
<A HREF="ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUS/mb/sock370/440bx/cubx/cubx-103.pdf" TARGET=_blank>ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUS/mb/sock370/440bx/cubx/cubx-103.pdf</A>

I hope it helps...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Mocht je per ongeluk op je videokaart zijn gaan zitten ... (zonder het te weten) ... weet ik nog een TNT2 M64 met 32 Mb te koop voor 175,- (mijn zwager heeft een AlladinV chipset en die doet moeilijk met die videokaart)

Want het lijkt verdacht veel op dat je mobo de videokaart niet kan vinden...sorry

Mail me dan ff