[PtokaX / DC ++] Registreren?

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-08 11:33

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey

Ik draai momenteel PtokaX DC Hub 0.3.3.0 build 17.03 en dit werkt perfect. Iedereen kan joinen, van elkaar downloaden etc maar ik heb één vraagje waarvan ik de oplossing niet kan vinden. Het forum van DC++ is namelijk down (http://dcplusplus.sourceforge.net/forum.html) en er zit geen FAQ / Read Me bij PtokaX dus dan stel ik mijn vraag maar hier. Is er een mogelijkheid dat personen zich eerst moeten registreren voordat ze het kanaal binnen komen? Er is wel een optie in PtokaX dat je lid moet zijn maar waar kan iemand zich dan registreren zodat hij of zei bekend is op mijn 'PtokaX' en dus kan inloggen met de gegevens die op 'mijn' PtokaX staan? Ik vind namelijk geen optie in DC++ waarmee iemand zich kan registreren. Als ik die optie nu aanvink en dan als 'onbekend' iemand wil joinen krijg ik een melding dat ik lid moet zijn en word ik gedisconnected. Maar ik had van iemand gehoord dat er ook een mogelijkheid zou zijn dat je om een password word gevraagd of dat er een registratie schermpje verschijnt maar dat gebeurt dus niet. Ik moet daarbij wel even melden dat mijn hub / server niet is aangemeld bij iets of iemand en dus gewoon stand-alone draait neem ik aan. :)

B.v.d

Screenshot 1:
http://members.lycos.nl/robbyentommy/test3/1.PNG
Dat Dreamland adres staat er overigens standaard en die URL is dood. (De redirect URL.)

Screenshot 2:
http://members.lycos.nl/robbyentommy/test3/2.PNG

[ Voor 116% gewijzigd door TommyGun op 30-04-2005 03:02 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• ACID-dude
  • Laatst online: 18-06 19:01

ACID-dude

Make More Music!

Maar dat is toch wat je wil? Je zegt dat iemand zich eerst moet reggen voor hij in het kanaal kan? Hoe wil je mensen dan laten reggen?

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ja dat is juist mijn vraag, hoe laat ik ze reggen zodat ze bekend staat op MIJN server? Misschien beetje vreemd uitgelegd maar hoop dat het nu wel duidelijk is. Het is tenlostte nog vroeg he om zulke vragen te stellen ;) Start post aangepast :)

[ Voor 51% gewijzigd door TommyGun op 30-04-2005 02:57 ]

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Je zou de optie om alleen geregistreerde mensen binnen te laten aan kunnen zetten en dan bij de Message je e-mailadres plus de vraag om nick en ww op te geven. Zoiets?
Kun je het adres even in je post zetten?
Dan moet je ze dus handmatig bij geregistreerde users in PtokaX opgeven.
Dat registreer automatisch slaat volgens mij op dat je hub in de hublist word opgenomen.

[ Voor 30% gewijzigd door ACID-dude op 30-04-2005 02:59 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Dat zou ook een mogelijkheid zijn omdat ik dat idd handmatig kan invoeren. Adres post ik hier niet wegens regeltjes waaronder die niet vallen. Ik zal je wel even een mailtje sturen. Bedankt voor de hulp tot nu toe! :)

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Graag gedaan. :)

Wat je ook nog zou kunnen proberen is een scriptje regelen wat er voor zorgt dat users die niet geregged zijn, wel in de hub kunnen komen maar niet mogen downloaden. Deze zijn er zeker weten wel. Vervolgens kun je middels !regme pass of een PM naar een admin een user reggen. Hoe het automatisch (via !regme) gaat weet ik zelf ook niet.
Ik gebruik overigens PtokaX 0.3.2.6 Testdrive 4.9.9 met Robocop v9.0f

[ Voor 10% gewijzigd door ACID-dude op 30-04-2005 03:03 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Zo'n scriptje had ik ook al even gezocht ja. Echter veel Franse resultaten via Google en meeste hits op 'register' is het woordje 'register' in een forum met als bedoeling dat je je eerst moet registreren om op het forum oid te kunnen. Niet echt veel over te vinden dus op "PtokaX register script" maar ik zal nog eens rondkijken. Robocop had ik echter wel gevonden. Ben ik ff aan het checken :)

[ Voor 51% gewijzigd door TommyGun op 30-04-2005 03:09 ]

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

TommyGun schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 03:04:
Zo'n scriptje had ik ook al even gezocht ja. Echter veel Franse resultaten via Google en meeste hits op 'register' is het woordje 'register' in een forum met als bedoeling dat je je eerst moet registreren om op het forum oid te kunnen. Niet echt veel over te vinden dus op "PtokaX register script" maar ik zal nog eens rondkijken. Robocop had ik echter wel gevonden. Ben ik ff aan het checken :)
Ok.

[ Voor 21% gewijzigd door ACID-dude op 30-04-2005 03:11 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Duurde eerst een half uur voordat die verreiste .NET software was geinstalleerd voor RoboCop maar daarna ging het nog niet vlekkeloos. Hoe de hell installeer je dat gevaarte of krijg je dat ook maar op een of andere manier werkend? Er zit alweer geen FAQ of niks bij. Vreemd allemaal maar... Heb tot nu toe lopen klooien en heel Google leeg gezocht maar weer alleen maar gekke Franse en dooie pagina's met 0,0 hulp of ook maar een kleine How To. Enige hulp word nu dus zeker wel gewaardeerd. Ja, die settings instellen kan ik ook nog wel maar wat daarna? Heb overigens versie 10.01e. De nieuwste dus..

Edit 1:
Dom! Ik had het in de main dir van PtokaX geplaatst ipv in de "Scripts" dir 8)7 Even verder klooien dus.

Edit 2:
Yes het werkt! Bedankt ACID-Dude :D

Edit 3:

En nog één klein vraagje; iedereen die zich registreerd word automatisch vernoemd naar [RC]Nickname. Dat komt er dus bij iedereen voor te staan. Ik heb alle opties doorgezocht van zowel PtokaX als van RoboCop maar ik kan nergens die tag vinden. Is dit te wijzigen op een of andere manier? B.v.d

Edit 4;

Heb hem gewoon private gemaakt en non-members krijgen dus een message dat ze mij ff moeten mailen. Bedankt voor alle hulp. Verder werkt alles perfect dus ook geen vragen meer voorlopig. Werkt echt goed dat RoboCop :Y)

[ Voor 84% gewijzigd door TommyGun op 30-04-2005 16:32 ]

Pagina: 1