Toon posts:

Pc valt me iets te vaak uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddernacht :P ,

Ik heb last van een probleem, nl. dat mijn pc uitvalt sinds ik er een nieuwe processor, videokaart en voeding in heb gezet.
Ik had eerst alleen de processor, het bleek dat mijn oude B-merk 350watt voeding het niet meer kon trekken, toen had ik vervolgens een Aopen 350watt aanbevolen gekregen van de Vobis, die kon dan ook wel mijn nieuwe Geforce 6600GT 256mb trekken, was mij beloofd.

Nu valt mijn pc uit, op de gekste momenten, ik heb bijvoorbeeld 3dMark05 een aantal (4x) gedraaid, om te kijken of het nu wel goed ging, maar, ga ik een potje CoD:UO spelen, valt hij uit zodra ik ben begonnen aan de 2e missie ;(

Mijn Specs:
Aopen voeding 350 watt (ook te zien op www.vobis.nl)
Asus A7N8X-E Deluxe
Amd Xp 3200+
Creative Audigy 2 ZS
XFX Geforce 6600 GT 256 mb
Maxtor 80 gb S-ATA

Weet iemand raad? (ik heb al 2 case-fans, ik d8 dat ik wel genoeg koeling had :/ )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 00:39 ]

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 19:51
hmm wat bedoel je met uitvallen? volledig de stroom eraf of reboot? en ik denk dat je toch de oorzaak bij je voeding moet zoeken, aangezien 350 watt nogal krap is voor jouw systeem, ook van n 'goed' merk voeding

Ontspan.

Verwijderd

post je voltages eens

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

Heb je al programma's zoals memtest86 gedraait? wanneer je geheugen kapot is wil de pc nog wel eens bij intens gebruik, waardoor het geheugen vol loopt, spontaan herstarten.

Probeer ook eens losse PCI kaarten zoals je audigy eruit te halen, probeer zoveel mogelijk kleine dingen uit te sluiten.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Deed de PC na het installeren van de AOpen 350W, zónder de GeForce 6600GT, het wel goed:?
Als dat wel het geval is, dan is óf het moederbord niet compatible (controleer eventueele BIOS instellingen) óf het meest waarschijnlijke, de voeding.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Motherboard Monitor, Speedfan, en wat graven en spitten op internet.
En je weet nooit wat die rare zoekvragen op tweakers en op google opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het valt me wel op dat m'n voeding flink aan het overcompenseren is: 12,67 volt
Het valt nog binnen de marge, maar het lijkt me niet goed, de andere voltages zitten trouwens wel normaal..

De pc valt uit, hij reboot ook niet

Met de Aopen voeding erin, zonder de 6600 GT viel hij niet uit, maakt niet uit hoeveel burn-in wizards ik draaide (van sisoft sandra 2004)

Verwijderd

Zoals je in Welke voeding heb ik nodig? Deel 11 kan zien, valt dat voltage niet binnen de marge. Wellicht heb je te maken met een afwijking in het uitlezen. Lees daarvoor de topicstart van het zojuist genoemde topic.

Verwijderd

Ik vrees toch echt dat het je voeding is, aangezien hij niet uitviel zonder die 6600GT ..... Kun je niet even een voeding van iemand anders proberen?
Pagina: 1