Toon posts:

PC loopt vast na installatie drive 6600GT videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem en kom er niet uit. Ik heb me werkelijk rotgezocht en 1001 dingen geprobeerd.
Ik heb sinds een week een ASUS A8N-SLI Deluxe moederbord met een AMD 64 3500+ processor gekocht. Overige specs:

Antec Lifestyle kast met 380 Watt voeding
2x Maxtor 160 Gb SATA schijven
2 x 512 mb DDR400
Pioneer 106 DVD writer
1 x Gigabyte PCIe 6600GT Videokaart

Probleem:
Als ik XP installeer kan ik gewoon alle drivers installeren en alles werkt goed (geluid, ect.) op 1 ding na. Op het moment dat ik de driver voor de videokaart (nvidia driver) installeer en ik reboot dan blijft XP hangen direct na het "loading screen". Ik krijg dan een zwart scherm met een knipperende cursor in de linker bovenhoek. Opstarten in savemode lukt en als ik de driver deinstalleer dan boot XP ook weer gewoon. Ik heb een bios upgrade gedaan naar versie 1007, later ook weer gedowngrade naar 1006. Ik heb verschillende nvidia drivers uitgeprobeerd, XP opnieuw geinstalleerd (zowel de 32 als de 64 bit versie) en nog veel meer. Voor mij is het zeker dat het de driver is. SLI staat in de bios op single card, de SLI connector selector card staat op single card heb zelfs de EZ stroomvoorziening aangesloten. Dus moeten volgens mij de kaartinstellingen correct zijn.

Nogmaals ik heb me rotgezocht en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. _/-\o_ _/-\o_

Alvast bedankt!!

BlueSuedeShoes

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt ook kans dat door de driver hardware van je geforce aangesproken wordt, die misschien defect is. Dus dan kan het ook zijn dat je pas merkt dat je videokaart defect is als je de drivers installeert.

Dus ik zou ook even checken of je Gra-Ka wel helemaal ok is.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ermee terug naar de winkel gaan om het te laten nakijken, heb helaas niemand in de buurt om te testen :(
Ik laat het ff weten.....

n ieder geval bedankt voor de info!!