Op zoek naar een headset

Pagina: 1
Acties:

• JanVanHaaren
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 09:04
Goedenavond iedereen.

Mijn eerste bericht hier op Gathering of Tweakers. Ik heb de regels hier wat doorgenomen en hoop dus ook dat mijn bericht aan alle voorschriften voldoet. Ook ben ik ook al even met de zoekfunctie aan de slag gegaan, maar ik kan niet echt vinden wat ik precies zoek. Vandaar dit nieuwe draadje.

Ik ben namelijk op zoek naar een headset. In de eerste plaats zal die dienst moeten doen om via de microfoon ingesproken teksten te digitaliseren. Deze teksten zullen gebruikt worden voor een presentatie dus de kwaliteit hiervan is zeer belangrijk.

In de tweede plaats is het ook de bedoeling om er gewoon wat muziek mee te beluisteren. Altijd handig wanneer je samen met andere mensen in eenzelfde ruimte moet werken. Het hoeft niet te dienen voor het spelen van games of iets in dat genre.

De headsets van Logitech zien er op het eerste zicht wel degelijk uit. Voor de rest heb ik niet echt een blik op de markt der headsets. Ik heb nog nooit eerder zo'n ding aangeschaft dus ben een leek op dit gebied.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:02
Ik denk dat als je voor een losse hoofdtelefoon en een losse microfoon gaat je een stuk meer keuze hebt, zeker als je voor kwaliteit gaat. Headsets die je bij een 'gewone' computerwinkel haalt zijn sowieso meestal waardeloos, tot hooguit 'acceptabel' aan toe.

• JanVanHaaren
Dat is voor mij ook een mogelijkheid. Heeft er iemand ervaring met een losse microfoon? Zoja, welk(e) merk(en) of model(len) kunnen jullie mij aanraden?

Verwijderd

Ik heb zelf de Logitech USB 20 headset
http://www.logitech.com/i...L,CRID=103,CONTENTID=6338

geluid is prima..

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:35
Ik heb zelf ook een logitech headset, diegene die bij UT2004 Special Edition werd geleverd. Lijkt heel veel op de Internet Chat headset, is em echter niet ;)

Vind het geluid van m'n logitech kwa muziek luisteren wat minder, lage tonen zijn nauwelijks aanwezig. De microfoon daarentegen is subliem! Maar, aan de andere kant is de microfoon wat in m'n Quickcam 4000 zit ook geweldig... dus wat microfoon kwaliteit betreft, zit je bij Logitech wel goed :) Al zou ik persoonlijk als het je echt om kwaliteit ging eens naar de koptelefoons van Sennheiser kijken. Sennheiser staat nl. bekend om z'n uitmuntende kwaliteit... alleen is daar ook de prijs naar, dus dan zul je moeten afwegen wat belangrijker is, prijs of kwaliteit.

Wanna play?

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Wat is jouw budget? Want goede kwaliteit kost immers hoop geld ...

Kan je voorbeeld naar een Sennheiser ofzo gaan. Topspullen!

[ Voor 33% gewijzigd door nvidia op 30-04-2005 10:23 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik heb zelf een Plantronics headset en ben er best tevreden over. Zeker voor dat geld (€ 45).
Geef eens aan wat je budget is.

• JanVanHaaren
Wanneer ik een aankoop doe let ik vaak niet op een euro meer of minder. Ik pin me nooit vast op een bepaald bedrag. Liever een euro meer kwijt voor extra kwaliteit.

Op de Logitech website heb ik ook de USB Desktop Microphone gezien. Volgens bijhorende tekst is het een geweldig ding, maar natuurlijk wil ik eerst een paar gebruikerservaringen lezen. Iemand ervaring met dit ding van Logitech?

Verwijderd

Ik zou voor de plantronics dsp-500 gaan, deze is volledig digitaal ( usb ) en heeft hierdoor zijn eigen geluidskaart ingebouwd.
De mic's van plantronics zijn ook van heel goede kwaliteit.
Bij een andere headset ( analoog ) ben je voor de kwaliteit gebonden aan je geluidskaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 15:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 15:47:
Ik zou voor de plantronics dsp-500 gaan, deze is volledig digitaal ( usb ) en heeft hierdoor zijn eigen geluidskaart ingebouwd.
De mic's van plantronics zijn ook van heel goede kwaliteit.
Bij een andere headset ( analoog ) ben je voor de kwaliteit gebonden aan je geluidskaart.
Ik heb zowel de Plantronics DSP-500 als de .90 Audio, is ongeveer dezelfde headset, behalve dat er aan het einde van de DSP-500 een geluidskaart ingebouwd zit. Goede geluidskwaliteit en heeft als voordeel dat de geluidsregelaar in het midden van het koortje digitaal is en van hogere kwaliteit dan het potmetertje in de .90 Audio. Nadeel is dat deze geluidskaart geen EAX ondersteunt, ik als gamer gebruik eigenlijk alleen nog maar de .90 Audio in combinatie met een Audigy II ZS.

Met kwaliteit zit je in ieder geval goed bij Plantronics. De koordjes, het zwakke punt bij headset, zijn dik en robuust en de garantie is lang, al weet ik niet meer precies hoe lang. Ik geloof 2 jaar.

Verwijderd

De dsp500 is volledig digitaal.
Ik speel nu al een tijdje cs, en vind de Dsp500 toch fijner als een .90 met audigy 2.
waar ik ook regelmatig op speel :)
Verder is er nu ook een nieuw plantronics en een nieuwe steelpad.

http://www.gamevillage.nl...php?act=ST&f=133&t=35680&

http://www.steelpad.nl/steelpad/news.asp

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 01:26 ]

Pagina: 1