[PHP] Tijd op server wisselt voortdurend?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb dus een gastenboek ontworpen waarbij bij de invoer van een entry in de database de volgende regel wordt gebruikt om een soort timestamp te maken:

$strDateTime = date("YmdHis");
Een voorbeelduitkomst is "20050529192353"

De pagina die naar de database schrijft zit in een iframe.
Er wordt geschreven bij form submit (na nodige controles...).
Nu merk ik echter dat er vreemde waarden in mijn database komen te staan.
Af en toe staat er een 'timestamp' die KLEINER is dan een vorig bericht.

Zo is er soms een bericht wat LATER is gepost, maar waarvan de timestamp 4 minuten EERDER staat? Ik begrijp er echt niets van? Zou het aan de server liggen, of ligt het aan mijn script? Dat laatste kan toch bijna niet? Het enige wat er gebeurd is bovenstaande regel code die in een iframe wordt uitgevoerd bij form submit...

Iemand een idee? Ik word hier wild van :X
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Aangezien jouw script keurig de tijd van de server gebruikt om een datum-tijd notatie te maken weet ik eigenlijk 99% zeker dat het aan de server ligt. Dit kun je simpel checken door een pagina te maken waarop een klok loopt, en zodra de klok terugspringt log je dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom gebruik je niet gewoon de NOW() functie van (My)SQL?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het met DE NOW() functie gedaan en nu loopt het het als een zonnetje (tot nu toe :9 ).
Thx vr de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

pietje63

RTFM

Wanneer bepaalde je de tijd? Op de pagina met het formulier waarin mensen hun naam enzo kunnen typen of op de pagina waarin hij daadwerkelijk toe wordt gevoegd? Als het eerste het geval was dan heb je mensen die 4 minuten lang aan het lezen zijn en dan ook een keer een berichtje typen en dan op submit klikken waarbij ook de tijd mee wordt gestuurd.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:47:
Ik heb het met DE NOW() functie gedaan en nu loopt het het als een zonnetje (tot nu toe :9 ).
Thx vr de replies!
Waarschijnlijk loopt de sql server op een andere pc die wel een normale klok heeft dan :)
Pagina: 1