Hallo allemaal.
Hier volgt een omschrijving van mijn probleem.
Mijn zus heeft 2 jaar geleden voor haar studie een 2e hands pc gekocht bij de pc winkel van mijn oom. Het machientje deed het prima. Hier even de specs van het gevalletje
lame packerd bell kast
Micro ATX mobo (ik d8 asus maar maakt niet uit)
p3-800 EB
512 SDR pc133
20 gb ATA66
GF 4 mx 400
4x4x2 brandertje
cd rom spelertje
schijfgevalletje
250 watt voeding van een of ander merk
Ze nam het geval mee naar nijmegen waar zij een kamer heeft (ik woon in lelystad) Das dus een flinke rit in de trein
Annywayz, een paar maanden later belde ze me op dat haar pc niet meer opstarte.. Hij bleef maar cyclen. Na het winxp inlogscherm met username etc floepte hij pardoes weer terug naar bioscheck etc en begon vrolijk weer te booten. Ik heb toen veilige modus geprobeerd, geprobeerd te fixen met de cd etc maar het mocht niet baten. Verse windows! Pc weer mee terug compleet gepatched met up to date virusscanner etc etc. Enkele maanden later, precies hetzelfde gezeur. Echter, de stroom was er dit keer bij de buurman uitgeklapt en daar had haar apparatuur ook last van gehad (doorgebrande lamp, pc die uitging). Naja ik was het zat. Ik besloot voor haar gewoon een nieuwe pc te bouwen. Voor weinig had ik afgelopen september toch al een leuk werpctje voor haar in elkaar geschroefd. Dat kwam er zo uit te zien
Asus a7v600 Matx mobo (onboard geluid+lan+vga)
amd Sempron 2400+
2x 256 DDR pc3200 cl2.5 twinmos
40 GB Samsung spinpoint 133mbs 2mb cache
gf4 mx meegenomen naar dit systeem
zalman 300 watt voeding
oude brander+cdrom+diskettestation meegenomen naar nieuwe systeem
De oude spullen heb ik in de kast van mn vriendin geschroefd, gf2 mxje erin 80 gigje en alles werkt nu al 9 maanden ongeveer perfect.
Enfin, vorige week belt mn zus me weer op. Daan? raadt eens.... Ja dus... ALWEER hetzelfde gelazer! Ik wordt er helemaal krankie van... Ik heb de search geraadpleegd, gegoogled maar kan zoiets niet terugvinden. Ik ben vanmiddag ook nog even langs mn oom in dronten gereden en bij de TD naar binnen gestapt. Die jongens daar vonden het een zwaar vaag probleem. Dit keer kreeg in tijdens het opstarten de vraag hoe ik windows wilde booten. normaal veilige modus etc etc, maakt niet uit wat ik kies.. Na de keuze krijg ik gewoon zwart scherm. Mn monitor blijft wel gewoon aan, hdd ledje doet nop.. Ik heb de gf5200 uit mn ouders gamepctje geript en geprobeerd.. mocht niet baten. Ik heb pc2700 geheugen erin gegooid om te kijken of dat het was... mocht niks helpen.. Heb de harde schijf in mijn pc gehangen, kon er gewoon opkomen en bestanden backuppen enz zonder moeite, bloedjesnel, op virussen gescand niks gevonden.. hang ik hem terug, hetzelfde gezeur..
Ik vind het echt vreemd.. steeds hetzelfde ? al de 3e keer? Het enige dat nog oud is zijn
- de kast
- cdrom speler
- brander
- gf4 mx400 (ook rond juli gekocht)
Voltages lopen prima daar ligt het niet aan. Alle kabels zitten correct, bios batterij heb ik vervangen voor een nieuwe.. Ik vat het gewoon even niet meer.. Nu wilde ik jullie vragen wat ik over het hoofd zie want ik weet zeker dat het nog een keer gaat gebeuren. Ik heb vandaag weer verse win xp prof +sp2 derop gegooid, norton 2005, alles nogmaals gescand. Niks gevonden het bakkie is gewoon weer een heerlijk werskstationnetje. Maar de volgende keer zou ik dit probleem dus gewoon totaal willen verhelpen want om de paar maanden herinstall is natuurlijk gewoon geen optie.
Wie heeft er suggesties of mist informatie van mij kant ??
alvast vriendelijk bedankt mensen !!
groetjes een wanhopige daan
Hier volgt een omschrijving van mijn probleem.
Mijn zus heeft 2 jaar geleden voor haar studie een 2e hands pc gekocht bij de pc winkel van mijn oom. Het machientje deed het prima. Hier even de specs van het gevalletje
lame packerd bell kast
Micro ATX mobo (ik d8 asus maar maakt niet uit)
p3-800 EB
512 SDR pc133
20 gb ATA66
GF 4 mx 400
4x4x2 brandertje
cd rom spelertje
schijfgevalletje
250 watt voeding van een of ander merk
Ze nam het geval mee naar nijmegen waar zij een kamer heeft (ik woon in lelystad) Das dus een flinke rit in de trein
Asus a7v600 Matx mobo (onboard geluid+lan+vga)
amd Sempron 2400+
2x 256 DDR pc3200 cl2.5 twinmos
40 GB Samsung spinpoint 133mbs 2mb cache
gf4 mx meegenomen naar dit systeem
zalman 300 watt voeding
oude brander+cdrom+diskettestation meegenomen naar nieuwe systeem
De oude spullen heb ik in de kast van mn vriendin geschroefd, gf2 mxje erin 80 gigje en alles werkt nu al 9 maanden ongeveer perfect.
Enfin, vorige week belt mn zus me weer op. Daan? raadt eens.... Ja dus... ALWEER hetzelfde gelazer! Ik wordt er helemaal krankie van... Ik heb de search geraadpleegd, gegoogled maar kan zoiets niet terugvinden. Ik ben vanmiddag ook nog even langs mn oom in dronten gereden en bij de TD naar binnen gestapt. Die jongens daar vonden het een zwaar vaag probleem. Dit keer kreeg in tijdens het opstarten de vraag hoe ik windows wilde booten. normaal veilige modus etc etc, maakt niet uit wat ik kies.. Na de keuze krijg ik gewoon zwart scherm. Mn monitor blijft wel gewoon aan, hdd ledje doet nop.. Ik heb de gf5200 uit mn ouders gamepctje geript en geprobeerd.. mocht niet baten. Ik heb pc2700 geheugen erin gegooid om te kijken of dat het was... mocht niks helpen.. Heb de harde schijf in mijn pc gehangen, kon er gewoon opkomen en bestanden backuppen enz zonder moeite, bloedjesnel, op virussen gescand niks gevonden.. hang ik hem terug, hetzelfde gezeur..
Ik vind het echt vreemd.. steeds hetzelfde ? al de 3e keer? Het enige dat nog oud is zijn
- de kast
- cdrom speler
- brander
- gf4 mx400 (ook rond juli gekocht)
Voltages lopen prima daar ligt het niet aan. Alle kabels zitten correct, bios batterij heb ik vervangen voor een nieuwe.. Ik vat het gewoon even niet meer.. Nu wilde ik jullie vragen wat ik over het hoofd zie want ik weet zeker dat het nog een keer gaat gebeuren. Ik heb vandaag weer verse win xp prof +sp2 derop gegooid, norton 2005, alles nogmaals gescand. Niks gevonden het bakkie is gewoon weer een heerlijk werskstationnetje. Maar de volgende keer zou ik dit probleem dus gewoon totaal willen verhelpen want om de paar maanden herinstall is natuurlijk gewoon geen optie.
Wie heeft er suggesties of mist informatie van mij kant ??
groetjes een wanhopige daan
--0--