VIA/ATI probleem; zoek alternatief mboard

Pagina: 1
Acties:

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-07 21:42
Hallo, dit is mijn eerste posting hier, maar ik kon zo gauw geen bestaande threads vinden over dit specifieke probleem. Ik heb een Shuttle MK40V mobo met een ATI RADEON 9600 pro videokaart. Het mobo maakt gebruik van een chipset van VIA, KM400.

Nu blijkt dit vooral met gamen (o.a. WoW maar ook andere spellen) nogal wat crashes op te leveren. Ik heb ze in vier vormen: freeze (met repeating geluid), video kaart crash (MET vpu recovery), video kaart crash (ZONDER vpu recover, maar No Signal) en direct No Signal. Reboot helpt uiteraard.

Op verschillende forums (fora) heb ik gelezen dat VIA en ATI niet fijn samenwerken en dat dit vooral bij 9600 en 9800 videokaarten een probleem bestaat.

Aangezien mijn mobo goedkoper was dan mijn videokaart denk ik aan een ander Socket A moederbord. Iemand een goed idee voor een alternatief? Of pak ik het helemaal verkeerd aan en moet ik -eigenlijk- gewoon een andere videokaart hebben of een hele bepaalde driverset hebben?

Ik heb uiteraard het gebruikelijke scala aan instellingen en drivercombinaties al geprobeerd, zonder resultaat.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou voor een paar euro een 2ehands NF2 plankje op de kop tikken, die dingen werken heerlijk en idd beter dan VIA (ik ben ook niet echt een VIA fan omdat het naar mijn gevoel niet altijd stabiel werkt).

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

ik heb laatst voor een lowbudget systeem dat nforce2 plankje van shuttle. die was toen 50 euro