Toon posts:

Server voor zowel game als HTTP *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik en een paar vrienden hebben al een tijdje een site met maps en mods die we rating geven enz...
Maar de kosten van de hosting komen onze oren uit plus draaien we ook graag is game servers met de top rated maps.
De keuze was dus snel gemaakt een colocated server plaatsen.
Omdat Ik al eens een server voor school had opgezet beloofde ik dat Ik met een config over de brug zou komen.

de server zal gebruikt worden voor
1/ onze site met ongeveer 500- 1500 hits per dag niet veel dus
2/ ftp server
3/forum.
4/game server 2 a 3 game servers van elk een 16 man( valve , ut)
5/ misschien In de toekomst enkele andere sites nog draaien.

Onze site zal naarmate zijn populariteit waarschijnlijk stijgen in hits. Maar belangerijk ongeveer 75% komt in een tijdpanne van 1.5 uur. Server moet dus pieken kunnen opvangen.+ forum hits hebben we nu namelijk nog niet verw8 ik een 1500 hits per dag van.

Ik heb volgend systeem samengesteld hiervoor.
intel pentium 4 3.2 ghz
2 gb ram pc 3200
maxtor diamond max 10 200 gb, 7200rpm, 8 mb , serial ata
2 u kast

Mijn bedenkingen over dit systeem
1/ Ik kan ook op dit bord een pentium m pinnnen ivm warmte?
2/Zou Ik niet beter naar een xeon gaan? Ivm groei potentieel.
3/ Loont het de moeite linux te gaan leren ivm snelheid. ( kan wel goed uit de voeten met server 2000, daarmee dat Ik voor server 2003 zou gaan)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 08:40 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die celeron vergelijking is wel heel krom.
Die server op school zal waarschijnlijk alleen een beetje PHP/HTML/files serveren op een 'simpele' apache config; niet echt te vergelijken met een game server.
Komende bij het game gedeelte, als je niet vermeld wat voor gameservers er gaan draaien, v valt er moeilijk te zeggen of deze server dooable is.

Even over je topicstart/titel zelf; ik heb er toch wel wat moeite mee. Je droge lap tekst is moeilijk te lezen, en is niet echt heel duidelijk.

Iig een titel edit, de rest mag je zelf doen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 16:29
Site en ftp is geen probleem, dat kan een pentium 2 nog wel.

Belangrijker: Ga je zware db draaien of is 't licht werk? Primair bepalend voor je specs wordt: welke gameserver? Kijk naar de eisen van de gameserver per persoon, x aantal personen, + 512Mb extra ruimte voor je OS, dan zit je iig goed.

Enne, 4U colocated? Je zou ook 2U kunnen nemen, toch genoeg ruimte tbv koeling enz, en niet zo duur in hosting dan 4U

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 29-04-2005 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb wat aangepast aan men topic layout
@koffie de server op school doet idd enkel php en web pages. En office word ook vanaf de server geladen. Maar dan staat ie daar nog meestal met 0% load.
De gameservers worden ut 2004 server 16 man
valve server 16-32 man
battlefield 2 server 16 man ( moet nog uitkomen)
Ik heb eens gesproken met de persoon die de webpage gemaakt heeft hij zei dat hij gebruik gaat maken van tamelijk zware database. Mensen met toegangs rechten gaan online kunnen maps beoordelen, artikels kunnen schrijven. Daarinboven komt er nog eens het forum dat gaat werken met php.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 11:38 ]