hallo,
Ik en een paar vrienden hebben al een tijdje een site met maps en mods die we rating geven enz...
Maar de kosten van de hosting komen onze oren uit plus draaien we ook graag is game servers met de top rated maps.
De keuze was dus snel gemaakt een colocated server plaatsen.
Omdat Ik al eens een server voor school had opgezet beloofde ik dat Ik met een config over de brug zou komen.
de server zal gebruikt worden voor
1/ onze site met ongeveer 500- 1500 hits per dag niet veel dus
2/ ftp server
3/forum.
4/game server 2 a 3 game servers van elk een 16 man( valve , ut)
5/ misschien In de toekomst enkele andere sites nog draaien.
Onze site zal naarmate zijn populariteit waarschijnlijk stijgen in hits. Maar belangerijk ongeveer 75% komt in een tijdpanne van 1.5 uur. Server moet dus pieken kunnen opvangen.+ forum hits hebben we nu namelijk nog niet verw8 ik een 1500 hits per dag van.
Ik heb volgend systeem samengesteld hiervoor.
intel pentium 4 3.2 ghz
2 gb ram pc 3200
maxtor diamond max 10 200 gb, 7200rpm, 8 mb , serial ata
2 u kast
Mijn bedenkingen over dit systeem
1/ Ik kan ook op dit bord een pentium m pinnnen ivm warmte?
2/Zou Ik niet beter naar een xeon gaan? Ivm groei potentieel.
3/ Loont het de moeite linux te gaan leren ivm snelheid. ( kan wel goed uit de voeten met server 2000, daarmee dat Ik voor server 2003 zou gaan)
Ik en een paar vrienden hebben al een tijdje een site met maps en mods die we rating geven enz...
Maar de kosten van de hosting komen onze oren uit plus draaien we ook graag is game servers met de top rated maps.
De keuze was dus snel gemaakt een colocated server plaatsen.
Omdat Ik al eens een server voor school had opgezet beloofde ik dat Ik met een config over de brug zou komen.
de server zal gebruikt worden voor
1/ onze site met ongeveer 500- 1500 hits per dag niet veel dus
2/ ftp server
3/forum.
4/game server 2 a 3 game servers van elk een 16 man( valve , ut)
5/ misschien In de toekomst enkele andere sites nog draaien.
Onze site zal naarmate zijn populariteit waarschijnlijk stijgen in hits. Maar belangerijk ongeveer 75% komt in een tijdpanne van 1.5 uur. Server moet dus pieken kunnen opvangen.+ forum hits hebben we nu namelijk nog niet verw8 ik een 1500 hits per dag van.
Ik heb volgend systeem samengesteld hiervoor.
intel pentium 4 3.2 ghz
2 gb ram pc 3200
maxtor diamond max 10 200 gb, 7200rpm, 8 mb , serial ata
2 u kast
Mijn bedenkingen over dit systeem
1/ Ik kan ook op dit bord een pentium m pinnnen ivm warmte?
2/Zou Ik niet beter naar een xeon gaan? Ivm groei potentieel.
3/ Loont het de moeite linux te gaan leren ivm snelheid. ( kan wel goed uit de voeten met server 2000, daarmee dat Ik voor server 2003 zou gaan)
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 08:40 ]