[MCE 2005] Afstandsbediening Acer Inspire 1801 werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Hallo,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van een acer inspire 1801. Er zit een afstandsbediening bij die op infrarood werkt maar helaas niet met mediacenter, die ik ondertussen al heb geïnstalleerd en up and running is. Nu heb ik een windows media center remotecontrol gekocht en dacht dat deze wel ging werken, heb nl alleen de remote maar niet de ontvanger die erbij zit werkt deze niet samen met een andere ontvanger bv de interne in mijn laptop? ik wist niet waar ik deze post kon zetten maar heb goed gegoogled en hier in de search gezocht maar niks gevonden en aangezien het over windows mediacenter edition gaat dacht ik ik zet het maar in operating systems.

thanks

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even je OS, [MCE 2005], in de topictitel, zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy :)

Wat heb je zelf allemaal al gevonden? Lijkt me dat je in de productspecificaties makkelijk kan vinden of het apparaat ondersteund wordt in MCE. Kijk anders even in de hcl: http://www.microsoft.com/...s/dfw/partnerlisting.mspx

welke ontvangers en afstandsbedieningen hebben we het over?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Infraroodpoorten op laptops zijn meestal niet voor afstandbedieningen, maar voor dataoverdracht. Die afstandbediening die erbij zit zal wel vvel een ander protocol werken als normale afstandsbedieningen. Er zijn wel wat hacks voor te vinden (o.a. girder geloof ik) maar dan heb je nog geen goede ontvangst (werkte bij mij tot 2 meter, haperend) en geen standaard ondersteuning voor de mce-remote en zijn functies.

[ Voor 17% gewijzigd door W1LL3M op 29-04-2005 21:40 ]

• Blackstealth
sanfranjake schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:17:
Ik zet even je OS, [MCE 2005], in de topictitel, zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy :)

Wat heb je zelf allemaal al gevonden? Lijkt me dat je in de productspecificaties makkelijk kan vinden of het apparaat ondersteund wordt in MCE. Kijk anders even in de hcl: http://www.microsoft.com/...s/dfw/partnerlisting.mspx

welke ontvangers en afstandsbedieningen hebben we het over?
De afstandsbediening is van microsoft zelf, ik werk bij paradigit dus kan de afstandsbediening zonder ontvanger kopen dat was natuurlijk interessant voor mij. nu werkt hij niet icm met de ontvanger van de laptop. Het is dus DE afstandsbediening voor wmc, met het windows logo in het midden om mediacenter op te starten. ik ga nu dat girder downloaden misschien werkt mijn ontvanger wat beter, let's hope ik houd jullie op de hoogte.

• Blackstealth
W1LL3M schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:39:
Infraroodpoorten op laptops zijn meestal niet voor afstandbedieningen, maar voor dataoverdracht. Die afstandbediening die erbij zit zal wel vvel een ander protocol werken als normale afstandsbedieningen. Er zijn wel wat hacks voor te vinden (o.a. girder geloof ik) maar dan heb je nog geen goede ontvangst (werkte bij mij tot 2 meter, haperend) en geen standaard ondersteuning voor de mce-remote en zijn functies.
Daar wilde ik wel ff op reageren want er zit bij de laptop een afstandsbediening die perfect werkt met de acer software. Een clone van mediacenter inclusief de tv functie, de infraroodpoort zit rechts achteraan in de laptop de ontvanger voor de meegeleverde afstandsbediening zit vooraan bij de controls van acer arcade de zogeheten clone. Dus ik denk dat deze wel degelijk werkt met een afstandsbediening.