[XP] Krijg drive mappings met geen mogelijkheid weg

Pagina: 1
Acties:

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 19:37
Ik heb een startup batchfile die elke logon bepaalde shares mapped naar drives.

Het gekke is dat er nu steeds staat "Disconnected Network Drive" terwijl als ik er op klik ik wel gewoon toegang heb tot de bestanden op de share.

Ik kan ze ook niet meer verwijderen met net use * /D /Y en disconnected vanuit het menu "Tools" werkt ook niet, XP komt dan met een melding dat er geen verbinding is (doh!).

Als ik ze openiew wil mappen krijg ik de volgende melding:
"The local device name is already in use"

En bij het command "net use" krijg ik de melding dat er geen entries zijn.

Ter referentie:
Afbeeldingslocatie: http://enveekaa.homeip.net/mappings.jpg

Ik heb al enige topics op GoT doorgespit naar een oplossing maar geen enkele werkte tot nu toe.

Ik heb het idee dat ik iets grof over het hoofd zie oid, dus als iemand even helderheid kan scheppen, graag! ;)

Bvd

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zie je de shares via de sharemanager in computerbeheer wel?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Euh..
Shares?

Het zijn drivemappings naar shares op een andere doos, lijkt me niet van toepassing eerlijk gezegd..

Ik denk dat dat logonscript onder een andere usercredentials loopt en dat je ze daardoor niet weg krijgt.
Waar staat dat script, AllUsers?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
BackSlash32 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:43:
Euh..
Shares?

Het zijn drivemappings naar shares op een andere doos, lijkt me niet van toepassing eerlijk gezegd..

Ik denk dat dat logonscript onder een andere usercredentials loopt en dat je ze daardoor niet weg krijgt.
Waar staat dat script, AllUsers?
Hmm volgens mij ben ik dan blind :X :+

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:58
Kan het zijn dat er een token word gecreerd in die bat file? en dat hij de mapping via de Z drive doe?

wat ook kan : in een domain kan je de user home folder aan zetten en mappen misschien dat deze daardoor gemapped word? En bijgevolg onder andere credentials!

Zie eens wat het geeft indien je inlogged met een andere domain user die geen login heeft.

Tweede mogelijkheid maar minder leuk :

Rename onder c:\documents and settings het profiel waarmee je problemen hebt ( best lokaal inloggen met administrator ), dan log je in met je eiegn profiel en direct uitloggen na het inloggen ( nu heb je terug een "blanco" profiel. En dan alle bestanden terug over zetten van het oud profiel naar het nieuwe zonder de NTUSER.DAT en NTUSER.DAT.LOG.

Nu moet je wel terig alle user settings terugzetten : desktop background, outlook profiel etc.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tc982 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:04:

Rename onder c:\documents and settings het profiel waarmee je problemen hebt ( best lokaal inloggen met administrator ), dan log je in met je eiegn profiel en direct uitloggen na het inloggen ( nu heb je terug een "blanco" profiel. En dan alle bestanden terug over zetten van het oud profiel naar het nieuwe zonder de NTUSER.DAT en NTUSER.DAT.LOG.

Nu moet je wel terig alle user settings terugzetten : desktop background, outlook profiel etc.
Ehm.. is daar niet gewoon een backup goed voor?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al je mappings staan in HKCU\Network. Haal ze daar eens weg en dan effe rebooten.

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 29-04-2005 22:09 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:58
BackSlash32 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:07:
[...]

Ehm.. is daar niet gewoon een backup goed voor?
neen, want dat zet je het register [HKEY_CURRENT_USER] ook terug ( en bijgevolg de mapping die niet wil verdwijnen )

[ Voor 3% gewijzigd door tc982 op 30-04-2005 09:56 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar je wil toch alleen maar even testen? * alt-92 ziet alleen maar meer gedoe om de rest van je instellingen terug te zetten buiten die ene key.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 19:37
  • Zie je de shares via de sharemanager in computerbeheer wel?
Ehm nee, maar het zijn geen local shares he :)
  • Al je mappings staan in HKCU\Network. Haal ze daar eens weg en dan effe rebooten.
Daar zie ik ze niet staan.

Goed ik ga nog effe verder klooien, ivm Koninginnendag e.d. reageerde ik wat laat.

Thnx voor de feedback.
Pagina: 1