Toon posts:

[W2k3] Internet ligt er om de haverklap uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een servertje draaien met daar op Windows 2k3 enterprise geïnstalleer, 1 netwerkadapter voor het internet, en 2 die gebridged zijn. Alleen om een of andere reden ligt internet er steeds na een tijdje uit, dan ineens werkt het weer, en dan eer 10 minuten niet. etc.etc. Ik snap echt niet waar dit nou aan ligt, en ik vermoed dat het in een simpel iets zit wat ik ben vergeten.

Het betreft hier kabelinternet (van zeelandnet) gewoon aangesloten op de netwerkadapter, die via DHCP zijn IP opvraagt. Op het moment dat internet er uit ligt kan ik de dhcp lease niet vernieuwen, want dan timed hij uit. Ik moet de adapter uitschakelen en inschakelen om weer internet te krijgen (ik kan ook een half uurtje wachten). Wat ook werkt is de modem resetten door de stroom er vanaf te halen en er weer opnieuw op te doen. Maarja daar ben ik niets mee geholpen want na een tijdje vliegt ie er weeer af..

Wááár ligt dit nou aan? :?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is denk ik opgelost, heb de waardes er gewoon vast ingezet, en niet laten opvragen dmv DHCP.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus niet opgeslot..
Het leek even goed te gaan, maar nu is hij weer down, ondanks het vaste ip.

Het opvallend is dat als ik een vast ip heb ingesteld, dan het aan- en uitschakelen van de verbinding niet meer helpt. Het resetten van de modem ook niet. Het enige waardoor ik hem weer online krijg is te switchen naar een dynamisch adres.

Als ik op herstellen klikt geeft hij aan dat de ARP chache niet kan worden geleegd, maar dat zegt hij ook als internet wel werkt.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 17:29
Haal die kaart eens van autodetect af`en zet 'm handmatig op de snelheid/duplex van het modem.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 07:14
waarom 2 netwerkkaarten??

1 netwerkkaart moet genoeg zijn, zet hierop je gateway goed, stel je DNS goed in, DHCP scope (router) naar je gateway verwijzen en het zou nu wel goed moeten werken.

RRAS moet je trouwens misschien ook even aanpassen.

[ Voor 13% gewijzigd door ivocare op 30-04-2005 08:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
2 netwerk kaarten voor 2 clients.
Ik heb namelijk geen router en geen switch oid, de server zit direct op internet en verdeeld het direct.
En het internet op de client werkt prima, ald het op de server ook werkt. Alleen het probleem is dus dat internet er (zowel op de server als cleints) er steeds uit vliegt.

Edit: wat moet ik nog doen met RRAS dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 10:15 ]

Verwijderd

waarom kooop je geen router kosten je de kop niet en heb je gelijk een hardwarematige firewall kan je altijd met elke pc het inet op. problmz opgelost lijkt me. _/-\o_
ook zou je eens met je helpdesk kunnen bellen maar is maar de vraag of ze jouw configuratie ondersteunen. greeeeeeetz

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 21:07 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
gebridged?

dan mag jij mij eens uitleggen wat voor nut dat dat heeft.....

installeer rras nu gewoon even en zet NAT aan op de internet adapter

Verwijderd

Topicstarter
nee, kijk de situatie is als volgt:
3 adapters in totaal, 2 voor mn 2 computers (die zijn gebrigded zodat ik met de ene client de andere kan zien en andersom). De 3de zit internet op en ik heb dmv NAT internet geshared over die gebridgde adapters.

Maar goed, ik het idee dat het nu weer goed werkt, voor hetzelfde geld was het misschien wel een foutje van zeelandnet.
Pagina: 1