Toon posts:

FPU probleem bij 700@933?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net mijn 700 naar de 933 ge-oced, alleen nu zegt SiSoft Sandra dat de proc. een FPU probleem heeft en dat ik hem om moet ruilen bij Intel. Wat is dat eigenlijk FPU en moet ik hem echt omruilen? Of komt dat doordat ik hem overgeklokt hebt. Mijn mobo is een Asus Cusl2, corevoltage is 1,7 V

Verwijderd

De FPU is een Floating Point Unit: die zorgt voor zuivere ingewikkelde berekeningen wat vooral in 3D veel gebruikt word.

En nee, je zal waarschijnlijk dat probleem niet meer hebben als je 'm weer op de standaard 700MHz klokt dus je hoeft 'm niet om te ruilen bij intel.
Probeer een betere koeling of een iets lagere kloksnelheid, blijkbaar kan de ALU het wel aan die 933 maar de FPU niet!

Verwijderd

Mijn ervaring (en die van vele anderen) met Sandra is dat zij niet altijd even betrouwbaar is. (gelukkig is het mijn vriendin niet :) )
Het kan dus zijn dat de melding simpelweg niet juist is. Maar je weet nooit.

De FPU is de Floating Point Unit zeg maar een apparte processor voor rekenkundige(floating point) bewerkingen.

Ik zou adviseren om de proc. terug te zetten op de standaard snelheid en dan kijken of Sandra die melding nog geeft.

Als het blijft zou ik nog met andere proggie's ff die FPU testen.

ps. welke proc. heb je eigenlijk. PIII neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem net even weer op 700 gezet en ja het is een PIII 700E FCPGA. SiSoft Sandra zegt nog steeds dat de FPU niet werkt.

Met welk programmatje moet ik hem dan testen?

Ook werd vermeld dat de processor te warm, namelijk 70 graden, maar bij MBM 5 wordt die maar 30 graden en op 933 maar 34 graden.

Verwijderd

Probeer prime95 eens op ftp://mersenne.org/gimps/p95setup.exe

Dit komt van http://www.mersenne.org/primenet/
Tevens doet je PC dan wat nuttigs in plaats van uit zijn/haar neus te eten gedurende 95 procent van de tijd...

Verwijderd

Topicstarter
Zal hem even testen.

Wat is dat eigenlijk voor een proggie, hoe moet nou kunnen zien dat de FPU wel goed is :?

Verwijderd

Een proggie dat test of een getal van de vorm 2 tot de macht (priemgetal-1) ook een priemgetal is... Als dit programma in de torture mode geen fouten aangeeft dan werkt je fpu zonder problemen...
Pagina: 1