Toon posts:

Wel geluid bij opstarten PC maar geen geluid bij MP3 en film

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me helpen dit probleem op te lossen?

Ben al in de weer geweest met codecs er af halen en weer op zetten allerlei video bewerkings software van m'n computer halen. Beeld bij video werkt prima er is alleen geen geluid!

MP3 speelt wel af maar er is geen geluid!

Verwijderd

Heb je DirectX en Windows Media Player al geinstalleerd? Dan weet je iig zeker dat het niet aan de codes ligt. Anders even audio-driver updaten al lijkt me dat niet het probleem.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Staat je volumeregeling niet gewoon op mute?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows mediaplayer 10 er op staan en ook de laatste directx staat erop

Verwijderd

Topicstarter
nee de mute staat niet aan

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:28

Thandor

SilverStreak

Wat voor geluidskaart heb je :?
Heb je ook niet een ander progsel dat het volume dempt :?
Sommige programma's kunnen het geluid dempen terwijl 'Volumeregeling' voluit staat ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Als je in safe mode wel geluid hebt, kan het ook nog spyware zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Soundkaart is een audigy van Creative, wat voor programma's zouden het geluid kunnen dempen?

Verwijderd

Topicstarter
Safe mode dit is voor mij nieuw maar ik kan wel even zoeken hoe ik dit moet doen.

Draai regelmatig Hitman Pro om zoveel mogelijk spyware te verwijderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:14:
Soundkaart is een audigy van Creative, wat voor programma's zouden het geluid kunnen dempen?
Mja heel veel programma's, zelfs Windows Media Player ;)

voor Safe Mode moet je bij het opstarten direct na de Post (voordat winxp logo verschijnt) even op F8 drukken en dan voor safe mode kiezen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 17:18 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Volgens mij heb je een programma bij de Creative drivers zitten. Eerder was dit AudioHQ wat te vinden was in het configuratiescherm. Ik weet echter niet of dat bij alle Creative apparaten en/of drivers het geval is.

Tip: Loop het hele "Start --> Programma's" een keer door. Misschien kun je daar audio (of Creative) gerelateerde programma's vinden die het geluid kunnen beïnvloeden :)

Verwijderd

Topicstarter
PC in safe mode opgestart maar dan wil windows media player geen MP3 en geen AVI's afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan niks vinden van Audigy of Creative zelf ik heb de audio driver(s) van kX Project op m'n PC staan

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:05:
PC in safe mode opgestart maar dan wil windows media player geen MP3 en geen AVI's afspelen.
Das logisch want dan laad hij vrijwel geen drivers. Heb je al eens je drivers herinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Welke drivers moet ik er af halen en welke moet ik er weer opzetten?

die KX driver of andere?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:24:
Welke drivers moet ik er af halen en welke moet ik er weer opzetten?

die KX driver of andere?
Welke andere :?
Je wilt toch niet zeggen dat je de Creative drivers én de kX Drivers hebt geïnstalleerd :?

Verwijderd

Vertel eens wat meer over de setup. Mobo, speakers en alle andere dingen die aan de geluidskaart kunnen zitten. Het kan ook zijn dat je driver op digital only staat. Het geluid wordt dan alleen naar de SPDIF gestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
Het lag gewoon aan de Windows Media Player 10 die heeft geen geluid, Windows Media Player Classic & BS Player hebben wel gewoon geluid, vreemd, hoe zou ik dit kunnen verhelpen?

Bedankt in ieder geval voor de hulp/tips!

Verwijderd

Weet je nu echt zeker dat je niet die mute knop hebt ingedrukt in Media Player of dat het volume erg laag staat? Kijk ook bij instellingen of hij wel de goede geluidskaart pakt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

pff, sorry hoor, maar dit lijkt meer op een helpdeskgesprek dan op een nette startpost... Het is niet de bedoeling dat je hier helemaal uitgevraagd wordt, maar dat je eerst even zelf iets probeert (heb je wellicht al gedaan) en dat je een duidelijke en heldere startpost schrijft met daarin wat je hebt, wat je probleem is en wat je allemaal al geprobeerd hebt om het op te lossen...

Daar voldoet dit niet echt aan (to say the least). In de Policy kan je lezen hoe je dit wel doet hier :).

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 30-04-2005 19:59 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.