Toon posts:

[WLAN] WAP54G @ WRT54G gaat mis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn poging om op draadloos netwerk over te gaan is nogal frusty atm.

De WRT54G werkt, hij deelt het internet netjes, ik kan iedereen zien op het netwerk. En natuurlijk is er een WEP beveiliging op aangezet. Maar nu wilde ik dus het netwerk boven draadloos versterken omdat het signaal daar te zwak is en heb daarvoor een WAP54G aangeschaft.

Maar ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. De WAP is alleen aanspreekbaar als ik hem met een kabel aan de WRT hang. Op deze manier heb ik hem dus ook ingesteld als wireless bridge.

Heb alles dezelfde WEP encryptie gegeven SSID is dezelfde naam, zelfde channel. Maar zodra ik hem van de kabel afhaal is hij niet meer aanspreekbaar. En ik zie ik geen effect op het netwerk met de kabel erin.

Ik heb hier en op linksysinfo.org gezocht voor meer informatie. Maar ik kan niks vinden wat me zou kunnen helpen.

Verwijderd

Heb je de wrt54g ook in bridge mode gezet? Voor zover ik weet kan de wrt54g alleen maar routeren en niet bridgen. Wellicht is het dan beter dat je de wap54g in repeater mode zet.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb hem nu in repeat mode gezet. De channel kan ik nu niet meer gelijk maken en kan ook geen andere channel kiezen met de WAP. Ik heb momenteel er nog een kabel tussen hangen, zodra ik deze er tussen uithaal is hij niet meer aanspreek baar voor de webconfigtool.

Als ik met een andere op de wap will connecten, pakt ie toch weer de WRT.
---

Ik heb hem nu een andere naam gegeven, en kan er op connecten internet werkt nu goed. Alleen zit er nog steeds die kabel tussen :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 17:21 ]

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:00
Ten eerste moet je op beide apparaten de meest recente installeren en dan weet ik niet of je dit artikel al gezien hebt: http://linksys.custhelp.c...WF0ZXI*&p_li=&p_topview=1

Verwijderd

Topicstarter
eek!, dat zou idd de oplossing geweest zijn. Maar ik heb alles nu netjes terug gebracht.

Ik denk dat dit "Enter the WIRELESS Mac Address from the WRT54G that you recorded. (Disregard the fact that the page asks to “Enter the LAN MAC ADDRESS”) " stukje niet goed is gegaan.

Ook kon ik beide niet in dezelfde channel krijgen.