[E-Donkey] (Inter)Netwerk eruit bij draaien E-Donkey

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-08 12:55
Beste medetweakers,

sinds een week heb ik ineens een probleem. Bij het draaien van edonkey (na ongeveer 2 mins na opstart) gaat heel internet + het netwerk naar en op de pc plat, heel vreemd.

Nu heb ik wat gesearcht en schijnt het wat met de connecties te zijn. Ik typ nu dit met E-Donkey aan, maar ik heb de max connecties op 10 moeten zetten hiervoor, bij 15 kapt hij er al mee ... Vind dit echter wel heel weinig, zeker aangezien ik @home breedband heb, dus een 64 Kb/s upload (theorie) wat uitkomt op praktisch 50-55 Kb/s

Het vreemde is ook dat ik dit een aantal weken geleden nog niet had. Kan het zijn doordat er een andere pc in het netwerk is gekomen? (Eigenlijk een vervanging -> ander MAC, al wel gereserveerd in routing table)

Mijn vraag is nu, hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen?

Specs:
Win XP Pro
A64 met 1 Gb Ram
Motorola Kabelmodem --> Router -> Hub -> Computers

LET OP: Internet gaat dus niet trager of wat dan ook, dus het ligt niet aan de upload speed. Het kan gewoon absoluut geen verbinding meer maken ...

EDIT: Bij Edonkey staat nu ook momenteel bij de downloads ongeveer 15 sources op transferring, maar er wordt niets aan kb's gewisseld

[ Voor 8% gewijzigd door kikibu op 29-04-2005 15:32 ]

• kikibu
--- Kickje, ben er nog steeds niet uit .. ---

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
draai deze patcher eens en kijk of dat helpt: http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads

Verwijderd

Het kan aan je router liggen. Geef die eens een harde reset (wellicht heb je de mogelijkheid om je instellingen zoals geforwarde ports en wachtwoord e.d. op te slaan op je hdd en naderhand terug te zetten) en probeer het daarna opnieuw, of leen even een router en kijk of je het daarmee oplost. En wat er volledigheidshalve wordt bijgezegd: het kan ook aan spyware liggen.
Mijn pa had hetzelfde probleem (ook geen/traag internet, ondanks laag aantal ingestelde connecties en geen probs met upload) met Azureus. Overstap op een andere bittorrentclient met dezelfde instellingen en het probleem was weg. Misschien dat je een alternatief voor edonkey kunt proberen, bv emule, om maar te kijken of je het probleem ook met andere programma's hebt.

• kikibu
Fantastisch. :)

bigfoot1942 gaf het goede antwoord. Bedankt! Hij werkt nu perfect, hij stond namelijk op max 10 en nu op max 40 en ik ga 'm hoger zetten. (max connecties die die patcher liet zien, niet die van edonkey, die heb ik overigens nu ook op 40 en werkt perfect)... :)

Slotje

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
kikibu schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 20:00:
Fantastisch. :)

bigfoot1942 gaf het goede antwoord. Bedankt! Hij werkt nu perfect, hij stond namelijk op max 10 en nu op max 40 en ik ga 'm hoger zetten. (max connecties die die patcher liet zien, niet die van edonkey, die heb ik overigens nu ook op 40 en werkt perfect)... :)

Slotje
me glazen bol deed zijn werk weer... :P zomaar aangenomen dat je XP met SP2 draaide...

maar imho kan je wanneer je een beetje beschermd bent tegen virussen en wormen best een hoge limiet instellen, zelf heb ik m op 5000 staan. Zoveel verbindingen open ik toch nooit tegelijk, dus je gaat gewoon terug naar de veiligheid op dit gebied zoals die was met SP1... goed genoeg op dat gebied wat mij betreft.
Pagina: 1