FF8 - Probleem

Pagina: 1
Acties:

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

Topicstarter
WinXP - Geforce 6600gt - Final Fantasy 8 - Zwarte Randen

Ik heb de laatste patches gedownload + een aantal drivers getest (oa. 66.96 en 71.89).

Nadat ik de search heb bekeken schijnt iedereen alleen het "bekende" strepen in beeld probleem te hebben gehad , die natuurlijk zo is opgelost met de nvidia patch.

Dit probleem ben ik echter nog niet tegen gekomen in de search :

Link

Alpha channel lijkt niet goed te werken.
Ondertussen de psx versie geprobeerd met epsxe maar die komt imho niet in de buurt van de pc versie.

Mocht iemand hier een fix voor weten hoor ik het graag :) (en mocht ik het zelf vinden dan zal ik het posten).

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-10 18:47
-=BUMP=-

Ik heb hetzelfde probleem (alleen met een GF6800). Heb techsupport erover gemaild, maar die komen niet met een zinnig antwoord. Ben benieuwd naar oplossingen van tweakers?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Probleem is waarschijnlijk dat sommige moderne videokaarten de optie "8 bits palleted textures" niet meer ondersteunen. Als het goed is kun je ook in het setup programma zien dat deze optie niet wordt ondersteund ( eerste tabblad ).

Gekke is, toen FF8 uitkwam kon ik het niet draaien omdat mijn videokaart die ik toen had deze optie nog niet ondersteunde !

Enige oplossing is draaien in softwaremode ( is goed te spelen, al zijn de textures wat grof )

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:49
Ik kan je aanraden de PSX versie van het spel met een emulator op de PC te spelen. Tis geen oplossing, maar het ziet er wel veel mooier uit en loopt ook strakker. + Je bent niet gebonden aan de 640*480 resolutie.
Moet je natuurlijk wel de PSX versie hebben...of downloaden.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Shailesh schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:16:
Ik kan je aanraden de PSX versie van het spel met een emulator op de PC te spelen. Tis geen oplossing, maar het ziet er wel veel mooier uit en loopt ook strakker. + Je bent niet gebonden aan de 640*480 resolutie.
Moet je natuurlijk wel de PSX versie hebben...of downloaden.
Alleen kun je dan geen gebruik maken van Chocobo world, en dus de speciale items die alleen via dat spelletje te vinden zijn niet krijgen.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:49
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:18:
[...]

Alleen kun je dan geen gebruik maken van Chocobo world, en dus de speciale items die alleen via dat spelletje te vinden zijn niet krijgen.
Daar moet je toch een soort van extra apparaatje voor kopen?
Anywayz, ik blijf erbij als je de keus hebt om de psx versie te spelen. Ziet er toch net wat strakker uit :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Shailesh schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:25:
[...]

Daar moet je toch een soort van extra apparaatje voor kopen?
Anywayz, ik blijf erbij als je de keus hebt om de psx versie te spelen. Ziet er toch net wat strakker uit :)
De PC versie van FF8 heeft chocobo world als apart programma.
Pagina: 1