Toon posts:

Domein zonder internet

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil hier een domein maken, maar ik heb geen domein op internet. Ik wil dus iets dat ik op andere computers hier in huis kan inloggen op deze, zodat ik de andere computers gebruik kan laten maken als op deze computer. Hier zit windows server 2003 op.
Als ik een domein probeer in te stellen gaat hij op internet zoeken of het bestaat, dit wil ik dus niet.
Een domein hoeft toch niet per se met internet verbonden te zijn?
In de search heb ik dit probleem niet gezien.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 09:17
draai een webserver, ze je ip plus nieuwe 'domeinnaam' in je hosts file. en klaar

|>

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Internet verbinding eruit halen, dan domain aanmaken...
Daarna internet verbinding er weer in, en dat zou het moeten zijn....

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt niet, hij blijft maar zoeken. Ik weet niet zeker of ik in het goede gedeelte zit te kijken, misschien zit het heel ergens anders, maar op school is het zo:
je kan je op iedere computer aanmelden, en dan kan je printen en gegevens opslaan. Dit wil ik dus ook maken, het idee is dus eigenlijk dat ik gebruikers wil delen.

Verwijderd

Installeer Active Directory even. Maak je daar een domein in aan (naam.naam ofzo) en stel je werkstations in op domein ipv werkgroep.
Vergeet niet ook even een gebruiker aan te maken zodat je niet als admin hoeft in te loggen.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:16
Let erop als je een windowsdomein aanmaakt dat je het omschrijft als domein.local en niet domein.nl of zoiets ;)
Anders wordt er alsnog geprobeerd om deze te resolven op internet 8)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
En gebruik als domeinnaam een extensie van .lan (niet .nl of .com). Dat zou moeten werken...

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En zoek eerst even een howto of guide over Active Directory en Domeinen want dit gaat anders niet echt goedkomen zo ;)

Verwijderd

Zoek de oplossing in DNS......

Verwijderd

ChristiaanB schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:40:
Let erop als je een windowsdomein aanmaakt dat je het omschrijft als domein.local en niet domein.nl of zoiets ;)
Second that

Verwijderd

Topicstarter
ChristiaanB schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:40:
Ik denk dat het dat dan is, even proberen

Verwijderd

Maak in je eigen DNS het gewenste domein aan (naast je al bestaande), plaats hierin je hosts (vb: intranet is een veel voorkomende) met het juiste IP -adres. Klaar. Oh ja, gebruik dan als je websites gebruikt host header names op deze sites. Zorg ervoor dat je clients jouw dns server als DNS server gebruiken anders gaan ze nog internet op om te resolven.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lees even een Whitepaper AD door, en ook Policy - Network Troubleshooting.

In Windows Operating Systems - Howto's and Guides vind je een kilo info, en ook [search=active directory installeren] levert een regen opties :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een aanradertje is om niet .local te gebruiken als je geen multicast DNS hebt voor dat domein. Dit gaat later alleen maar problemen geven; bijvoorbeeld als je een Apple Macintosh in huis haalt. .lan of iets anders zou prima moeten gaan.

Verwijderd

Mja, duidelijk dus. Bietje zoeken enzo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.