Hibernate = pc uit
Standby = pc aan
Je zou je fans trager kunnen laten draaien, maar hibernate is gewoon uit en dan is ie gewoon stil
Standby = pc aan
Je zou je fans trager kunnen laten draaien, maar hibernate is gewoon uit en dan is ie gewoon stil
|>
Je systeem gaat waarschijnlijk in S1 (gewoon standby) state ipv S3 (suspend to ram). Ik heb me hier toevallig van de week in verdiept.
In je bios moet sowieso S3 aan staan, check dit eerst.
Verder moet je Windows gewoon in standby laten gaan, en niet in hybernate (S4)
Windows moet geïnstalleerd zijn met S3 al aan in het BIOS. Is dit niet het geval dan moet je officieel een reïnstall doen, echter hier is een workaround voor die ik van OC Workbench heb:
Ik kan niet verklaren waarom het opeens niet meer werkt overigens.
Misschien heb je hier ook wat aan: http://www.tucows.com/preview/373426.html
In je bios moet sowieso S3 aan staan, check dit eerst.
Verder moet je Windows gewoon in standby laten gaan, en niet in hybernate (S4)
Windows moet geïnstalleerd zijn met S3 al aan in het BIOS. Is dit niet het geval dan moet je officieel een reïnstall doen, echter hier is een workaround voor die ik van OC Workbench heb:
Dit werkt bij mij prima, questie van in je taakplanner zetten 'uitvoeren bij opstarten'.Finally, I solved it. I used utility dumppo.exe ( http://www.bellamyjc.net/download/dumppo.exe ), command is "DUMPPO AC MAXSLEEP=S3", and after that windows xp support S3 standby state. This command must be run after every restart to enable S3 functionality.
Ik kan niet verklaren waarom het opeens niet meer werkt overigens.
Misschien heb je hier ook wat aan: http://www.tucows.com/preview/373426.html
[ Voor 16% gewijzigd door smvs op 30-04-2005 09:15 ]
Geweldig, die handleidingen die bij het moederbord geleverd worden.....NOT.
Oké, even de instellingen van Powermgt langsgelopen:
ACPI suspend mode S3 Only
ACPI 2.0 support Yes
ACPI apic support Enabled
APM Config:
PME resume (wat is dat?) enabled
RI resume (wat is dat?) enabled
Onboard Lan Resume enabled
RTC (is dat RealTimeClock?) resume enabled
Alarm date every day
hours 0
miutes 0
seconds 0
Resume on PS/2 Keyboard enabled
Resume on PS/2 Mouse enabled
Restore on power loss staat op Power Off.
Extra info: de fans de Pwr-Fan en de fan op de CASE-Fan blijven draaien. Ook zit er gewoon spanning op de 12v lijn. Eigenlijk weet ik helemaal niet wat -ie allemaal "uit" zet. Die hele standby zooi gaat zo natuurlijk niet door...
We gaan verder zoeken. Bedankt voor de antwoorden tot dusver.
Oké, even de instellingen van Powermgt langsgelopen:
ACPI suspend mode S3 Only
ACPI 2.0 support Yes
ACPI apic support Enabled
APM Config:
PME resume (wat is dat?) enabled
RI resume (wat is dat?) enabled
Onboard Lan Resume enabled
RTC (is dat RealTimeClock?) resume enabled
Alarm date every day
hours 0
miutes 0
seconds 0
Resume on PS/2 Keyboard enabled
Resume on PS/2 Mouse enabled
Restore on power loss staat op Power Off.
Extra info: de fans de Pwr-Fan en de fan op de CASE-Fan blijven draaien. Ook zit er gewoon spanning op de 12v lijn. Eigenlijk weet ik helemaal niet wat -ie allemaal "uit" zet. Die hele standby zooi gaat zo natuurlijk niet door...
We gaan verder zoeken. Bedankt voor de antwoorden tot dusver.
Nope, nog niet. Eerst mijn tuin in orde maken.....
SMVS, geweldig!
Dit trucje werkt. Ik begrijp nog steeds niet wat er nu veranderd is aan het systeem. XP wil ook niet starten wanneer is APIC 2.0 support op 'off' zet.
Er moet dus wel iets in mijn BIOS zijn aangepast (natuurlijk heb ik dat zelf gedaan). Kan het alleen niet meer terughalen.
Dit trucje werkt. Ik begrijp nog steeds niet wat er nu veranderd is aan het systeem. XP wil ook niet starten wanneer is APIC 2.0 support op 'off' zet.
Er moet dus wel iets in mijn BIOS zijn aangepast (natuurlijk heb ik dat zelf gedaan). Kan het alleen niet meer terughalen.
Pagina: 1