Beste mensen,
Ik ben bezig met een programma voor een bedrijf waarmee orders verwerkt kunnen worden. De database ziet er zo uit:
Ik heb een tabel prijslijst:
Artikelcode | Merk | Verkoopprijs (etc...)
-----------------------------------------
AA-001-DD | product1 | 1,95
AA-001-DE | product2 | 2,05
Een tabel prijslijstperrelatie
Artikelcode | Debiteurnr | Verkoopprijs
------------------------------------------------
AA-001-DD | 955 | 1,89
AA-001-DE | 899 | 1,99
En nog een tabel orderinfo, maar die is voor deze query niet van belang.
Mijn vraag:
Ik wil een query waarin de tabel prijslijst volledig getoond wordt en waarnaast de aangepaste prijs (uit de tabel prijslijstperrelatie) getoond wordt (indien deze aanwezig is voor de opgegeven debiteur). Dus bijvoorbeeld:
Ik maak een prijslijst voor debiteur 955:
Artikelcode | prijslijst.verkoopprijs: | prijslijstperrelatie.verkooppr:
----------------------------------------------------------------------------------
AA-001-DD | 1,95 | 1,89
AA-001-DE | 2,05 | ISNULL
Een voorbeeld:
Het bedrijf heeft voor sommige debiteuren een aangepaste verkoopprijs. Deze prijs staat in de tabel prijslijstperrelatie.
Dus volgens bovenstaande tabel betaalt debiteur 955 een aangepaste prijs van 1,89 voor het artikel met code AA-001-DD (product1). Echter, debiteur 955 betaalt 2,05 voor het artikel met code AA-001-DE (immers, het debiteurnr 955 icm met artikelcode AA-001-DE komt niet voor in de tabel prijslijstperrelatie, dus wordt de standaard prijs berekend)
Het volgende had ik zelf al geprobeerd, maar dit werkte helaas niet:
Ik ben bezig met een programma voor een bedrijf waarmee orders verwerkt kunnen worden. De database ziet er zo uit:
Ik heb een tabel prijslijst:
Artikelcode | Merk | Verkoopprijs (etc...)
-----------------------------------------
AA-001-DD | product1 | 1,95
AA-001-DE | product2 | 2,05
Een tabel prijslijstperrelatie
Artikelcode | Debiteurnr | Verkoopprijs
------------------------------------------------
AA-001-DD | 955 | 1,89
AA-001-DE | 899 | 1,99
En nog een tabel orderinfo, maar die is voor deze query niet van belang.
Mijn vraag:
Ik wil een query waarin de tabel prijslijst volledig getoond wordt en waarnaast de aangepaste prijs (uit de tabel prijslijstperrelatie) getoond wordt (indien deze aanwezig is voor de opgegeven debiteur). Dus bijvoorbeeld:
Ik maak een prijslijst voor debiteur 955:
Artikelcode | prijslijst.verkoopprijs: | prijslijstperrelatie.verkooppr:
----------------------------------------------------------------------------------
AA-001-DD | 1,95 | 1,89
AA-001-DE | 2,05 | ISNULL
Een voorbeeld:
Het bedrijf heeft voor sommige debiteuren een aangepaste verkoopprijs. Deze prijs staat in de tabel prijslijstperrelatie.
Dus volgens bovenstaande tabel betaalt debiteur 955 een aangepaste prijs van 1,89 voor het artikel met code AA-001-DD (product1). Echter, debiteur 955 betaalt 2,05 voor het artikel met code AA-001-DE (immers, het debiteurnr 955 icm met artikelcode AA-001-DE komt niet voor in de tabel prijslijstperrelatie, dus wordt de standaard prijs berekend)
Het volgende had ik zelf al geprobeerd, maar dit werkte helaas niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT p.artikelcode, p.merk, p.verpakkingshoeveelheid, p.verpakkingseenheid, p.inkoopprijs, p.verkoopprijs, r.verkoopprijs FROM prijslijst p LEFT JOIN prijslijstperrelatie r ON p.artikelcode=r.artikelcode WHERE r.debiteurnr= (SELECT debiteurnr FROM orderinfo WHERE ordernr=1084) |