DVD schokt na herinstall XP

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
Beste Mensen,

Na installatie van Windows XP op de pc van een vriend van me doet de dvd speler raar. Het beeld in Cyberlink Power DVD schokt en het geluid hapert.. In Windows Media Player 10 krijg ik wel goed geluid, maar geen goed beeld.
Zou dit aan de codecs kunnen liggen? Er is Divx, xvid en ac3 codec geinstalleerd.
Voor de herinstall deed hij het wel goed, maar vanwege defecte hd herinstall gedaan van XP Pro SP2 + updates + Office (office en internet bakje). Tevens defragmentatie.
Pc: Compaq Presario PIII 550, 320mb ram, 10GB (Eerst 13GB), modem, netwerkkaart, onboard audio en vga.. Werkte altijd prima, voor de rest werkt ook alles perfect..

Alvast Bedankt voor de reacties!! ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet je DVD speler eens op DMA ipv PIO

• Arion Rufus
Bedankt voor je reactie, ik had dit probleem wel tijdens Windows 98, maar dat het ook in XP kon gebeuren wist ik niet. Ik weet dus ook niet waar ik dat in XP moet instellen.. 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Arion Rufus schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:32:
Bedankt voor je reactie, ik had dit probleem wel tijdens Windows 98, maar dat het ook in XP kon gebeuren wist ik niet. Ik weet dus ook niet waar ik dat in XP moet instellen.. 8)7
Onder win2k staat het bij de IDE controllers.
Onder XP zal het dus ook wel op die plek staan (tenzij ze dat ook verstopt hebben).
in 98 was het idd bij de drive zelf, maar dat is nu anders :P. 2K en XP gooien standaard opticals niet op UDMA

• Arion Rufus
deze optie is al geactiveerd in Windows XP..

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probeer eens een andere versie van powerdvd. Ik heb heel veel problemen gehad met allerlei powerdvd's waaronder dus stotteren en geen geluid. Powerdvd xp 4.0 is de enige die fatsoenlijk bij mij werkt. :)

• Arion Rufus
maar onder windows media player is er ook een probleem, daar is er wel geluid maar geen beeld...

Verwijderd

Installeer de ReClock directshow filter, die forceert de framerate waardoor het (bij mij iig) niet meer schokte :)

• Arion Rufus
ReClock heeft ook geen effect.. Misschien is het wel gewoon de dvd speler?
Iemand maybe nog een idee?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-03 12:23

Rmg

chipset drivers installeren ..

• Arion Rufus
Ook al gedaan, maybe is het de dvd speler zelf wel, ik ga dat nog wel testen en anders weet ik het ook niet hoor |:( Als dat het niet is dan kan het alleen nog maar Service Pack 2 zijn.

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-03 10:47
heb je wellicht de nieuwe nvidia Nforce2 drivers geinstalleerd? Deze veroorzaken ook een probleem met het schokken van powerdvd 6.0. Aan dit probleem wordt nog gewerkt bij Cyberlink.

• Arion Rufus
ik heb niks extra's geinstalleerd, zitten deze al in de setup van cyberlink?

Verwijderd

Arion Rufus schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:55:
ReClock heeft ook geen effect.. Misschien is het wel gewoon de dvd speler?
Iemand maybe nog een idee?
Heb je het 'Force ReClock to be loaded in PowerDVD' vinkje in de reclock configuratie wel aangevinkt? :*
Te vinden via de ReClock groep in je startmenu.

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 17:24
enable hardware accelaration al geprobeert?
Pagina: 1