Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX
WAAAAR
Je zal het niet echt duidelijk merken zelf, maar de benchmarks tonen het idd al aan zoals boven gezegd wordt...
Don't You stare there, Operate!
Verwijderd
Verwijderd
iets van drie clockcycles per bewerking ipv 2
Verwijderd
PC133 333 : 229 Memspeed points
PC133 222 : 250 Memspeed points
Het verschil is er , maar'k merk het niet . Maar als het kan , gewoon DOEN . PC100 222 kan zeker op 133 333 en dan doe je het gewoon zo !
2 of 3 clockcycles nodig voor dat het geheugen "reageerd"Op woensdag 10 januari 2001 20:02 schreef BertV het volgende:
333 is langzamer
iets van drie clockcycles per bewerking ipv 2
maar laten we even wel zijn 2/600.000.000 sec. of 3/600.000.000 sec. (even uitgegaan van 600MHz CPU) merk je niet! van je-lang-zal-ze-leven niet. 't natuurlijk wel meetbaar.
(kom maar op met die flame)
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Natuurlijk merk je dat wel, elke klokcyclus die niet aan werk kan worden besteed is gewoon verloren en dat merk je in je snelheid. Het een wat meer dan het ander, maar toch merk je het.
Als mijn geheugen niet op Cas 2 draait dan krijg ik meestal het idee dat het niet helemaal soepel loopt. (iig niet zo soepel als ik gewend ben).
Bovendien, onder stress (dus met een flink spel) merk je het al een stuk beter als er gewacht moet worden op geheugen, de boel wordt dan echt trager.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Nu ga ik mijn geheugen uitbreiden met nog een keer 128MB, maar nu PC133. Hoe kan ik het dan het beste afstellen in de bios? Uiteraard ga ik wel ff checken of er een CAS-instelling op het al bestaande reepje staat gedrukt.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
En vergeet niet dat de benchmark overdrijft. Die probeert juist GEEN cache hit te halen om het geheugen te testen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Maar wel leerzaam...
Verwijderd
In de computertotaal hadden ze laatst een test. Ze hadden die test gedaan met sisoft sandra.Op donderdag 11 januari 2001 11:13 schreef Ortep het volgende:
En vergeet niet dat de benchmark overdrijft. Die probeert juist GEEN cache hit te halen om het geheugen te testen.
En daar kwam uit dat 3-3-3, 3-2-3, 3-3-2 en 3-2-2 allemaal dezelfde score gaven. En dat 2-2-2, 2-3-2, 2-2-3 en 2-3-3 ook allemaal dezelfde score haalde.
Je zou dan zeggen dat deze benchmark bijna alleen maar cache hits heeft, omdat steeds de laatste 2 timings niks uitmaken.
Kun je mij vertellen wat die reeks
van drie cijfers betekenen?
Verwijderd
Dan is de 3 de "CAS latency".
De eerste 2 is "RAS to CAS latency"
De tweede 2 is "RAS precharge time"
Voor meer informatie verwijs ik je naar een zoekmachine of de computer totaal van januari 2001.
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Als ik dat in bios verander, hoe merk ik t dan als ie t niet leuk vind of niet kan?
Verwijderd
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Ik wil namelijk wel zeker weten dat m'n pc133 cas3 geheugen op 140mhz cas2 draait... :):):)
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dit zegt wel iets over de kwaliteit van de Computer!Totaal tests....Op donderdag 11 januari 2001 11:41 schreef wieikke het volgende:
[..]
In de computertotaal hadden ze laatst een test. Ze hadden die test gedaan met sisoft sandra.
En daar kwam uit dat 3-3-3, 3-2-3, 3-3-2 en 3-2-2 allemaal dezelfde score gaven. En dat 2-2-2, 2-3-2, 2-2-3 en 2-3-3 ook allemaal dezelfde score haalde.
Verwijderd
1 clockcycle op een 1,2Ghz Tbird duurt korten dan op een 600Mhz Duron bijvoorbeeld.
Vooral in bijvoorbeeld 3D games kan de winst merkbaar oplopen.
oh ja, als echt wil weten hoe het zit, lees dan niet de computer Totaal
Verwijderd
Ik heb mijn RAM van 3-3-3-6 naar 3-2-2-6 gezet en toen terug naar 3-3-2-6 en in Sandra waren er duidelijk verschillen.
Maar ik denk niet dat je erg veel merkt van sneller geheugen in bijvoorbeeld Q3. Ik gok zo'n 5 fps als je rond de 60 zit? Zoiets merk je niet.
Verwijderd
Verwijderd