Toon posts:

Monitor gaat niet aan (standby)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmorgen heb ik een probleem met mijn PC.
Toen ik mijn PC probeerde aan te zetten vloog mijn monitor in Standby mode.
Mijn computer start wel gewoon door, want ik hoor mijn Harde Schijf Windows doorladen en ik hoorde het Intro muziek.
Verder werkt alles ook gewoon alleen mijn monitor blijft in standby.
Ik heb nog een oude monitor van 15 inch van de zolder gehaald en ook aangesloten.
Hij deed het 2x (1x, maar hij ging niet verder door te hoge resolutie en nog een keer toen ik in veilige modus zat) nadat ik veilige modus uitging (door Opnieuw Opstarten) ging hij tijdens het opnieuwopstarten bij het bios scherm weer uitvallen.
Nu doen beide monitors het niet.
Ik ben van alles aan het proberen om em toch aan te krijgen, maar hij wilt niet.
Waar kan dit aan liggen, want hij deed het wel even op die 15inch monitor en eerder op de ochtend ook nog normaal op mijn oude (19 inch) monitor...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Test de videokaart even in een andere pc of test een andere videokaart in jouw pc :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Ati Radeon 9800SE All-In-Wonder.
Ik weet trouwens niet of dit er ook mee te maken zal hebben:
De laatste paar dagen merkte ik op dat 1 van mijn fans in mijn pc een ontzettende lawaai maakte.
Ik denk dat dit dus mijn Videokaart was. Gister had ik dus even de stof verwijderd met een wattenstokje maar hij maakt nog steeds die "tiefus" herrie. Mijn PC werkte trouwens nog perfect daarna.. Maar ik denk nog steeds dat het mijn Videokaart is die deze lawaai produceerd.. Het kan ook mijn Voeding fan zijn..

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-08 13:17
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat je video kaart overleden is. Fan zal wel gestorven zijn, waarna de gpu ook meestal snel het loodje zal leggen. Zoals Pollewob dus al zegt, ff testen met een andere videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Wow dit kunnen jullie niet menen.. :'(
Ik gah zometeen ff een FX5200'tje erin flikkeren.. Ik hoop zo erg dat dit niet het geval is!!
Mijn games werkte hiervoor gewoon goed.. :r

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
FX5200 doet het dus verder wel goed.. :(

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:42:
FX5200 doet het dus verder wel goed.. :(
Daaruit kun je dus opmaken dat je videokaart (de Radeon 9800SE) defect is, hoe zit het met de garantie?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik word denk ik phsychisch gestoord..
Ik dacht, ik doe voor de laatste keer mijn 9800 er nog in.
Start ie nu wel prachtig op.
Maar mijn fan maakt wel die vrezelijke herrie sinds kort.
Ik weet dus niet wat ik moet doen.

Het is een Bulk versie Een ik heb het op 03/04/2004 bij Computerland amsterdam gekocht..

Verwijderd

Gewoon even een nieuwe cooler halen voor op je 9800.
Zo'n zalman ding werkt perfect! 20 euro en je hebt nooit meer last van herrie! :Y)

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:52:

Het is een Bulk versie Een ik heb het op 03/04/2004 bij Computerland amsterdam gekocht..
Oh dan heb je geluk :)

Maar ik zou er nu wel mee oppassen en even een nieuwe fan halen en de oude vervangen.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Dus of een nieuwe vga cooler erop of een andere kaart, want deze zal wel stuk gaan binnenkort.

Verwijderd

Topicstarter
Geld voor een nieuwe kaart gaat vast niet lukken...
Een nieuwe fan dus..
Maar ik moet een speciale hebben, omdat de All-In-Wonder kaarten wat anders inelkaar zitten.
Welke Fans passen er allemaal op en waar te koop.. Ik ken alleen de VGA Silencer (rev.2 ofzo)..

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.
Ik ben ook nog steeds bang dat als ik opnieuw opstart dat me beeldscherm dus weer uit blijft..

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-08 13:17
Weet je zeker dat je kaart helemaal goed in het slot zat? Kan de reden zijn dat hij het weer doet na het verwisselen van kaart ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat hij zou gaan piepen als de kaart er niet goed in zat.
Plus dat hij ook nog vast zat met schroefjes ben ik er bijna zeker van dat hij er goed in zat.. Ik hoop zelf dan ook dat dat de reden is.. Dat zal een hoop ellende schelen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gewoon garantie gaan claimen, want die kaart is niet echt meer te vertrouwen als ik het zo zie :)

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd genoeg draait mijn PC dus nu wel goed..
Maarjah ik ga Maandag alsnog even bellen en vertellen dat mijn fan ook zo'n kabaal maakt en dat mijn PC een tijdje niet wilde werken..
Pagina: 1