[Photoshop] extraheren verkleinen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 11:49
Via extraheren heb ik uit een foto mijzelf van de achtergrond kunnen scheiden. Nu wil ik dat in een andere foto zetten maar dan kloppen de verhoudingen niet. Ik wil nu dus wat ik losgemaakt heb van de oude foto verkleinen maar krijg dit niet voor elkaar.

Als ik voor verkleinen kies in het menu wordt de hele foto verkleint en niet alleen het uitgesneden stukje. En als ik via extraheren het nog eens probeer kan ik ook nergens aangeven wat de grote moet worden.

Heb ook al pixels/cm proberen aan te passen maar ook dat heeft alleen effect op de hele foto.

Iemand die weet wat ik fout doe? En hoe ik het wel voor elkaar krijg?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Sleep het item wat je hebt losgemaakt naar de andere foto. Zorg dat je die laag hebt geselecteerd en ga vervolgens naar 'alles selecteren'. Ga vervolgens naar 'vrije transformatie' en ga vervolgens de selectie transformeren naar het gewenste formaat. Tip: houdt de shift-toets ingedrukt tijdens het transformeren. Daardoor blijft de verhouding van de geselecteerde afbeelding goed en voorkom je een scheve verhouding :)

[ Voor 7% gewijzigd door Han op 29-04-2005 12:49 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 11:49
thx. eindelijk ziet het er normaal uit.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kwestie van even door de help heenlopen in het vervolg; we waarderem het altijd als je dat even doet voordat je een topic opent :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.