[Groupwise Webaccess] Login error

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
We hebben hier tijden een server gehad die prima vanaf het internet de Groupwise Webaccess pagina voorschotelde. Na een reboot van de betreffende server krijg je als je je probeert aan te melden op het internet de volgende melding te zien:

"U hebt zich niet recentelijk aangemeld. Meld u opnieuw aan." Dit geeft hij nadat je (succesvol) hebt aangemeld. Hij wil dat je je constant opnieuw aanmeld, en soms zie ik mijn postbus en soms niet.

We draaien hier Groupwise 6.5..

Weet iemand waar je een pagina kan vinden met de foutmeldingen in het Nederlands? Want ik kan ze alleen vinden in het Engels en daar zit niet iets tussen wat lijkt op het probleem..

Misschien dat iemand deze melding bekend voorkomt?

[ Voor 2% gewijzigd door ViNyL op 29-04-2005 12:38 . Reden: Typo ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Weet je zeker dat de WebAccess Agent wel draait (gwinter.nlm)? Wat zie je op de Logger Screen? Welke versie van NetWare gebruik je?

Tomcat heeft soms wel eens een aantal minuten nodig om zichzelf helemaal op te starten :)

• ViNyL
  • Niet online
De Agent draait inderdaad. Ik zie ook dat mensen proberen aan te melden maar de meesten krijgen "U hebt zich niet recentelijk aangemeld. Meld u opnieuw aan."". Ik krijg dit nu net ook, ik kan inloggen, zie mijn postbus, kan zelfs 1 mail openen. Vervolgens klik ik een tweede aan en pats..

"U hebt zich niet recentelijk aangemeld. Meld u opnieuw aan." + inlog velden voor username en password...

Lijkt net of hij geen inlog sessies kan onthouden oid..

Het is Netware versie 5.1 als ik mij niet vergis. Ik zie bij de webaccess agent de melding staan bij mijn login van zojuist "Conversation timed out"

[ Voor 18% gewijzigd door ViNyL op 29-04-2005 13:29 ]

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Je kan proberen om de setting "Security.UseClientIP.enable=False" in webacc.cfg te wijzigen. Anders heb je misschien iets aan TID10022625?

vvvv Yes, en tomcat uiteraard :) - Je moet wel minimaal GW65 SP1 hebben trouwens.

[ Voor 70% gewijzigd door JoetjeF op 29-04-2005 13:48 ]

• ViNyL
  • Niet online
Moet hierna moet de webaccess agent gerestart worden?

[ Voor 3% gewijzigd door ViNyL op 29-04-2005 14:54 ]

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik zie net dat je NW51 gebruikt. Maak je ook gebruik van de NetWare Enterprise Web Server en de Novell Servlet Gateway? Of heb je zelf Apache/Tomcat op de server geinstalleerd?

• ViNyL
  • Niet online
Even een update.. Ik heb de server waar Webaccess op draait eens even down gebracht. Onze Mail server is redundant op een glas backbone aangesloten. Daar heb ik 1 kaart van ge disabled en heb aangepast wat er stond in je vorige post en wat ook in een artikel van Novell stond. Daarna de server met webaccess weer op gebracht. Opeens deed alles het naar behoren :S

Die kaart heb ik gedisabled omdat daar al eens eerder problemen door waren ontstaan. Na een reboot gaat de server niet helemaal lekker met de redundant netwerk aansluiting om.. Kaart staat nu weer aan en werkt ook weer prima..

Dank je voor je tip!

[ Voor 6% gewijzigd door ViNyL op 29-04-2005 17:24 ]

Pagina: 1