Zo automatisch mogelijk win+mac (hybride) CD of image maken?

Pagina: 1
Acties:

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik moet regelmatig een hybride CD maken met een apart Windows en Mac gedeelte. Voor het Mac gedeelte heb ik een .dmg met daarin de benodigde bestanden, en de Windows bestanden heb ik los maar daar valt zonodig vast ook wel automatisch een .iso of .nrg ofzo te maken.

Wat ik nu doe is:

- De windows bestanden naar een Mac kopieëren
- Op diezelfde Mac de .dmg mounten waar de Mac bestanden inzitten
- Met Toast 6 een hybride CD aanmaken
- Voor het Mac gedeelte het gemounte .dmg volume selecteren
- In het Windows gedeelte ("select Iso files" heet dat geloof ik) sleep ik die windows files erin en tiep ik een volume label
- Burnen

Vervolgens maak ik van deze CD op een Windows bak met Nero 6 weer een image, en die gebruik ik dan verder voor het maken van meer exemplaren.

Nu vind ik dat handmatige gepruts een beetje omslachtig + risico op fouten is groter, ik vraag me af of ik ook de benodige files ergens neer kan zetten (het windows gedeelte als losse bestanden, of als aparte image net als die dmg als dat nodig is) en dan een script o.i.d. kan runnen wat bovenstaande doet. In het ideale geval brandt hij geeneens een echte CD maar maakt hij enkel een image file aan, maar als er wel een echte CD aan te pas komt is dat ook wel ok.

De windows en mac files tezamen op één partitie (of wat is het juiste woord daarvoor bij CD's, ik bedoel dat je op beide platformen dezelfde bestanden op die CD te zien krijgt) is eigenlijk geen optie.

Iemand enig idee of en hoe dit kan???