Toon posts:

Probleem met SD geheugenkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik met mijn Pentax optio s een aantal fotos gemaakt. Deze werden opgeslagen op mijn SD 128MB geheugenkaartje. Toen ik thuis kwam heb ik de gemaakte fotos en filpmjes bekeken. Vervolgens heb ik dit SD kaartje verwisseld met een kingston kaartje omdat ik nog meer fotos wilde gaan maken.
Bij thuiskomst wilde ik de fotos op beide kaartjes gaan bekijken. Toen zag ik dat er een aantal fotos verdwenen waren van het scandisk kaartje. Ook stonden er ineens rare bestanden en mappen op het kaartje. Een aantal van deze bestandjes hebben dezelfde naam als de verdwenen fotos, maar met geen mogelijkheid kan ik ze openen. Dit vind ik vooral vreemd omdat ik alle fotos en filmpjes de dag daarvoor nog bekeken heb.
Van het Kingston kaartje is er niets verdwenen.

Ik vraag me af hoe dit probleem veroorzaakt kan zijn en hoe ik het op zou kunnen lossen? Misschien dat iemand me verder kan helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 11:49 ]

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Heb het zelf tijd geleden ook gehad. Heb toen een programma gevonden wat deze bestanden kon herstellen.. Kan zo ff niet meer op de naam komen en zit nu op mn werk..

Zoek anders ff bij google, SD Card File Recovery ofzo..

EDIT: Ik weet het weer, het programma heette BadCopy Pro! Hiermee heb ik bestanden kunnen terugvinden/ herstellen.. Me computer gaf nl zelfs aan dat me geheugen kaartjes leeg waren. Waren wel paar foto's vern**kt, maar dat waren er mss maar 4 op de 40.

Hier de link naar de officiele website:
http://www.jufsoft.com/badcopy/

Mocht je problemen met installeren ;) hebben, E-Mail me :Y)

[ Voor 52% gewijzigd door speek1984 op 29-04-2005 11:58 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Verwijderd

Op welke manier heb je de eerste keer de foto's/filmpjes bekeken? Via een cardreader en de Verkenner of een kabeltje aan je toestel en een stukje software?

Ik geloof dat de meeste file recovery tools ook wel SD kaartjes kunnen lezen/repairen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een progamma, smart recovery. Het vervelende is dat dit progamma alleen bestanen repareert op de vaste schijven van mn pc en niet op mn camera. Bestanden van de geheugenkaart naar mn pc kopieren kan ook niet, omdat ie "het bronbestand niet kan lezen".

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:54:
Op welke manier heb je de eerste keer de foto's/filmpjes bekeken? Via een cardreader en de Verkenner of een kabeltje aan je toestel en een stukje software?

Ik geloof dat de meeste file recovery tools ook wel SD kaartjes kunnen lezen/repairen.
Met een kabeltje en stukje software...

ok, dan ga ik nog even klooien met dat progamma

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:02:
[...]

Met een kabeltje en stukje software...

ok, dan ga ik nog even klooien met dat progamma
Hey, stuur even een meeltje naar speek1984 [at] hotmail [dot] com
Dan kan ik je ff helpen met de volledige installatie, als je begrijpt wat ik bedoel ;) 8)7

"It's about time you showed up Fox!"

Pagina: 1