Performanceverschil significant of te verwaarlozen?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Mental76
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 10:04
Hallo,

Daar ik langzamerhand begin te balen van het eeuwige parren, unrarren en kopieeren met mijn huidige config:
P4 2,26
1GB RAM
ATA 133 schijven

en het blijkt dat de huidige AMD's hierin beter presteren dan Intel ben ik van plan om maar eens te gaan upgraden.

Ik zat dan zelf te denken aan een leuke SATA RAID config alleen vroeg ik mij af wat nu ongeveer de performance/tijdwinst is van een AMD t.o.v. een vergelijkbare P4. Niet om een flamewar oid te starten, maar aangezien ik niets ga modden of OC'en en ik al sinds de P2 een zeer tevreden Intel gebruiker ben vroeg ik mij af of het de moeite waard is om van mijn geloof af te stappen.

Bvd voor de reakties.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor AMD wil je dan hebben?
een simpele sempron zal wellicht niet veel zoden aan de dijk zetten waar een FX-55 of dual/quad opteron wel een verschil maakt, maar dan hebben we het uiteraard over 2 extremen :P

• Mental76
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06 10:04
Ik ga wel gewoon voor een 1CPU systeem, niet teveel toeters en bellen voor de rest.
Dus gewoon een Athlon XP 64 of een vergelijkbare P4.

Voor de rest gebruik ik mijn comp vnl. voor het spelen van games, internet, branden, etc. The usual zeg maar.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Mental76 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:33:
Ik ga wel gewoon voor een 1CPU systeem, niet teveel toeters en bellen voor de rest.
Dus gewoon een Athlon XP 64 of een vergelijkbare P4.

Voor de rest gebruik ik mijn comp vnl. voor het spelen van games, internet, branden, etc. The usual zeg maar.
Een Athlon64 3000+ zal bijvoorbeeld wel een stukje sneller zijn, maar of je daar wat van merkt als je data kopieert... dat hangt niet zo af van de CPU.
Ik weet niet of SATA RAID nou echt sneller is dan wat je nu hebt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Games, tja, dan zou ik (op dit moment) een AMD pakken. AMD doet het gewoon erg goed met games, en is net wat goedkoper. Verkijk je niet op de ratings, die zeggen ook niet alles.

Als ik zou was, zou ik eens op Tomshardware.com gaan kijken, daar hebben ze heel veel leuke infor over honderden CPU's. Maar ook grafische kaarten enz enz worden vergeleken. Of ze ook iets met schijven doen, weet ik niet helemaal zeker... Maar kijk eens op die site, echt een aanrader!

[ Voor 13% gewijzigd door Nik op 29-04-2005 11:36 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.