Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

PalmOne Treo 650 geen Vodafone GPRS connectie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.564 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het iemand al gelukt om met de Treo 650 het GPRS netwerk van Vodafone op te komen?

Connection: GPRS
User Name: vodafone
Password: vodafone
APN: web.vodafone.nl / office.vodafone.nl / live.vodafone.com

IP Address: Automatic
Query DNS: Checked

Als ik met deze instellingen een connectie probeer te maken krijg ik de volgende error:

Error: GPRS connection not available. Check your settings in Network Preferences and/or try again later. (0x7143)

Bij de servicedesk kunnen ze mensen met een palmOne niet helpen en kunnen ze ook niet zien waar je aanmelding mis gaat.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 13:11
is de apn wel geactiveerd op je sim?

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:45:
is de apn wel geactiveerd op je sim?
Geen idee maar de SIM kan zo een jaartje of 4, 5 oud zijn.

• m3gA
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:27:
[...]

Geen idee maar de SIM kan zo een jaartje of 4, 5 oud zijn.
kun je er wel mee GPRS'en in andere toestellen? anders moet je de servicedesk eens de apn laten controleren ... deze moet aktief gemaakt worden op je sim

Verwijderd

Topicstarter
m3gA schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:27:
[...]

kun je er wel mee GPRS'en in andere toestellen? anders moet je de servicedesk eens de apn laten controleren ... deze moet aktief gemaakt worden op je sim
Na het opnieuw aanmelden op het netwerk krijg ik geen error melding meer. Hiervoor in de plaats zegt hij "Canceling" wanneer ik een connectie probeer te maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:10:
Is het iemand al gelukt om met de Treo 650 het GPRS netwerk van Vodafone op te komen?

Als ik met deze instellingen een connectie probeer te maken krijg ik de volgende error:

Error: GPRS connection not available. Check your settings in Network Preferences and/or try again later. (0x7143)

Bij de servicedesk kunnen ze mensen met een palmOne niet helpen en kunnen ze ook niet zien waar je aanmelding mis gaat.
Test eens met een ander Vodakaart. Ik heb geen enkel probleem met Vodafoon en GPRS

• m3gA
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:33:
[...]

Na het opnieuw aanmelden op het netwerk krijg ik geen error melding meer. Hiervoor in de plaats zegt hij "Canceling" wanneer ik een connectie probeer te maken.
ok maar doet die kaart het wel in een ander toestel? om gprs te gebruiken moet er normaal een apn geactiveert zijn (die je ook boven in je overzicht ziet) het kan dat dat niet goed staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden.

Het zat alsvolgt:

Ik heb een data-abonnement op mijn huidige abonnement erbij genomen. Deze is geactiveerd door Vodafone. Om hiervan gebruik te maken moet je je telefoon afmelden en opnieuw aanlaten melden op het GSM netwerk.

Daarnaast wil hij niet inloggen met APN office.vodafone.nl of wep.vodafone.nl maar met live.vodafone.com heb ik een geslaagde login.

• m3gA
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:37:
Ik heb het gevonden.

Het zat alsvolgt:

Ik heb een data-abonnement op mijn huidige abonnement erbij genomen. Deze is geactiveerd door Vodafone. Om hiervan gebruik te maken moet je je telefoon afmelden en opnieuw aanlaten melden op het GSM netwerk.

Daarnaast wil hij niet inloggen met APN office.vodafone.nl of wep.vodafone.nl maar met live.vodafone.com heb ik een geslaagde login.
dan zijn die andere apn's niet geactiveerd op je sim :) raar dat ze dat niet hebben gecontroleerd :?

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@ m3gA:
Daar is niets vreemd aan toch? Het is gebruikelijk dat één van die drie genoemde APN's is geactiveerd. Sterker nog: GPRS-abo's staan in de regel maar één van die drie APN's toe. Eventueel aangevuld met extra APN's voor bepaalde diensten.
Het werkelijke probleem was dat het GPRS-abonnement (goed) was aangesloten, maar dat het toestel nog geen netwerk-update had uitgevoerd (uit & weer aanzetten). Ongeacht het abonnement / toestel kun je dan heel lang wachten :O

Verwijderd

Goede avond met veel interesse las ik over het probleem van Sproggle "palm treo 650 vodafone" . Sinds vorige week heb ik een palm treo 650 met een vodafone abonnement en een vodafone-life data abonnement. Het lukt mij maar niet om de treo aangemeld te krijgen op het internet.

Mijn instellingen zijn:

en ook ik krijg foutmelding:

de oplossing mij Sproggle was het uit en aan zetten van de treo.... bij mij helpt dat niet... Wie weet wat ik fout doe??

Groeten van Coen !
Pagina: 1