berekening benodigde koelcapaciteit serverruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 1.312 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45636

Topicstarter
Hier op mijn werk moet ik een serverruimte gaan beheren. Deze ruimte is ± 5 x 5,m groot en 2,2 meter hoog. Er hangen nu 2 airco units in. 1 met een koelcapaciteit van 11,4 KW en 1 van 6,6 KW.
De units zijn niet al te slim geplaatst, aangezien ze recht boven de severracks hangen en er al eerder een lekkage is geweest. Los daarvan, zou ik graag willen weten hoe ik kan berekenen hoeveel koelcapaciteit ik nodig heb om de ruimte koel te houden. De temperatuur mag niet boven de 26 graden uitkomen. De huidige capaciteit blijkt in de zomer niet altijd genoeg, waardoor 1 vorig jaar is uitgevallen.

Ik heb begrepen dat elk apparaat een btu-waarde heeft, maar hoe kan ik daarmee uitrekenen hoeveel capaciteit ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dat lijkt mij niet alleen aan de omvang van de ruimte liggen maar ook aan de apparatuur die je in de betreffende ruimte gaat plaatsen. Het ene is nou eenmaal een stuk energiezuiniger dan het andere :) Xeon versus Opteron kan bijvoorbeeld al een stuk schelen.

Kortom, wat ben je van plan met die ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hallo zeg, eerste hit van google: http://online.unitconvert...lpha/calorific-value.html
Doen we zelf geen inspanning meer, voordat we een topic openen? ;(

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Zie de post boven mij.

Dit topic is gesloten.