2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
En langskomen........ i don't know you.
als je plexiglas wil buigen moet je kijken of ze bij je school in het technieklokaal (ff naam vergeten) een soort plankje waar een draad in zit die warm word , daarleg je het plexiglas boven op waardoor het op die plek smelt en makkelijk te buigen is
Welkom bij t modden !
[ Voor 5% gewijzigd door Flapp op 29-04-2005 11:03 ]
"Stilte, een gat in het geluid...."
Probeer eerst iets uit op een stukje afval. Tussen denken dat je iets kan en het echt kunnen zit een wereld van verschil.
Hiermee voorkom je dat je je goede stukken verpest.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 11:10 ]
2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput
U vraagt, wij antwoorden.
En denk dat je niets kan, tja, je moet ergens beginnen he? Ik hoop dat je je kast gaat verprutsen... Waarom? Nou, daar leer je van! Voordelen van je eerste kast verprutsen:
- je leert veel
- je doet ervaring op
- je krijgt de smaak van het tweaker te pakken
- je bent niet blij met je kast
- waardoor je een nieuwe kast wil gaan maken die mooier is
Dusch
(neem bovenstaande met een flinke korrel zout eej
voordeel1 je kan goed uittekenen waaar je wil zagen
2. je maakt geen krassen op je plexi
succes
Van hoge bomen, zaagt men lange planken
Verwijderd
Andere opties voor het simpel verwerken van plexie:
Met scherp mesje voor snijden en daarna breken (dit verijst wel wat geoefen).
figuur zaagje (waarschijnlijk het makkelijkst voor jou).
We beginnen bij het plexiglas zelf:
Dit kun je op heel veel manieren zagen, maar het belangrijkste is het om tijdens het zagen goed af te plakken: De redenen zijn al genoemd maar nog even onder elkaar:
- Je bekrast het plexiglas niet!
- Je kunt goed aftekenen (op schilderstape)!
En het belangrijkste:
-Door het afplakken met tape, smelt het glas niet meer aan elkaar!
Verder nog wat tips:
-Maak wat schetsen van het idee (als je dat nog niet gedaan hebt),
-Bedenk even welke problemen je kunt tegenkomen (bijvoorbeeld: past alles straks wel?)
-Het belangrijkste van het ontwerpen is het goed meten. Je zult niet de eerste zijn die door verkeerd meet- en rekenwerk ontdekt dat ie opnieuw kan beginnen (gebeurt misschien niet bij iedereen, maar bij mij wel)
Nog een belangrijke zaak is:
-Goed gereedschap is het halve werk.
Heb je het niet, zorg er dan voor dat je het krijgt. (o.a. Dremel of peplica daarvan, goede schroevendraaiers, (accu)boor + goede (lees: geen goedkope setjes) boren, eventueel een pompnageltang+pompnagels, (ijzer)zaag+zaagblaadjes en voor de grote oppervlakken een decoupeerzaag. Voor afwerking is schuurpapier vaak een must)
Voor plexiglas bestaan plexiglasboren, deze zijn asociaal veel duurder dan normale ijzerboortjes (die je trouwens ook in bijna elke houtsoort kan gebruiken). Gebruik dus gewoon ijzerboortjes, maar teken eerst weer af. Begin ook bij een klein boortje (je kunt niet gelijk een 10mm gat boren met de hand).
Nou voordat ik teveel verklap
Succes! Iedereen moet een keer beginnen!
En denk eraan gebruik een veiligheidsbril al je gaat spelen met powertools!!!
[ Voor 1% gewijzigd door Smht op 29-04-2005 14:28 . Reden: tiepvaud ]
Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060
Verwijderd
Wou ik toch NET een casemod gaan plannen met plexiglas
nuttig topic
laten we zeggen een cilinder van 10 mm hoog. met een midden diameter van 14 mm en erbuiten 30
binnenste lukt wel met een boor e.d. maar de buitenkant ? figuurzaagje pakken ?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Elk mens heeft wel een hamer , zaag e.d
Bel bij je buurman aan en plunder ze schuur
Of koop het bij gamma , en ik denk dat jouw bed dan niet mooi uit elkaar is gehaald als je geen gereedschap hebt
Ikzelf ben timmerman en kan aardig overweg met verschillende stukken gereedschap
In principe is elk stuk gereedschap in de verkeerde handen gevaarlijk
Als je tweifelt begin dan niet te werken met electrisch gereedschap waarbij je je kan verwonden
je bent 14 en ik hoop dat je je vingers en ogen nog langer wil gebruiken
en ja je kan je ook lelijk verwonden aan een dremel, decopeerzaag, boormachine...enzovoort
Kan talloze voorbeelden opnoemen van "kleine"ongelukjes die ik gezien heb
Gebruik ook handschoenen en een veiligheidsbril
heb je nog nooit met een bepaald stuk gereedschap gewerkt vraag dan aan iemand die wel ervaring heeft of hij/zij het voor wil doen
en nog maals
Als je tweifelt of bang bent, niet zelf doen maar laten doen
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
Verwijderd
Een manier hoe ik mij plexiglas boog was gewoon de fohn van me moederFlapietoetoe schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:03:
nog een tip:
als je plexiglas wil buigen moet je kijken of ze bij je school in het technieklokaal (ff naam vergeten) een soort plankje waar een draad in zit die warm word , daarleg je het plexiglas boven op waardoor het op die plek smelt en makkelijk te buigen is
Welkom bij t modden !
Nee, ik lieg het was wel met een fohn maar met zo'n verf fohn.
Maar zou me niet verbazen als dat kon.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 20:38 ]
Verwijderd
hee wat toevallig ik ook!Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:41:
Haha.. Erg interessant.
Wou ik toch NET een casemod gaan plannen met plexiglasEn nee, ik heb geen ervaring, en ik ben ook 14 jaar; frisse start zegmaar.
nuttig topic