Toon posts:

[ASP.NET] Meerdere kolommen in Dropdownlist

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal!

Ik wens in asp.net een dropdownlist te vullen met meerdere kolommen, maar de returnwaarde moet wel maar 1 kolom zijn.
Dat laatste is geen probleem, maar de meerdere kolommen in de dropdownlist laten verschijnen wel.
Het volgende heb ik al geprogrammeerd, maar het is niet wat ik wil hebben:

Private Sub get_beeldschermType()
'de dataset vullen
strSelect = "SELECT Beeldscherm_type_id, Beeldscherm_merk +' '+ Beeldscherm_type AS lijst from Beeldscherm_types ORDER BY beeldscherm_type_id"
beeldscherm.vullen(strSelect, daBeeldschermType, dsBeeldschermType, "Beeldscherm_types")

'cbmBeeldschermType vullen
cmbBeeldschermType.DataSource = dsBeeldschermType.Tables("Beeldscherm_types")
cmbBeeldschermType.DataMember = "Beeldscherm_types"
cmbBeeldschermType.DataTextField = "lijst"
cmbBeeldschermType.DataValueField = "Beeldscherm_type_id"
cmbBeeldschermType.SelectedIndex = 2
cmbBeeldschermType.DataBind()
End Sub

Ik krijg nu wel 2 kolommen in de dropdownlist, maar als volgt: "Philips 107T"
"LG xx"
"Sony blablabla"
Nu, dit is niet echt overzichtelijk. Ik zou dus een dropdownlist willen maken waar alle velden mooi onder elkaar staan zoals een LOV in Oracle Developer.

Is dit mogelijk in .NET want ik vind er nergens iets over!

Met vriendelijke groeten

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Een tijdje geleden ben ik hier ook naar op zoek geweest, en ik meen me te herinneren dat je dit met de standaard .Net controls niet voor elkaar kunt krijgen. Er schijnen wel third-party componenten te vinden te zijn die deze mogelijkheid bieden, maar met de standaard Dropdownlist van .Net kan dit niet.

offtopic:
Probeer de volgende keer code-tags te gebruiken, dat verduidelijkt de zaak al een heleboel. En je hoeft ook niet de groeten te doen: wij zijn zo vriendelijk dat we elkaar continu de groeten doen ;) (zie ook de FAQ en de huisregels)

My personal website

Verwijderd

Inderdaad, met de standard control set kom je niet zo ver.
De DropDownList wordt gerenderd naar een <select> html object en deze kent geen kolommen.

Check de control gallery van www.asp.net, daar staat vast wat bij.

• joopst
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
hoe zou die html er dan uit moeten zien ?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd met standaard html controls kan dit niet. de <Select> ondersteund namelijk maar een column. Het is wel mogenlijk dit met dhtml te doen maar hiervoor zit standaard geen optie in asp.net. Je zult dit dus of zelf moeten maken of een 3d party component gebruiken

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”