Toon posts:

Beste GameSoundCard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ben van plan om een niewe geluids kaart te kopen. Prijs maakt niet veel uit zolang het maar de beste geluidskaart is voor games/muziek ( vooral games ) Heb een Creative 6.1 live set dus moet minimaal 6.1 ondersteunen. Liefst meer opties dan 1 :*)

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Het is niet de bedoeling dat wij alles voor jou uit gaan zoeken.

Zoek is wat reviews op internet: www.google.nl, http://www.tomshardware.com of kijk ff in de Pricewatch. Zoek enkele kaarten die aan jou wensen voldoen en vergelijk de kaartjes zelf is. Mocht je daarna nog specifieke vragen hebben kun je altijd nog een topic openen.

Lees ook ff de Audio, Video & HiFi forum policy.

Succes!

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 10:00:
Hey, ben van plan om een niewe geluids kaart te kopen. Prijs maakt niet veel uit zolang het maar de beste geluidskaart is voor games/muziek ( vooral games ) Heb een Creative 6.1 live set dus moet minimaal 6.1 ondersteunen. Liefst meer opties dan 1 :*)
Door de ondersteuning van eax 4 en het lage processorgebruik zijn de Audigy kaarten van Creative de beste kaarten voor games. Ik zou een Audigy 2 zs halen.

Verwijderd

Topicstarter
Aye, ik heb dus de Audigy 2 ZS Platinum Pro, maar met games kraakt het geluid ( www.planet.nl/~teerd013/Soundrecord.mp3 @ ongeveer 56 seconde hoor je et )

@ oneUp ik heb al gegoogled en tomshardware, maar niks gaat boven persoonlijke ervaringen dan preview etc! 2 topics die ik open na zelf zoeken altijd het gezeur '' tis niet de bedoeling dat we dit en dat sigh :( ''

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 12:51 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:33:
Aye, ik heb dus de Audigy 2 ZS, maar met games kraakt het geluid ( www.planet.nl/~teerd013/Soundrecord.mp3 @ ongeveer 56 seconde hoor je et )

@ oneUp ik heb al gegoogled en tomshardware, maar niks gaat boven persoonlijke ervaringen dan preview etc! 2 topics die ik open na zelf zoeken altijd het gezeur '' tis niet de bedoeling dat we dit en dat sigh :( ''
driverupdate van creative.com worked for me :Y) Had daar eerst ook last van, met de drivers @ cd.. nu gelukkig niet meer :P

• Twisted
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Creative maakt geluidskaarten die bedoeld zijn voor gamers. Ze hebben EAX en gaan daar steeds verder mee.

Uit personleijke ervaring heb ik vastgesteld dat de kwaliteit (en de service) van Creative niet bepaald goed is. Daarom heb ik ook ene kaart van Terratec genomen (Aureon Sky). Geen EAX maar wel hele goede kwaliteit voor niet teveel geld.

Je moet zelf beslissen hoeveel EAX voor je betekent en dan zelf beslissen.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Topicstarter
Tja die updates heb ik gedaan voor me kaart, hielp niet.. Zelf ben ik geen fan meer van creative, since mijn 4.1 kaartje altijd al problemen gehad, maar tis toch wel de beste geluidskwaliteit. Ikzelf vroeg me af of er al een nieuwe versie van de Audigy 4 word gemaakt, ikzelf kan niet feiten op creatives site vinden.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

@Blackvenom01 - over gekraak -> wat voor chipset heb je en speel eens met je PCI latency :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
NVIDIA nForce3 250 Chipset ( K8N Asus mobo socket 754 ) Kan het spelen van PCI latency gevaarlijk zijn? Enigste waar ik goed in ben is comps in en uitelkaar halen en software prutsen, bios is bijna onbekent terretorium |:(

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zelf heb ik een Creative Audigy II ZS en een Terratec Aureon 7.1 Space, beide kaarten presteren uitstekend. Of er echt kwaliteits verschil is durf ik niet zo te zeggen, dan zou ik beide computers eens op een goede versterker met nette speakers moeten aansluiten. Maar ik heb wel het idee dat de Terratec een mooier (helder) geluid heeft bij het afspelen van DVD's (film).

Maar op het gebied van game's heeft Creative gewoon meer, doordat zij als enige EAX volledig ondersteunen, (EAX is ook van Creative ;) ) dat doet de Terratec kaart bijvoorbeeld niet, welke versie precies wordt ondersteund door Terratec zou je even op de site na moeten kijken.

@Blackvenom01, dat gekraak had ik ook, maar was verdwenen nadat mijn Audigy II ZS is overgezet in een andere computer met de laatste drivers. Overigens welke chip set zit er op je moederbord ik geloof dat er enige problemen waren met bepaalde VIA chip set's, wat het precies was weet ik zo niet meer, maar ik geloof dat Creative niet altijd even netjes omgaat met de PCI standaard.

Ik heb overigens de mp3 ook even afgespeelt met mijn Audigy II ZS, aan het einde hoor ik een kleine tik. Ik denk overigens dat, dit meer met de MP3 te maken heeft. :)

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 29-04-2005 12:55 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Twisted

Twisted

Mogli <3

Het schijnt dat Creative zich (teminste bij de Audigy 1) niet precies aan de PCI specifikaties heeft gehouden. In combinatie met een VIA chipset ( die deze specifikaties strikt naastreeft) gaf de kaart problemen. Dit was vooral te merken met kraken tijdens het afspelen van geluid.

Ik weet niet of Creative nog steeds dezelfde (foute) specs gebruikt en of de problemen zich alleen tot de VIA chipset beperken. Lees een paar reviews dan kom je daar wel achter. Het voornaamste verschil tussen Creative is EAX. Als je dat niet hoeft heb je meteen vele meer keus.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Verwijderd

Topicstarter
Dat mp3tje is van mij zelf =) heb ik opgenomen tijdens het spelen of nou ja wachten op de crack/kraakent geluid onder Farcry, heb hetzelfde bij elk ander game.

NVIDIA nForce3 250 Chipset

Irritante is dat dit alleen is bij mij nieuwe compu en niet in mijn oude =(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

VIA + SB Live / Audigy staat bekend om het PCI latency probleem, maar ben het ook wel tegengekomen op bijv. Intel chipsets, dus wellicht het proberen waard :)
Het veranderen van de PCI latency in de BIOS verniel je niets mee, dus tweaken maar :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
NVIDIA nForce3 250 Chipset is toch niet van VIA? Dus kan het daar toch net aan liggen?

En moest je geluidskaart nou zo ver mogelijk weg van je Video kaart of juist zo dicht mogelijk.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 13:39 ]

• Twisted

Twisted

Mogli <3

nVidia is niet van VIA. nVidia is van nVidia :)

[ Voor 3% gewijzigd door Twisted op 29-04-2005 14:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:33:
Aye, ik heb dus de Audigy 2 ZS Platinum Pro, maar met games kraakt het geluid ( www.planet.nl/~teerd013/Soundrecord.mp3 @ ongeveer 56 seconde hoor je et )

Dat gekraak wordt hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door een te lage PCI latency van je audio kaart, waarschijnlijk veroorzaakt door een te hoge latency waarde die aan je videokaart wordt toegewezen. Snap je hem nog? Deze waarde is in de meeste gevallen 248. Veranderen van deze latency kan per apparaat, bijvoorbeeld met Powerstrip of PCI Latency Tool , en is niet gevaarlijk. De PCI Latency van een apparaat is de tijd dat een apparaat de PCI bus reserveert. Het ergste wat je zou kunnen doen is een apparaat de bus te lang of te kort geven, wat een mindere performance kan geven, maar dat is toch al het geval. Ik zou je videokaart een latency van 64 of 80 geven, dat lost de problemen veelal op. Het lost vaak ook haperingen op in games en

Terug on topic: Ja, Audigy II of IV zou de beste keuze moeten zijn voor gamers.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 19:25 ]

Pagina: 1