Wingate

Pagina: 1
Acties:

• poelmann
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 10:07
Iemand enig iedee hoe wingate te configureren onder nt om workstations onder 98/me gewoon icq of iets dergelijks te kunnen laten gebruiken ?

2xNetfinity 5500-4SX(dual PII 400, 1gig, scsi hotswaps) + ws1, ws2, ws3

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ICQ en Wingate houden niet echt van elkaar. Je kunt port mapping in Wingate instellen, maar if dat probleemloos werkt weet ik niet. Ik heb het vroeger ook geprobeerd, niet echt met succes.

Je kunt beter ipv Wingate, Sygate of Winroute gebruiken. Dit zijn geen proxy's maar Gateway met NAT. Dan lijkt het net of zitten de clients direct op internet aangesloten.

Het is maar waar je de voorkeur aan geeft.

Gebruik ook eens de zoek functie van GoT, vind je heel veel over dit onderwerp!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• poelmann
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 10:07
Dank je wel.
Ik heb niet zelf gekozen voor Wingate, maar op m'n werk. Werken die andere ook met 10 computers en een server ? Zo ja is dat misschien een goed alternatief.

2xNetfinity 5500-4SX(dual PII 400, 1gig, scsi hotswaps) + ws1, ws2, ws3

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

is daar dat gatewayadres voor wat je evt. in mag vullen?

www.nintendocasemods.com

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

idd, een gateway geeft het internet transparant door, met sygate kun je ook portmapping gebruiken (ik weet niet hoe het zit met winroute), dan kun je ook een server achter de gateway draaien!

Verwijderd

Ik heb zelf ook wingate onder Nt draaien en ik heb geen problemen met ICQ op een win98 pc, gewoon verbonding via sock5 (1080) maken.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 11 januari 2001 12:07 schreef roller het volgende:
Ik heb zelf ook wingate onder Nt draaien en ik heb geen problemen met ICQ op een win98 pc, gewoon verbonding via sock5 (1080) maken.
Ja, het kan ook prima! Maar toen ik (2 jaar geleden, dus ouwe ICQ+Wingate versies) het ook wou proberen, toen wou het wel, alleen ging ICQ steeds offline+online. Heel vaag. Toen maar Sygate erop, en alles perfect. Het grote voordeel is dat je ook andere programma's kunt draaien die GEEN proxy support hebben :P

Verwijderd

Het offline/online probleem had ik eerst ook, maar zodra in ICQ keep connection alive was ingesteld, had ik daar geen last meer van.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dat is dan idd de oplossing, maar toch vind ik een gateway makkelijker dan een proxy, ook omdat ik kabel heb en dan weinig aan een proxy heb. En ik vind het makkelijk dat ik op de clients niks hoef te configureren.

Pagina: 1