Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Tabel-generator

Pagina: 1
Acties:

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
N.a.v het topic: Tabellen op GoT, een totaal raadsel lijtk het mij een goed idee om een tabelgenerator te maken op GoT die achter een UBBknopje verscholen zit.
Ikzelf en vast wel nog enkelen zijn niet de allerbesten met tabellen maken, dus het kan een idee zijn om de mogelijkheden in een tabelgenerator te zetten.
Je kan wel met Dreamweaver/Frontpage/etc een mooie tabel maken en de < en > vervangen door [ en ]. Maar ik dacht dat de RMLengine ook weer niet alle mogelijkheden kent van HTML 4.01's gebruik van tabellen.
Dus is het handig om zo'n tabelgenerator te hebben hier ;)?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je uberhaupt een idee voor de userinterface? Wat voor knoppen zou je willen hebben? Wat voor invoer? Verwacht je aparte inputs per cel oid? Wat vind je lastig aan de huidige RML code?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Something like as HTMLarea bijvoorbeeld?
Je kan weer met zoiets werken wat Dreamweaver heeft, en dat verwerken in dHTML, maar tot hoever dat mogelijk is voor andere browsers is de vraag:?

Een paar simpele keuzes van hoeveel rijen, hoeveel kolommen en wat opties voor achtergrond kleur is wel makkelijk. Evt met een mogelijkheid om een header in te stellen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:33
Persoonlijk prefereer ik een eenvoudige methode zoals Microsoft Word een tabel laat aanmaken. Dat systeem werkt gewoon erg goed. http://matrix.netsoc.tcd....-table-menu-widget001.png

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
het word idee dacht ik idd ook direct aan. alleen dan wil je iets ingewikkelders, en dan kan je nog niks..

stel dat je zo'n tabel neer zet van 4x4 cellen, en je wilt de bovenste rij opdelen in 2 cellen ipv 4 (dus 2x 2 cellen mergen) dan zou het leuk zijn als daar ook een optie voor was..
bovendien is het leuk als je van een te maken tabel kan opgeven of je een border wilt, en hoe groot/welke kleur hij dan moet zijn.. achtergrond kleur etc...
kortom: vrij lastig te maken

enige wat ik dan kan bedenken is flash of java, maar eigenlijk wil ik jullie dat niet aandoen, en bovendien zou het dan het enige flash/java object zijn op de hele website, en zakt de compatabliliteit ook weer een stuk

ik zou zeggen: maak de faq uitgebreider, en zet er een aantal voorbeelden in. eventueel een directe link naar die faq in het reply scherm. (mm staat er al zie ik)

[ Voor 11% gewijzigd door BasieP op 29-04-2005 11:33 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

De tabellen op GoT werken bijna volgens hetzelfde principe als HTML, veelal kun je de < vervangen door [ , dr zijn genoeg html builders die tabellen kunnen fabriceren mbv een gui...

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:35:
De tabellen op GoT werken bijna volgens hetzelfde principe als HTML, veelal kun je de < vervangen door [ , dr zijn genoeg html builders die tabellen kunnen fabriceren mbv een gui...
helemaal waar, maar niet het punt van dit topic...

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1