Bios Compaq???

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben in het bezit van een antieke (486DX33) Compaq Prolinea 4/33s helaas is bij de vorige eigenaar de beruchte compaq partitie, en dus je bios settings, verloren gegaan. Is er iemand die de volledige set diskettes (of images daarvan) heeft voor een dergelijke machine.
Compaq heeft alleen de setup disk op zijn website staan, om de hele zooi op harddisk te kunnen zetten heb ik ook de diagnostics disk(s) nodig. Ik heb compaq al een tijdje geleden gemaild, maar ze reageren niet... |:(

Dus als iemand mij gelukkig kan maken met deze bios-software...

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Als je wat wilt moet je met de presario helpdesk bellen, maar ik denk dat je het wel kunt vergeten.

• teigetjuh
  • Niet online
Tis een prolinea he, geen presario. Prolinea's waren de kantoormachines en presario's zijn de thuiscomputers....

Verwijderd

Gewoon zoeken op www.compaq.com (of www.compaq.nl) ... Daar staan van zelfs de meest oude PCs de BIOS files etc. op de site.

Ik heb al meerdere oude Prolinea's en andere Compaqs via hun site weten te restoren.

Jord.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Hmmmm, damn, heb ook even gekeken, maar ik kan 'm ook niet vinden... :'(
Normaal staat de bios dus bij Rompaqs, maar hier dus niet.
Anders zou je even op de compaq ftp server moeten kijken. Daar staat een textfile van 7 Mb met alle files die erop staan.. (en dan gewoon zoeken op Prolinea)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

http://www5.compaq.com/support/files/desktops/us/download/234.html

Inderdaad 2 minuten zoeken!!!
Daar staat ie!!!!!
En maar zeiken hoe slecht die helpdesk is...duh

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Yep, compaq's zuigen zwaar kont, maar die site is wel subliem (Lekker snel en alles staat er (Dat Rompaq systeem rulez :)))

Ik heb er nog ook de Bios voor een 386 Proliant moeten zoeken... stond er ook gewoon.

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

compaq's zuigen geen kont....gebruikers die niet weten wat ze ermee doen zuigen kont

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Sorry, maar ik heb geen goede ervaring met compaq's... ik heb ze tijdens mijn stage moeten repareren en dat was echt een nachtmerrie... het lukt uiteindelijk wel, maar doe mij maar gewoon een clone... veel hendiger...

By each crime and every kindness, we birth our future

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Compaq's zuigen zeker kont!

Ik heb legio redenen.

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 18:44 schreef TB het volgende:
Compaq's zuigen zeker kont!

Ik heb legio redenen.
Okay, noem ze allemaal dan maar eens op... eens kijken of wij (ik) ertegenin kunnen (kan) gaan ;)

edit: Je kunt of met een PC omgaan of je kunt het niet.*D

Verwijderd

Laten we wel zijn...voor de tweaker die overal met z'n vingers aan moet zitten en geen drivertje origineel kan laten zijn alle A-merk PC's NAADJE ! Daar zijn ze ook niet voor gemaakt.

Bedrijfsmatig zijn het echter fantastische machines die het over het algemeen gewoon altijd doen mits je ze lekker standaard houdt. Wij hebben iets van 100 compaqs in alle soorten en maten draaien en daar ben ik best blij mee. Ik zou er echter voor thuis niet 1 aanschaffen (misschien 1-tje meenemen, maar da's wat anders). Dus laat dat flamen over die Compaqs e.d. nou 's achterwege en koop de pc die bij je past...

• teigetjuh
  • Niet online
Op woensdag 10 januari 2001 17:52 schreef Zer0 het volgende:
http://www5.compaq.com/support/files/desktops/us/download/234.html

nog geen 5 minuten zoeken.... :)
Staat gewoon bij de rest van de drivers voor de 4/33s http://www5.compaq.com/support/files/desktops/us/locate/3_26.html#Utilities
Lezen schijnt voor sommigen moeilijk te zijn. Ik zei dat ik de setup (de aangegeven link) wel gevonden had, maar de diagnostics-disk dus niet.... en die heb je nodig voor je partitie.....

• teigetjuh
  • Niet online
Op woensdag 10 januari 2001 19:36 schreef WildThang het volgende:
Laten we wel zijn...voor de tweaker die overal met z'n vingers aan moet zitten en geen drivertje origineel kan laten zijn alle A-merk PC's NAADJE ! Daar zijn ze ook niet voor gemaakt.

Bedrijfsmatig zijn het echter fantastische machines die het over het algemeen gewoon altijd doen mits je ze lekker standaard houdt. Wij hebben iets van 100 compaqs in alle soorten en maten draaien en daar ben ik best blij mee. Ik zou er echter voor thuis niet 1 aanschaffen (misschien 1-tje meenemen, maar da's wat anders). Dus laat dat flamen over die Compaqs e.d. nou 's achterwege en koop de pc die bij je past...
Het was ook een krijgertje... en ik heb um niet meegenomen om te tweaken, maar om als router in te zetten....

• TB
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Op woensdag 10 januari 2001 19:26 schreef Jorden het volgende:

[..]
Okay, noem ze allemaal dan maar eens op... eens kijken of wij (ik) ertegenin kunnen (kan) gaan ;)

edit: Je kunt of met een PC omgaan of je kunt het niet.*D
Mijn buurman en ik hebben rond dezelfde tijd een pc gekocht voor dezelfde prijs.

Dit waren de systemen:

Ikke:

- Abit Be6
- Intel Celeron 500
- 128 MB RAM
- Asus V3800m tnt2 32 MB
- CL SB Live! player 1024
- IBM DJNA 15,2 GB
- Belinea 103010 17" monitor
- Aopen 40x CD-ROM-speler

Hij:

- Prutmoederbord
- AMD k6-2 450 Mhz
- 64 MB RAM
- Geintegreerde ATI 8MB videokaart
- Geintegreerde geluidskaart
- 6,4 GB HD
- 17"monitor
- DVD-speler

Dit zegt genoeg lijkt me...

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 19:45 schreef teigetjuh het volgende:

[..]
Het was ook een krijgertje... en ik heb um niet meegenomen om te tweaken, maar om als router in te zetten....
No offence teigetjuh, het was niet tegen jou bedoeld.

Ik word soms alleen niet goed van die mensen die Compaq lopen te flamen. Ook die PC's zijn ergens goed voor namelijk :)

• teigetjuh
  • Niet online
Op woensdag 10 januari 2001 19:56 schreef WildThang het volgende:

[..]
No offence teigetjuh, het was niet tegen jou bedoeld.

Ik word soms alleen niet goed van die mensen die Compaq lopen te flamen. Ook die PC's zijn ergens goed voor namelijk :)
Ik weet ut, ik werk zelf als systeembeheerder en kom die dingen nog vaak genoeg tegen... Het zijn kl*te dingen als er iets mis mee is, of als je iets wil wat niet standaard in de preinstall zit, maar als ze werken doen ze het en je hebt er tenminste fatsoenlijke service op.... Maar prive koop ik dus geen compaq... Het enige wat evt nog prive zou kopen is een Dell. ook a-merk, met service maar wel fatsoenlijk kwa prijs en prestatie...

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 19:55 schreef TB het volgende:

[..]
Mijn buurman en ik hebben rond dezelfde tijd een pc gekocht voor dezelfde prijs.

Dit waren de systemen:

Ikke:

- Abit Be6
- Intel Celeron 500
- 128 MB RAM
- Asus V3800m tnt2 32 MB
- CL SB Live! player 1024
- IBM DJNA 15,2 GB
- Belinea 103010 17" monitor
- Aopen 40x CD-ROM-speler

Hij:

- Prutmoederbord
- AMD k6-2 450 Mhz
- 64 MB RAM
- Geintegreerde ATI 8MB videokaart
- Geintegreerde geluidskaart
- 6,4 GB HD
- 17"monitor
- DVD-speler

Dit zegt genoeg lijkt me...
eh nee
wat voor moederbord jongen dan zullen wij wel zeggen of het prut is en dat geheugen van jou is dat a-merk cas 2 ???
misschien zit er in die compaq wel beter geheugen.
waarom zou die dvd speler slechter zijn ??
en die 17" dan wat voor merk is dat.
en trouwens alleen omdat jij je systeem wat beter bijelkaar hebt geveegt is die compaq slecht dit is geen reden op compaq slecht te noemen

• teigetjuh
  • Niet online
Niemand die me ietsje gelukkiger kan maken?

Verwijderd

TokkeTokke denkt dat je dit zoekt...

http://www5.compaq.com/support/files/desktops/us/download/8876.html

compaq diagnostics.... 8-)

Moest er nog ff bij zetten dat dit inderdaad ook voor 't machientje van teigetjuh is... 8-)

• teigetjuh
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 14:44 schreef TokkeTokke het volgende:
TokkeTokke denkt dat je dit zoekt...

http://www5.compaq.com/support/files/desktops/us/download/8876.html

compaq diagnostics.... 8-)

Moest er nog ff bij zetten dat dit inderdaad ook voor 't machientje van teigetjuh is... 8-)
Het is inderdaad voor mijn machientje, maar dit is niet helemaal wat ik zoek. Compaq heeft de vervelende eigenschap om bios alleen maar te kunnen wijzigen (en testen) met software die op een speciale compaq partitie staat. En dat is deze software helaas niet. :(

Verwijderd

Wellicht is de volgende werk-er-rond iets voor je:

* Zorg voor een tweede (bootable) compaq HD, liefst natuurlijk uit een zelfde soort systeem

* probeer van die HD de diagnostics op diskette of CD te zetten

Zou dat werken ??

• teigetjuh
  • Niet online
Ik heb helaas niet zo'n systeem bij de hand, maar als jij um hebt, hoor ik het graag. Misschien dat er met ghost oid een image dan van gemaakt kan worden...

Verwijderd

'k Zal 'ns kijken, maar moet persee de disks van die machine hebben. Kun je niet de standaard diagnostics van Compaq gebruiken. 'k Weet dat me dat wel een keer gelukt is met de 386 van m'n schoonmoeder (waarvan ik dacht dat format c: /u geen slecht idee was).... |:( Ben een hele tijd bezig geweest met herstellen van 't ding. Wel gelukt uiteindelijk met de disks die ik van een compaq deskpro (p1 166 mHz) had afgehaald. 8-) 'k Zal kijken of ik die disks nog heb. Kom morgen maar ff op deze draad terug, OK ??

• teigetjuh
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 15:39 schreef TokkeTokke het volgende:
'k Zal 'ns kijken, maar moet persee de disks van die machine hebben. Kun je niet de standaard diagnostics van Compaq gebruiken. 'k Weet dat me dat wel een keer gelukt is met de 386 van m'n schoonmoeder (waarvan ik dacht dat format c: /u geen slecht idee was).... |:( Ben een hele tijd bezig geweest met herstellen van 't ding. Wel gelukt uiteindelijk met de disks die ik van een compaq deskpro (p1 166 mHz) had afgehaald. 8-) 'k Zal kijken of ik die disks nog heb. Kom morgen maar ff op deze draad terug, OK ??
In elk geval alvast bedankt. Die diagnostics die jij aan gaf waren btw voor win9x, en ik heb um ingezet als FreeSCO-router.. Maar ik zal wel kijken of ik ook iets anders kan vinden

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Op vrijdag 12 januari 2001 14:54 schreef teigetjuh het volgende:

[..]
Het is inderdaad voor mijn machientje, maar dit is niet helemaal wat ik zoek. Compaq heeft de vervelende eigenschap om bios alleen maar te kunnen wijzigen (en testen) met software die op een speciale compaq partitie staat. En dat is deze software helaas niet. :(
En hoe kom je in die partitie? door op F10 te drukken..
Hoe maak je die partitie? door de F10 Setup for Older Systems te draaien
This software helps you configure a personal computer. The software resides on the system partition (accessed by pressing the F10 key during system boot) and stores system configuration information, including resource settings, security passwords, and power management settings.
Waar vind je die.. op het linkje wat ik en Zeem al gepost hebben.
RTFM please :(

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Is het alleen de bedoeling om het BIOS ff in te stellen ? Dan kan je gewoon vanaf de setup-diskette opstarten instellen en klaar !

(Werkt op de compaq Deskpro 466)

Ik heb inderdaad een Diag-Diskette nodig om de partitie te maken ...... maar, zover ik weet, niet nodig het BIOS in te stellen.

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

Verwijderd

't Is voor zover ik weet niet eens een partitie, maar een bestand dat aan het begin van je harde schijf wordt weggeschreven, en daarvoor heb je de setup diskettes nodig. De nodige links daarvoor zijn al gegeven. Die zooi moet je op een aantal diskettes zetten, of je moet vanaf een andere PC de eerste file daarvan starten en dan wordt je vanzelf gevraagd floppies in de floppyvreter te stoppen, en met de eerste van die diskettes opstarten. Hij vraagt vanzelf om de volgende.

De oude Compaqs hadden de BIOS namelijk als file op de harde schijf. Daarom is het eigenlijk geen BIOS, maar een SETUP :)

Je moet trouwens wel weten wat voor harde schijf je gebruikt, want dat wordt ergens in de setup gevraagd. Dus niet eerst op de gok downloaden en op floppie zetten, en daarna op de gok installeren.

Jord.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Het is geen files, het is echt een partitie.
En het maakt geen drol uit wat voor een hd je gebruikt, als hij maar door de machine ondersteunt wordt.

• teigetjuh
  • Niet online
Op vrijdag 12 januari 2001 17:40 schreef Zer0 het volgende:

[..]
En hoe kom je in die partitie? door op F10 te drukken..
Hoe maak je die partitie? door de F10 Setup for Older Systems te draaien
[..]
Waar vind je die.. op het linkje wat ik en Zeem al gepost hebben.
RTFM please :(
Dat heb ik ook gedaan alleen wat er dus niet staat en waar je dus achterkomt op het moment dat je die zooi, op de compaq partitie wil gooien is dat je niet alleen die compaq "F10 for older systems" nodig hebt maar ook nog een diagnose disk. Ik wil dus die zooi niet elke keer vanaf diskette opstarten maar vanaf mijn harddisk.

Maar ik heb al iets gevonden waardoor het nu werkt.

Verwijderd

Ik heb dezelfde met zo'n zelfde Bios, ik kan het op mijn site zetten. Ik mail wel even de url als hij erop staat;). Dat zal waarschijnlijk morgen zijn, ik zit namelijk nu op school zie je en ik heb dus geen diskettes bij me;);). Als je hem op de rails hep meld dat even AUB, want ik heb een lege hard-disk en die krijg ik niet zodanig vol dat hij windows 3.11 opstart>:).

• teigetjuh
  • Niet online
Op maandag 15 januari 2001 09:47 schreef mrdude het volgende:
Ik heb dezelfde met zo'n zelfde Bios, ik kan het op mijn site zetten. Ik mail wel even de url als hij erop staat;). Dat zal waarschijnlijk morgen zijn, ik zit namelijk nu op school zie je en ik heb dus geen diskettes bij me;);). Als je hem op de rails hep meld dat even AUB, want ik heb een lege hard-disk en die krijg ik niet zodanig vol dat hij windows 3.11 opstart>:).
Ik heb um al op de rails.... Kostte wat moeite, maar ik heb nu toch een workaround weten te creeëren...

Verwijderd

Teigetjuh,

Heb thuis nog naar die disks gekeken, helaas, niet gevonden. Las dat je 'm al aan de praat hebt ?? Toffie !! Suc6.

Verwijderd

Als ik me het goed kan herinneren, kun je dat alleen van die floppies opstarten, aangezien er op die nog geen NON-DOS FAT 16 'verborgen' partitie op zit-->OMDAT DAT DING ZO TIEFT OUD IS!!

• teigetjuh
  • Niet online
Op maandag 15 januari 2001 10:48 schreef Zeem het volgende:
Als ik me het goed kan herinneren, kun je dat alleen van die floppies opstarten, aangezien er op die nog geen NON-DOS FAT 16 'verborgen' partitie op zit-->OMDAT DAT DING ZO TIEFT OUD IS!!
Sorry, maar je kan met die disk dus wel een hidden non dos fat 16 partitie aanmaken. die benader je dan door de F10 in te drukken tijdens het booten. En ja hij is oud, maar hij werkt dus wel.

Verwijderd

ok wat is het probleem dan...niks toch, alle bestanden vanaf 1983, die je ooit nodig hebt voor dat ding, staan op de website.

• teigetjuh
  • Niet online
Op maandag 15 januari 2001 11:35 schreef Zeem het volgende:
ok wat is het probleem dan...niks toch, alle bestanden vanaf 1983, die je ooit nodig hebt voor dat ding, staan op de website.
Dat was dus het probleem: Niet ALLE bestanden zijn daar, of staan onder het juiste type!!!

Verwijderd

Wat je dus noooooiiiiiiiiitttttt moet doen is de Compaq Helpdesk bellen ...

/me spreekt uit ervaring [img=15,15]i/s/pukey.gif[/img]

• teigetjuh
  • Niet online
Op maandag 15 januari 2001 14:04 schreef Tomfan het volgende:
Wat je dus noooooiiiiiiiiitttttt moet doen is de Compaq Helpdesk bellen ...

/me spreekt uit ervaring <a href="i/s/pukey.gif\" width=\"15\" height=\"15" target="_blank">[afbeelding]</a>
Dat heb ik ooit eens in een ver verleden gedaan.... Was ook 1 keer en noooooooooooooooiiit meer.... Maar de website is over het algemeen wel prima..

Verwijderd

Vertel vertel, wat het zo erg :) :) waren ze aan het ;Z ?

• tricktrac
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

Deze disks zoek je neem ik aan:
Dutch : [url="http://ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp16001-16500/sp16092.exe"]Compaq Personal Computer Diagnostics[/url]
English [url="http://ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp16001-16500/sp16085.exe"]Compaq Personal Computer Diagnostics[/url]

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• Ady
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2009

Ady

Oh wist ik maar alles.

[..]
Ik heb um al op de rails.... Kostte wat moeite, maar ik heb nu toch een workaround weten te creeëren...
[/quote]

Hoe heb je het voor elkaar gekregen, leer ik ook wat van:)

Asus P4p800 * Intel 3,4 Ghz * 1012 Mb * Maxtor 500Gb-7200 * ATI Radeon 9800SE *

• teigetjuh
  • Niet online
Op maandag 15 januari 2001 20:01 schreef Ady het volgende:

[..]

Hoe heb je het voor elkaar gekregen, leer ik ook wat van:)
Ik heb de volledige diskettes van een prolinea 466 gepakt, dit is wel een andere dan mijn 4/33s. Dit softpaq bevat 2 diskettes, 1 met de setup (type-specifiek) en 1 met de diagnose (serie-specifiek geloof ik). De diagnose disk is te gebruiken met de voor mijn 4/33s setup-disk, dus op het moment dat ie om de diagnose disk vraagt gebruik je de diagnose disk van de 466. En het werkt... OF de diagnose nu volledig werkt weet ik niet, maar hij maakt wel netjes zijn partitie aan.

edit:
Typo's

Verwijderd

Mooi zo, heb me dus niet meer nodig... 8-)
Pagina: 1