technisch probleem Acer laptop / freezes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 20:21
EDIT: FIXED (zie beneden)

Hallo

Ik heb momenteel een Acer Aspire 1501 LMi laptop, de specificaties zijn als volgt: AMD 64-3000+, 2x256mb ram, 60gb harddisk, ati radeon 9600.

De laptop die freezed randomly als ik in windows zit. Soms tijdens een spel, soms tijdens een windows update en soms gewoon als er niks gebeurt. Het hele systeem blijft dan hangen (beeldscherm blijft wel aan). Ik heb hem teruggestuurd naar het repaircentre van Acer alleen gister middag is ie weer teruggekomen en na een aantal uren de laptop aangehad te hebben had ik weer hetzelfde probleem. Meestal gebeurt het als de laptop ongeveer 3 uur of meer is aangeweest.

Ik heb het met Windows XP Home edition (de schone recovery installatie via de officiele recovery discs) en met Windows XP home + SP2.

Ikzelf denk dat misschien het intern geheugen corrupt is en vervangen dient te worden. Heeft iemand anders nog ideeen waar het aan zou kunnen liggen of een goede manier om de opties te verkleinen?
Of is het misschien bijvoorbeeld een bad sector op de hardeschijf en zodra windows die probeert op te roepen dat dan het hele systeem blijft hangen?

Alle ideeen zijn welkom want dit is een groot probleem en zonde als het niet gerepareerd kan worden.

Alvast bedankt voor reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Misschien wordt je laptop te warm, want hij freezed pas na 3 uur als hij heel warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet er denk ik een HP of DELL logo op plakken, dan werkt het vaak wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 07:52

SpeedBart

Futurama 0wnage

is een bekend probleem van de acer 1501. Je had alleen maar even de forum's af hoeven zoeken. Wat je eventueel kan proberen is de onboard wireless verwijderen (onder voor het toetsenbord) en de amd 64 bit drivers verwijderen....Dit laatst ook gedaan bij een laptop van een vriend van me, zover ik weet is hij tot nu toe niet meer uitgevallen.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 08:07:
je moet er denk ik een HP of DELL logo op plakken, dan werkt het vaak wel beter
Onzin natuurlijk, mijn 1511LMi is stabieler dan menig dell, en bied performance van een desktop processor (een superieure), en toch nog redelijke accuduur.

TS:

Probeer eens een memtest86+ CD'tje. Geeft die fouten, of niet? In beide gevallen: Probeer aanspraak te maken op garantie. Bel IIG even met acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritzM
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens mij is dit een bekend probleem.
Meen me te herinneren dat dit item een aantal weken geleden op TV is besproken in het programma kassa!
Lijkt me het eenvoudigste om de helpdesk van Acer te benaderen en je probleem uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
SpeedBart schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 08:15:
is een bekend probleem van de acer 1501. Je had alleen maar even de forum's af hoeven zoeken. Wat je eventueel kan proberen is de onboard wireless verwijderen (onder voor het toetsenbord) en de amd 64 bit drivers verwijderen....Dit laatst ook gedaan bij een laptop van een vriend van me, zover ik weet is hij tot nu toe niet meer uitgevallen.
nouja, die dingen zitten erop en zijn onderdeel van de laptop dus ik ga dat niet verwijderen. dat ding hoort het gewoon te doen en blijkbaar is dit dus een of andere fabricage fout.

Helaas is de laptop al naar het repair center geweest en heb ik al contact gehad met Acer maar volgens hun mankeert er niks aan de laptop. Ik zal nogmaals contact met hun op gaan nemen.

In zekere zin zou ik toch recht moeten hebben op ofwel een werkende versie van deze laptop, danwel een ander model dat wel goed functioneert? Dat is toch een algemeen recht van de klant, helemaal als de garantie er nog op zit.. :/

EDIT:
zou het op een of andere manier zo kunnen zijn dat het wordt veroorzaakt doordat ik via de LAN kaart op internet zit (wel met een firewall)? Of zijn dit rare gedachte spinsels?

[ Voor 9% gewijzigd door menne op 29-04-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
Ik heb hier nog nooit van gehoord.
Zelf heb ik deze laptop al 1 jaar en heb nog nooit deze problemen gehad.
Ben ook regelmatig aan het gamen met dat ding.

Al de laatste AMD64 drivers geprobeerd?

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
ik weet niet welke drivers ik precies heb. Ik heb inprinciepe gewoon de recovery disc steeds gebruikt waar alle drivers standaard inzitten. Bios update gedaan, windows sp2 geinstalleerd (soms freezed ie ook bij het downloaden van sp2).

Op dit moment ben ik de mem86 aan het draaien. Hij zit nu op test 20 ofzo.... 5 uur staat ie al aan en nog geen crash. Ga hem vannacht laten draaien en kijken hoeveel uur ik hem onder DOS draaiend kan houden.

Mocht ik hem nou meer dan 24 uur onder DOS aan de praat kunnen houden dan moet er iets mis zijn met windows en/of de drivers.

Ik baal hier echt van, dan denk je dat je een goede vervanging voor je desktop koopt. Maar ondertussen heb je iets wat regelmatig volledig dichtslaat. Erg rot als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriT
AMD heeft dus al reeds nieuwere drivers voor de cpu.
En probeer ook de nieuwste drivers van VIA.

Toen ik die laptop had heb ik meteen een nieuwe installatie gedaan met winXP pro.
Ik gebruik dus de nieuwste drivers en heb nergens last van. Maar mischien dat winXP home hier alleen last van heeft ?

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
dankjewel voor de hulp tot nu toe spirit.

Ik heb de memtest86 gedaan en heb hem 17 uur laten draaien. 72 tests out of 72 testz zijn succesvol verlopen dus aan de memory ligt het niet en hij wordt denk ik ook niet te warm.

Ik ga nu windows xp pro + sp2 installeren om te kijken of dit problemen kan verhelpen en ik zal meteen de nieuwste drivers downloaden van AMD en die erbij installeren.

Ik zal de voortgang hier posten.

Nogmaals bedankt voor de replies tot nu toe, ik wil heel graag deze machine correct aan de praat krijgen.

EDIT
ken je misschien ook een programma net zoals dat memory programma waarmee je in DOS het volledige systeem kan checken (moederbord cpu enz.)?

[ Voor 13% gewijzigd door menne op 30-04-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriT
EDIT
ken je misschien ook een programma net zoals dat memory programma waarmee je in DOS het volledige systeem kan checken (moederbord cpu enz.)?
Je bedoelt om onder windows je systeem te testen?
Dan kan je heavyload gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
bedankt ik zal dat ook proberen.

Ik heb denet mijn laptop geformatteerd en er een schone windows xp pro op gezet (zonder internet connectie en zonder enige drivers ernaast te installeren). Daarna heb ik de amd driver geinstalleerd en nadat deze geinstalleerd was heb ik Service Pack 2 laten installeren vanaf een cd waar SP2 opstaat (nog steeds zonder internet connectie noch andere laptop drivers). Ongeveer halverwege de installatie van de SP2 is de laptop weer vastgeslagen (hij heeft in totaal +- 19 uur aangestaan).

Ik zal nogmaals proberen SP2 aan de praat te krijgen samen met de AMD drivers maar zo te zien gaat dit nog moeilijk worden.

EDIT/UPDATE
Ik heb windows zichzelf laten restoren en de gedeeltelijke sp2 er weer afgehaald. Nou is er iets heel vreemds:

Ik installeer SP2 opnieuw en tijdens de installatie krijg deze error melding

"An error occured while copying file xmlp_wp.xd_ - Cannot copy file to destination directory".

Deze melding geeft ie bij het installeren van het onderdeel WIRELESSPROFILE.XDR. (had bestand xmlp_wp.xd_ staat overigens gewoon op de tijdelijke plaats waar de sp2 files zijn geunpacked voor installatie).

Je zou verwachten dat dan misschien de SP2 installatie file corrupt is, maar dat kan niet. Ik heb namelijk een 1/2 uur hiervoor mijn desktop pc opnieuw geinstalleerd met diezelfde windows xp cd + dezelfde download van SP2. Op mijn desktop pc is hij prima geinstalleerd op dit moment.

:?

[ Voor 41% gewijzigd door menne op 30-04-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
ik heb ook die heavyload test voor 15 minuten laten draaien (met alle opties aan en volledige stress test). Hij liep tijdens deze test niet vast (100%cpu en 30mb free mem bleef ie op lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
ik heb het als het goed is opgelost.

ik heb windows geinstalleerd (vanaf de recovery cd), wireless lan en cpu drivers verwijderd, sp2 geinstalleerd, en tot nu toe loopt ie als een zonnetje.

Ik ga nog uitzoeken of ik nieuwere versies voor de cpu en wireless kan installeren zonder dat het freeze problem terug komt!
Pagina: 1