Toon posts:

[2d Animatie] Meest geschikte programma gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Ik moet een animatie maken van een kat (deze is niet door mij getekend)
Als test zal ik eerst alleen de staart laten bewegen
Kat is getekend in Illustrator en bestaat uit ongeloofelijk veel ancor points, dus animeren door die wat te verslepen is onmogelijk
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/rubendavid/m/cat.jpg
Frame per frame tekenen zie ik niet zitten, aanpassen daarintegen wel
De animatie moet geen 24 frames per sec zijn, mag dus minder (al zou 24fps wel leuk zijn natuurlijk)

Ik zoek:
Een programma waarmee je illustrator tekeningen kan animeren, liefst op de manier waarop je dat in 3dmax zou doen met bones.
Of een plugin voor illustrator waarmee je een tekening kan vervormen en die wat geavanceerder is dan warps
Of misschien zelfs een manier waarop dit gewoon in illustrator kan, maar die ik niet ken.

Wat heb ik zelf al gevonden:
link naar een forum
Moho leek me de meest interesante (toch voor deze taak), mischien dat 1 van de andere progies hier beter voor geschikt is.

Ik heb me nog niet echt verdiept in moho (importeren lukte al niet), voor ik verder zwoeg, zou ik aan de medetweakers willen vragen als er geen beter programa is voor deze animatie

Vriendelijke groeten

Verwijderd

Je zou moho kunnen proberen.

http://www.lostmarble.com/moho/index.shtml

daarmee kan je bones maken en zelfs nog ten dele in 3d werken. Zeer handig programma.
Volgens mij kan je alleen naar .fla , .swf en quicktime exporten.

Verwijderd

Topicstarter
Moho had ik zelf al gevonden, maar het lukte niet zo goed
Na wat (langer) prutsen is het beginnen lukken

Moet nog wat verder exprimenteren, maar momenteel vind ik het al een super progie.
Een aanrader voor iedereen die een 2d animatie wil maken, maar niet de tekenskills (en tijd) heeft om frame per frame te tekenen

Verwijderd

ik zou ook eerst (in illustrator ofzo) die kromme wat proberen te vereenvoudigen, gezien de vromen moet dit wel lukken denk ik, ik gok dat het je wat performance bij een animatie kan schelen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:55:
ik zou ook eerst (in illustrator ofzo) die kromme wat proberen te vereenvoudigen, gezien de vromen moet dit wel lukken denk ik, ik gok dat het je wat performance bij een animatie kan schelen
Zoals ik al zei is de tekening niet door mij gemaakt, de gebrokkelde lijnen zijn echt wel de tekenstijl (hoewel het nu wat teveel is, tekening werd gemaakt voor op een grote poster)
preformance kan me nie echt schelen, de output wordt toch een filmpje en geen flash en rendertijden vallen wel mee in 2D (animaties doe ik normaal in 3dmax, en dat duurt dan wel "ietsje" langer)

Verwijderd

dan nog is ie wel te optimizen zonder dat je verschil ziet

Verwijderd

Topicstarter
idd, hebt gelijk, was ook verplicht het te doen, want moho had problemen met het inladen van de volledige kat.
Pagina: 1