[dHTML] Animo & Brainstorm voor contest?

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
Het is al weer een hele tijd geleden dat er een JS contest is geweest, dus ik hoop dat er veel mensen zijn die net zo als mij jeukende handen hebben om de strijd weer eens aan te gaan ;)

Het animo is wel te peilen aan het aantal reacties en inschrijven komt wel als we bedacht hebben wat het thema moet gaan worden ;) Om even een eerste pagina met alleen maar "Count me in" te voorkomen :P

Als hoofdthema denk ikzelf dat games toch wel het leukst zijn om te maken, maar natuurlijk zijn andere ideeën ook welkom :) Ik zat zelf te denken aan een soort van denk/puzzelgames, maar crisp (bekend van de legendarische dhtml pumpkins respect :9 ) liet ook al horen dat het 'm wel übergeil superstoerO-) leek om een racespel te maken (JS-NFS).

Dus gooi je ideeën of voorstellen op tafel (of post ze in het topic :P)! Dan kunnen we er wat van maken..

Ik heb er iig zin in! Hoop velen met mij O+

[ Voor 18% gewijzigd door r0bert op 29-04-2005 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

* Count me in!

>:)

Denk idd ook dat een game de beste optie is. Interface dingen en widgets zijn toch wel zaken waar veel mensen hier professioneel al mee bezig zijn, en dat ga je dan niet voor een contest doen. "Ajax" b.v. is heel tof enzo, maar voor een contest is het gewoon een techniek die je in kan zetten; geen doel op zich.

Ik zie wel wat in een game waar een zekere progressie/ontwikkeling inzit. Dus b.v. een character die je over meerdere levels ontwikkelt, een auto die je tunen kan, of juist meer arcade stijl met poweups...

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:40

André

Analytics dude

Hier staat nog steeds de vorige: http://www.nobellaan.nl/5k/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Woudloper vind het een leuk idee, maar vanwege tijdgebrek ga ik sowieso niet deelnemen aan de contest. Echter hoop ik dat de diverse W&G'rs wel wat van hun skills kunnen showen, net zoals in de 2D en 3D contest's gedaan wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt het weer een 5k trouwens?

ik vind het op zoch wel weer eens leuk, alleen even kijken of ik de tijd kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

yeah count me in :D
ik heb ook nog wel wat ideetjes op de plank..

Mits ik tijd heb natuurlijk :P

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
5k is leuk, maar ik denk niet dat dat nodig is.

We kunnen efficiëntie misschien beter in de beoordeling opnemen, zodat het niet ten kostte gaat van je coding.

ik vind

code:
1
2
for (o in a)
    fDo(o);

niet beter dan
code:
1
2
3
4
for (oTexture in aGraphics)
{
    fPreloadGraph(oTexture);
{

mho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Ik heb denk ik ook wel zin om mee te doen, met een beetje geluk heb ik ook nog wat tijd over ;)

Een spel lijkt me toch het mooiste onderwerp om een contest omheen te bouwen aangezien dit heel veelzijdig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik doe denk ik ook mee, maar ik moet ff zien of ik dan wel tijd heb. Dus maybe dat ik wel mee doe.

Hou het aub wel op DHTML, dus geen JAVA/FLASH/VML en andere plug-in based code. Ik denk dat de contest dan veel vetter wordt. Gewoon met HTML en DHTML en maybe eventueel andere standaard dingen die door de browser standaard worden ondersteund (zonder plug-ins), zoals XML, XSL en dat soort shit.

Ik denk alleen niet dat je de limiet op 5k moet leggen. Bij die vorige contest was namelijk iemand die had een 3D engine gemaakt, maar die paste niet in 5k, daarom beperk je met 5k de echte leuke projecten. Dus als er echt leuke dingen uit wil laten komen, kun je beter de limiet wat hoger leggen, het moet natuurlijk niet 4mb worden ofzo, maar wel dat de deelnemer de vrije ruimte heeft om zijn technieken te gebruiken, om het project succesvol te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
André
Een spel lijkt me toch het mooiste onderwerp om een contest omheen te bouwen aangezien dit heel veelzijdig is.
Maar is dat niet een beetje té veelzijdig? Gewoon EEN game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik denk alleen niet dat je de limiet op 5k moet leggen.
Bn ik het iig mee eens :) bij de vorige contest was dat het hele idee, dus nu kunnen we best weer wat anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 28-09 19:54

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ja, game contest zonder size limiet lijkt me erg tof om weer aan mee te doen :) Denk niet dat je het onderwerp van de game moet vastleggen, gewoon een game, zoveel weken en hopsakee...

Als eis crossbrowser kan ook, wel irritant soms als je niet al te lang de tijd hebt.

http://www.acaldra.com/racing/ iets wat ik toen voor die 5k had gemaakt nog, kijken of ik vooruitgang heb geboekt in die tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Even alvast een voorzetje voor de beoordelingspunten ;)

Coding
- Efficiëntie 20%
- Snelheid 10%
- Structuur (oo?) 20%
- Documentatie 10%
- Algemeen 10% (indent, naming, brackets, overzichtelijk)

Gameplay
- Originaliteit 10%
- Speelbaarheid 10%
- Verslavingsfactor 5%
- Graphics 5%

o Geen teamwork
o Alleen dHTML (JS, xhtml, css)
o DOM Level 2?
o Werkend in IE 6.0 en FF 1.0
o Eigen code, dus niet geript van internet
o Moge de beste winnen ;)
... meer ... ?

Verder voor het onderwerp zelf, misschien moeten we gewoon een gamecatagorie kiezen en verder vrij laten :)
- Aktie/action
- Adventure
- Classics
- Fiction
- Denkspellen/Strategie/puzzels etc..
- Racing
- Sport
:?
Koetjeboe
Denk niet dat je het onderwerp van de game moet vastleggen, gewoon een game, zoveel weken en hopsakee...
Dan wordt het wel moeilijk beoordelen, allemaal compleet andere games zijn moeilijk te vergelijken :)

[ Voor 17% gewijzigd door r0bert op 29-04-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

r0bert
Dan wordt het wel moeilijk beoordelen, allemaal compleet andere games zijn moeilijk te vergelijken :)
Clay
Ik zie wel wat in een game waar een zekere progressie/ontwikkeling inzit. Dus b.v. een character die je over meerdere levels ontwikkelt, een auto die je tunen kan, of juist meer arcade stijl met poweups...
O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Clay op 29-04-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Geen bestaande dingen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

:+ dat zou wel opvallen he, ff wat andere scheepjes designen, klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Clay schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:45:
:+ dat zou wel opvallen he, ff wat andere scheepjes designen, klaar :P
De engine is iig wel bruikbaar natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Mwah ik ga wel wat van scratch maken, dat zou ik anders wel cheap vinden eigenlijk ;) Dat mag wat mij betreft ook een regel zijn van de contest... of het moet dan onder vermelding van een "engine", maar dat dat dan niet meetelt in je beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Umm mag je ook gebruik maken van bijv. een techniek als sAJAX om bijv. met PHP wat gegevens uit een database te sleuren???

We moeten wel goed kunnen show-off'en natuurlijk >:)

[ Voor 17% gewijzigd door SchizoDuckie op 29-04-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

SchizoDuckie schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:57:
Umm mag je ook gebruik maken van bijv. een techniek als sAJAX tegenwoordig om bijv. met PHP wat gegevens uit een database te sleuren???

We moeten wel goed kunnen show-off'en natuurlijk >:)
Dat zou moeten kunnen vind ik. Maar ik vind dat de beoordeling dan wel alleen op het DHTML gedeelte word gedaan (de code beoordeling heb ik het dan over). Bij de gameplay mag het php gedeelte natuurlijk ook gewoon meespelen.

Hmm kende sAJAX dus niet, dacht dat je gewoon PHP bedoelde. Mijn bovenstaande reactie is eigenlijk dus een mening voor Serverside scripting.

Een javascript framework zou ook moeten kunnen, alleen zou dat wel een achterstand moeten geven in je code beoordeling ofzo of helemaal niet mee worden genomen in de code beoordeling. Het is namelijk niet echt een uitdaging om frameworks te gaan gebruiken natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door eghie op 29-04-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
Qua tijd zit ik nu wat krapper dan de vorige keer, maar ik doe weer mee :)
Ik heb nog geen idee wat ik ga/wil maken, maar een arcade/puzzle spel heeft over het algemeen mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Is dat Ajax zo vernieuwend dan? Vind het wel meevallen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

eghie schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:59:
[...]

Dat zou moeten kunnen vind ik. Maar ik vind dat de beoordeling dan wel alleen op het DHTML gedeelte word gedaan (de code beoordeling heb ik het dan over). Bij de gameplay mag het php gedeelte natuurlijk ook gewoon meespelen.

Hmm kende sAJAX dus niet, dacht dat je gewoon PHP bedoelde. Mijn bovenstaande reactie is eigenlijk dus een mening voor Serverside scripting.

Een javascript framework zou ook moeten kunnen, alleen zou dat wel een achterstand moeten geven in je code beoordeling ofzo of helemaal niet mee worden genomen in de code beoordeling. Het is namelijk niet echt een uitdaging om frameworks te gaan gebruiken natuurlijk.
Nouja, framework, zo moet je het ook weer niet helemaal noemen vind ik, het is een standaard onderdeeltje om wat scripts vanaf de server te kunnen sleuren en automagisch uit te voeren. Er zal waarschijnlijk net vele meer mee gebeuren dan wat scores opslaan en wat gebruikersnamen enzo syncen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
André schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:08:
Is dat Ajax zo vernieuwend dan? Vind het wel meevallen eigenlijk :)
* r0bert agrees

Het moet wel clientside contest blijven vind ik. Dus om highscores op te slaan prima :) leuke feature, maar ik denk dat we het zo moeten doen dat we bij de beoordeling de games local/offline draaien en dan beoordelen ;) wel het eerlijkst lijkt me.

Brengt me trouwens wel op een ander idee, een multiplayergame in js ;) maar zal wel beetje sloom gaan ben ik bang en niet bepaald stabiel :P kom je al gauw op turnbased"

edit:
en de é met streepje doet het niet :9 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door r0bert op 29-04-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Turnbased zou idd prima kunnen, alleen ben je dan ook een server nodig die alle requests afhandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:44

Pelle

🚴‍♂️

Hmm klinkt goed... lijkt me wel weer eens leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Moeten we weer een ouderwetse vote maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Mwah, laten we eerst nog wat brainstormen. Wat willen we precies, games, of meer gespecificeerd? De drempel mag niet te hoog liggen zodat er meer mensen mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Mm okey.. ik vind een turnbased-game wel wat :) Is weer eens wat anders

En als we dan even een servertje opzetten zodat iedereen waarmee je 2 sessions kan matchen (2 player), wie/wanneer laatste turn en een datastring (/querystring) in een tabel. Dan heeft iedereen daarmee dezelfde resource (:?), maar kan een ieder toch kijken hoe ze er clientside mee aan de haal gaan.. Weet niet, is maar een idee ;)

edit:
laat je mensen heel vrij verder en ligt de drempel dus niet hoog ;)

[ Voor 9% gewijzigd door r0bert op 29-04-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:09
Ik zie een nieuwe contest zeer zeker zitten, zolang er geen al te hoge eisen zijn wil ik meedoen :). Waarom zou een serverside optie (mits volledige functionaliteit offline lijkt mij) niet mogen? Laat mensen vrij om hun creativiteit te spuien. Ook lijken strakke regels zoals het verplichten van werken in Internet Explorer mij nogal ver te gaan, SVG is beschikbaar in nightlies van Firefox, ook XUL kan leuk zijn.

Wat mij betreft zou het geweldig zijn om 's te zien hoever bepaalde clientsidegoden kunnen gaan als ze geen limieten hebben :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Laatst online: 20-08 14:36
Als ik er tijd voor heb doe ik misschien wel mee. Misschien wat verder bouwen op de autootjes die nu al rondrijden :)

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:22
Ik vind het zeker een leuk idee en doe waarschijnlijk wel mee als het onderwerp een game maken wordt! Heb al weleens een begin gemaakt aan DHTML Zelda, maar dat is helaas, zoals vele andere hobbyprojecten van me, in de ijskast beland. Het lijkt me erg leuk om weer eens wat te bouwen, misschien begin ik wel weer met Zelda, al lijkt een RPG maken me ook leuk! Denk niet dat we het genre van de game moeten vaststellen, omdat er dan waarschijnlijk veel mensen afhaken omdat ze het niet interessant vinden. Verder stel ik een vrij lange periode voor, omdat een DHTML game bouwen nu eenmaal veel tijd kost en we niet allemaal fulltime werkeloos zijn. :)

* Amras wacht in spanning af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

SuperRembo schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:55:
Als ik er tijd voor heb doe ik misschien wel mee. Misschien wat verder bouwen op de autootjes die nu al rondrijden :)
Ze rijden wel door elkaar heen :P

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Heb eens wat rondgezocht naar RPGs in javascript en een hele mooie gevonden:

Triglav (IE only)

Voor zoiets kunnen we er beter een groepsproject van maken of de contest een jaar laten lopen. Meeste werk zit me volgens mij wel in het artwork, de code zelf zal lastig maar niet onmogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
MTWZZ schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:37:
[...]

Ze rijden wel door elkaar heen :P
Dat wel, maar ze ontwijken de icoontjes.

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

SuperRembo schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:53:
[...]

Dat wel, maar ze ontwijken de icoontjes.
Als er dus al collision detection in zit kun je ze toch ook wel met elkaar rekening laten houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
André schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:00:
[...]

Als er dus al collision detection in zit kun je ze toch ook wel met elkaar rekening laten houden ;)
Ja dat kan, en dat zal ik ook zeker gaan doen als die contest er komt. Maar bewegende obstakels zijn lastiger dan stilstaande.

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amras schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:47:
Heb eens wat rondgezocht naar RPGs in javascript en een hele mooie gevonden:

Triglav (IE only)

Voor zoiets kunnen we er beter een groepsproject van maken of de contest een jaar laten lopen. Meeste werk zit me volgens mij wel in het artwork, de code zelf zal lastig maar niet onmogelijk zijn.
/me mompelt iets over snowstorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:01:
[...]

/me mompelt iets over snowstorm
Idd, dat zou ook zo'n mooi project worden, maar er is alleen maar over gepraat :P

En dat Triglav is geinig vooral door zijn graphics, ik vind deze van Clay toch een stuk netter:
http://www.inpact.nl/games/operation043/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
* coubertin119 verkoopt het topic een rotschopje naar boven.

Of is het gewoon zo rustig om dat jullie Nederlanders Koninginnedag en 1 mei vieren?

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Haha ja denk dat iedereen een beetje tot leven aan het komen is. Ik leef in ieder geval weer en ben er klaar voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
r0bert schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:16:
Haha ja denk dat iedereen een beetje tot leven aan het komen is. Ik leef in ieder geval weer en ben er klaar voor ;)
Ik ook, nu nog een definitief onderwerp kiezen. :)

Een vraagje dan voor het geval het een game wordt. Hoe gaan jullie te werk? Gebruiken jullie, net als ik meestal, een JS object wrapper om de html elementen? Ik heb bijvoorbeeld een Element object die bij een div html element hoort waaraan ik makkelijk eventhandlers enzo kan toevoegen. Het lijkt mij een afweging tussen structuur en performance, met mijn Element heb ik een betere structuur (imho) maar zal wat performance verliezen door wat extra method calls etc.

Hoe denken jullie erover? (ben eigenlijk benieuwd naar Clays mening, omdat hij eerst zijn Beehive II gebruikte maar nu besloten heeft dat het overbodig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Beehive is imo overbodig geworden omdat het met zo goed als 1 identieke dom op alle browsers niet meer echt nodig is om wrappers om die dom heen te leggen, het beste wat zo'n ding kan is de dom evenaren; meer kan het nooit, minder wel, en dat is kut :P

Op zich maakte ik bij games toch al wel een OO opzet, met b.v. een Monster of Bot "class". De html elementen werden dan vertegenwoordigd door een zgn "dynObject". Zonder Beehive schuift het gewoon 1 stapje op. Bot of Monster bestaan nog steeds, en daar zit dan gewoon een property in als "this.sprite" of "this.element", die direct naar een htmlElement verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Persoonlijk gebruik ik een wrapper eigenlijk puur om te voorkomen dat ik dit soort code tig keer moet schrijven:
JavaScript:
1
2
3
4
obj.style.left = 10;
obj.style.top = 10;
obj.style.width = 10;
obj.style.height = 10;

Nu heb ik zelf een methode aan m'n wrapper toegevoegd om dat in 1x te doen, en roep je alleen nog dit:
JavaScript:
1
element.setBounds(10, 10, 10, 10);

Verder heb je dan binnen je wrapper alle 'low-level' functies op je html elementen bij elkaar en krijg je niet van die 'rotzooi' als m'n eerste code in je model classes (zoals bijv. Monster en Bot).

Ik zie dus idd in dat je nooit de DOM zult verbeteren, maar je kunt hem wel veel makkelijker benaderen en zo je model ook een stuk schoner houden door veel GUI related code uit je model te houden.

Moet toegeven dat OO me op de uni eigenlijk met de paplepel is ingegoten, dus ik kies al gauw voor zo'n approach. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
in reactie op Amras zijn sig:

wat word een kip als je hem een engels varken voert?

kippig :+

(moe kunne toch geintje, schoot me opeens te binnen :) )

edit:
André: zet er dan [offtopic] blokken omheen

[ Voor 67% gewijzigd door André op 02-05-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Amras schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:32:
Persoonlijk gebruik ik een wrapper eigenlijk puur om te voorkomen dat ik dit soort code tig keer moet schrijven:
JavaScript:
1
2
3
4
obj.style.left = 10;
obj.style.top = 10;
obj.style.width = 10;
obj.style.height = 10;

Nu heb ik zelf een methode aan m'n wrapper toegevoegd om dat in 1x te doen, en roep je alleen nog dit:
JavaScript:
1
element.setBounds(10, 10, 10, 10);

Verder heb je dan binnen je wrapper alle 'low-level' functies op je html elementen bij elkaar en krijg je niet van die 'rotzooi' als m'n eerste code in je model classes (zoals bijv. Monster en Bot).

Ik zie dus idd in dat je nooit de DOM zult verbeteren, maar je kunt hem wel veel makkelijker benaderen en zo je model ook een stuk schoner houden door veel GUI related code uit je model te houden.

Moet toegeven dat OO me op de uni eigenlijk met de paplepel is ingegoten, dus ik kies al gauw voor zo'n approach. :P
yup :) daarom maak ik ook graag b.v. een Sprite class die dat voor me doet, en Bot inherit daar gewoon van :P op zich ook een soort wrapper dan :X maar iig geen library meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Ik ben voor een game als onderwerp. Zijn er veel andere opties waarbij iedereen zijn kunsten kan tonen? Je kan een geweldige wiskundige implementatie schrijven om n-de graadsfuncties voor te stellen, maar dan zijn er een hoop mensen die afhaken omdat het niveau ietwat hoog gaat :).

En Amras, vergeten we CSS niet om zo'n dingen te regelen? Even een id of een class (of doe het helemaal geweldig en doe het volledig dmv selectors) eraan hangen en weg met die Javascript/CSS-mix in je code :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
coubertin119 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:54:
En Amras, vergeten we CSS niet om zo'n dingen te regelen? Even een id of een class (of doe het helemaal geweldig en doe het volledig dmv selectors) eraan hangen en weg met die Javascript/CSS-mix in je code :).
In het statische geval maak je natuurlijk gebruik van CSS, maar wat als je gaat animeren? Of als je drag and drop wilt implementeren? Je zult dan toch in Javascript de berekeningen moeten maken en dan krijg je dus met dit soort dingen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Wie heeft de 5K contest van vorig jaar eigenlijk gewonnen? :+
Ik doe dit jaar waarschijnlijk niet mee, veel te druk met andere dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Zelf vind ik het idee voro het maken van het spel niet echt leuk, vooral omdat ik er barslect in ben :9
Er zullen toch vast wel andere leuke onderwerpen zijn, ik ga vanavond wel even brainstormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
alienfruit schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:19:
Zelf vind ik het idee voro het maken van het spel niet echt leuk, vooral omdat ik er barslect in ben :9
Er zullen toch vast wel andere leuke onderwerpen zijn, ik ga vanavond wel even brainstormen.
Ben benieuwd, maar ik ben ook bang dat je dan al gauw op iets uitkomt als: wie maakt het vetste menu? Wie maakt de vetste DHTML widget? Wie maakt de gaafste sleur en pleur ramen? Allemaal best leuk om eens mee te stoeien, maar niet echt een uitdaging voor een contest denk ik.

Maar misschien ben ik wel totaal niet creatief, laat maar komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Amras schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:39:
[...]
Maar misschien ben ik wel totaal niet creatief, laat maar komen. :P
Maakt toch niet zoveel uit. Dhtml Pumpkins/Lemmings is qua idee ook a-creatief, maar staat bol van de creativiteit in de wijze van implementatie. Aan de andere kant kun je met een goed idee dat relatief simpel te implementeren is heel efficient scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou een combinatie kunnen doen van het pixelneuk project, en een gameproject. Als de grafische groep in WG nu het artwork gaat verzorgen, en de scripters .... de scripting dan heb je een project wat meer mogelijkheden heeft tot slagen. Een command and conquer clone is al eens geopperd en zou qua eyecandy en scripting toch redelijk haalbaar moeten zijn als je het maar opdeelt in deelprojecten en kleine teams. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 10:39:
Je zou een combinatie kunnen doen van het pixelneuk project, en een gameproject. Als de grafische groep in WG nu het artwork gaat verzorgen, en de scripters .... de scripting dan heb je een project wat meer mogelijkheden heeft tot slagen. Een command and conquer clone is al eens geopperd en zou qua eyecandy en scripting toch redelijk haalbaar moeten zijn als je het maar opdeelt in deelprojecten en kleine teams. :)
dan wordt een groepsproject ipv een contest. of je maakt teams. random team van 1 coder en 1 gfx artist is op zich wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Een individuele contest lijkt me leuker, ben je ook niet afhankelijk van mekaar. Voor een groepsproject zou ik zeggen, pak snowstorm op (mophor)

Maar laten we proberen naar een onderwerp toe te gaan werken, dan kunnen we aan een daadwerkelijk begin gaan werken ;)

offtopic:
* r0bert is geveild door een griepje, dus even paar dagen ws. niet zo actief.. iets te leuke kon.dag gehad ben ik bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:02
Je kunt het toch gewoon vrij laten? Wie samen wil werken mag het maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Lijkt me niet helemaal eerlijk heh :) 2 mensen hebben vaak meer kennis/tijd etc. dan 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

* Clay werkt iig alleen :P

maargoed, zomaar wat losse flodders dan?

• Een game waar AI in moet zitten, pong of een racegame etc?
• Een game waar progressie/characterontwikkeling inzit, bv ala sojourn dus?
• Een game met een wat uitgebreidere physics?
• Een denkgame?
• Een vervolg 5K contest?
• Een "demoscene" contest, meer een soort film dan een game dus?

Misschien is dat laatste wel wat voor de verandering, zoals je in flash vaak van die korte filmpjes ziet die met wat hippe maar eenvoudige wiskunde wat leuks op het scherm tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Enkel de 5K ben ik niet tevreden mee, met mijn sloppy manier van coden ben ik bij voorbaat al verloren :P. Voor mij is voor de rest alles goed, zolang er een beetje het game-element inzit. Het hele demoscene gebeuren is mij alleen bekend als gooi-een-hoop-grafisch-lekkers-in-64K zoals .the .product en niet teken een hoop hippe wiskunde (of sla ik nu 2 voorstellen door mekaar?).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

* schopje

Iets van een poll doen oid? :P ff die knoop doorhakken.
* Clay is alvast wat aan het poken met iets wat die al tijden wilde maken.
Iets met een isometrische "engine":

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/troep/engine.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja... Simcity .. wist het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Niks... DHTML Rollercoaster Tycoon. :P

Ziet er erg netjes uit! Zou er zelf even over na moeten denken hoe ik dat aan zou moeten pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Het lijkt mij heel leuk om het zo vrij mogelijk te laten, doe wat je leuk vind en aan het einde van de contest is gewoon het spel dat iedereen het mooiste/beste/leukste vind de winnaar. Dus geen beoordeling op techniek of graphics want dat gaat automatisch: slechte techniek is brakke performance en slechte graphics speelt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Ok laten we gewoon doen dat het multiplayer speelbaar moet zijn. Splitscreen/zelfde screen/tegencomputer/via xmlhttp.

En dat er iets van progressie in moet zitten. Dus character verder uitbouwen/steeds moeilijker worden van de game/meer mogelijkheden etc..

Iemand die het er niet mee eens heeft of toevoegingen heeft? Dan kunnen we nu tenminste daadwerkelijk iets kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
André schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:16:
Het lijkt mij heel leuk om het zo vrij mogelijk te laten, doe wat je leuk vind en aan het einde van de contest is gewoon het spel dat iedereen het mooiste/beste/leukste vind de winnaar. Dus geen beoordeling op techniek of graphics want dat gaat automatisch: slechte techniek is brakke performance en slechte graphics speelt niet lekker.
Precies.. vrijheid rules.. des te meer mensen doen er mee.. Alleen jammer dat ik weer eens geen tijd heb. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0bert schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:44:
Iemand die het er niet mee eens heeft of toevoegingen heeft? Dan kunnen we nu tenminste daadwerkelijk iets kiezen :)
[Braveheart]Freeeeeddddooommmm![/Braveheart]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Dat betekend? Meer vrijheid, of zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
*schop*

Gaan we iemand aanduiden om het geheel in goede banen te leiden (topicstart maken, het geheel managen)? Gaan we het er ook over eens worden om gewoon volledige vrijheid aan de deelnemers toe te kennen?

Want dat zou namelijk geweldig zijn, dan kan ik mijn kleine beginsel uitwerken tot iets mededingbaars enzo. Eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat ik al een klein opzet heb opgesteld, maar heck, de grote Clay doet het ook :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Maar volledige vrijheid vindt ik wel een beetje te ruim eigenlijk. Laten we in ieder geval allemaal een beetje dezelfde kant opwerken zodat we iedere inzending uiteindelijk met dezelfde punten kunnen beoordelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeit toch niet wat er gemaakt wordt? Als het maar leuk is, niet voortdurend foutmeldingen geeft en niet iets is wat je 2 jaar geleden al hebt gemaakt. Of het nu een ding is alla frogger, mario bros, sonic, tetris, super bust a move, whatever.. als het maar verslavend is.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Dat is dus iig wel een game, dat is al iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

<h1>Een Game</h1>

Dit lijkt me duidelijk, hoe en wat maakt niet uit, als het maar een game is. Ik neem even de vrijheid om de knoop door te hakken. Nu moeten we iemand hebben die de boel een beetje wil organiseren en we moeten de inlevertijd even bespreken :)

3 maand lijkt me een mooie periode, dan heb je ruim de tijd en kunnen ook lekker lang de WIP's bespreken. Het lijkt me het makkelijkste als je je eigen inzending host op een vast adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
André schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:47:
<h1>Een Game</h1>

Dit lijkt me duidelijk, hoe en wat maakt niet uit, als het maar een game is. Ik neem even de vrijheid om de knoop door te hakken. Nu moeten we iemand hebben die de boel een beetje wil organiseren en we moeten de inlevertijd even bespreken :)

3 maand lijkt me een mooie periode, dan heb je ruim de tijd en kunnen ook lekker lang de WIP's bespreken. Het lijkt me het makkelijkste als je je eigen inzending host op een vast adres.
* coubertin119 eensch is

Ik weet niet hoe het in Nederland geregeld is, maar studenten uit het hogere onderwijs hier in België zijn nu klaar met hun examens, mensen uit het middelbare (ik dus) beginnen net maar gezien de ruime periode geen probleem en voor de arbeiders onder ons is 3 maand genoeg tijd lijkt mij.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

*SKUP*

Ik weet dat iedereen buiten zit, maar gaan we hier nog vorm aan geven. Komop mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
ik heb niet zoveel kennis van dhtml maar ik zou best wel willen helpen met beoordelen van gameplay enzo .

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Ja maarja andré, ik denk dat je met dit weer weinig tot geen mensen vindt die voor hun plezier even binnen achter de computer een opzetje willen gaan zitten maken voor een dhtmlcontest ipv lekker buiten in de zon bakken :P

Topic leeft vast wel weer op als men weer achter de computers kruipt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
Snel opzet van een startpost:

Doel van de contest

Schrijf een game. Alle soorten kunnen. Om het op z'n Bravehearts (en een beetje Gordijnstoks) te zeggen: "Freeeeeddddooommmm!"
Toegestane technieken

CSS, JS, HTML, XML (en dus ook XHTML, MathML, RSS, Atom, XForms, SVG, XSL, andere dialecten), VML, nog?

Geen plug-ins.

Gezien de huidige hype van Ajax is het misschien handig om nog meer [Braveheart]Freeeeeddddooommmm![/Braveheart] toe te laten en serverside technieken toe te laten?
Begin- en einddatum

1 juni tot en met 1 augustus ofzo
Regels

• Enkel de toegestane technieken gebruiken
• Werken in Internet Explorer, of Firefox, of Opera, maar meer is beter
• In gevallen van onduidelijkheid neem ik (coubertin119, of André, of whoever ook de taak opneemt) de beslissingen
Beoordeling

Er wordt beoordeeld op:
• creativiteit
• techniek (ook aan documentatie erbij nemen?)
• gameplay
Telkens met een cijfer van 1 tot 10, waarna alles wordt opgeteld.

Dit cijfer telt voor de helft mee, de andere helft wordt voor de rekening genomen van een vaste jury (of gaan we zonder jury?). Hierin zetelen dan mensen die niet deelnemen maar toch genoeg kennis bezitten om een degelijke beoordeling te maken (vorige keer HunterPro en Cheatah).
Deelnemers

• André
• coubertin119
• r0bert

Inschrijven kan door te mailen naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/60208/FFFFFF/000000

Dingen die anders moeten, zeg maar :).

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clay schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:08:
* schopje

Iets van een poll doen oid? :P ff die knoop doorhakken.
* Clay is alvast wat aan het poken met iets wat die al tijden wilde maken.
Iets met een isometrische "engine":

[afbeelding]
sorry, ik kon het niet laten om het even te proberen:
http://www.dexus.nl/dump/isometrie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik ben niet zo into het client side gebeuren, maar kzou wel 'n gooi willen doen :)
*bookmarked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er zowiezo te weinig tijd voor :P Ik heb nog wat spullen liggen die gereleased moeten worden :)

Om Ohwen alvast voor te zijn, ja dat project ja .. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
coubertin119 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:48:
Snel opzet van een startpost:

Doel van de contest

Schrijf een game. Alle soorten kunnen. Om het op z'n Bravehearts (en een beetje Gordijnstoks) te zeggen: "Freeeeeddddooommmm!"
Kort maar krachtig ;)
Toegestane technieken

CSS, JS, HTML, XML (en dus ook XHTML, MathML, RSS, Atom, XForms, SVG, XSL, andere dialecten), VML, nog?

Geen plug-ins.

Gezien de huidige hype van Ajax is het misschien handig om nog meer [Braveheart]Freeeeeddddooommmm![/Braveheart] toe te laten en serverside technieken toe te laten?
Lijkt me handig om als eis te stellen (omdat het dhtml contest is/13) dat het lokaal moet kunnen draaien.
Begin- en einddatum

1 juni tot en met 1 augustus ofzo
Regels

• Enkel de toegestane technieken gebruiken
• Werken in Internet Explorer, of Firefox, of Opera, maar meer is beter
• In gevallen van onduidelijkheid neem ik (coubertin119, of André, of whoever ook de taak opneemt) de beslissingen
Dus in 1 van de 3 werkend is een 5.5 en hoe meer xbrowser, hoe meer bonuspunten daarbovenop ofzo? ;)
Beoordeling

Er wordt beoordeeld op:
• creativiteit
• techniek (ook aan documentatie erbij nemen?)
• gameplay
Telkens met een cijfer van 1 tot 10, waarna alles wordt opgeteld.

Dit cijfer telt voor de helft mee, de andere helft wordt voor de rekening genomen van een vaste jury (of gaan we zonder jury?). Hierin zetelen dan mensen die niet deelnemen maar toch genoeg kennis bezitten om een degelijke beoordeling te maken (vorige keer HunterPro en Cheatah).
Misschien beetje teveel om op te nemen, maar handig om te bedenken bij het beoordelen

Coding
- Efficiëntie 20%
- Snelheid 10%
- Structuur (oo?) 20%
- Documentatie 10%

Gameplay
- Originaliteit 10%
- Speelbaarheid 10%
- Verslavingsfactor 5%
- Graphics 5%

Op zich zou ik best willen jureren, maar wil ook heel graag mee doen, dus dat is beetje lastig ;) Maar we kunnen toch gewoon elkaars werk beoordelen? imo even eerlijk :)
Deelnemers

• André
• coubertin119
• r0bert

Inschrijven kan door te mailen naar
[afbeelding]
Of posten in het topic ja ;) En inzendingen? Wat doen we daarmee? Gewoon posten ook?

Denk dat als we deze opzet even concreet maken, het wel duidelijk genoeg is toch? Kunnen we mooi morgen (de 1e) idd van start!

Goed werk Coubertin :P *pluim* :P

[ Voor 4% gewijzigd door r0bert op 30-05-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Misschien een idee om de contest tot 1 september te laten lopen? Nu heb je hem op twee maanden staan, in een periode dat veel mensen op vakantie gaan. Ik ben zelf bijvoorbeeld de hele maand juli weg en hou dus maar een maand over. Aangezien het aantal finals in een GoT DHTML contest meestal al niet zo groot is, lijkt het me handig om het ruim te nemen qua tijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
leuk idee weer, niet dat mijn skills er veel beter zijn geworden sinds vorig jaar mn DHTML paint0r in het 5k contest, maar een game lijkt me altijd een uitdaging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De slagingskans is denk ik groter als de deadline ongeveer halverwege 2006, begin 2007 is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Nou nou, optimist :P
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:45:
[...]

sorry, ik kon het niet laten om het even te proberen:
http://www.dexus.nl/dump/isometrie.html
:D Moet wel toegeven dat ik idd wat meer code gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
r0bert schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:46:
[...]

Kort maar krachtig ;)

[...]
Lijkt me handig om als eis te stellen (omdat het dhtml contest is/13) dat het lokaal moet kunnen draaien.

[...]

Dus in 1 van de 3 werkend is een 5.5 en hoe meer xbrowser, hoe meer bonuspunten daarbovenop ofzo? ;)
Mwoah, ik vind een minder strenge eis voor crossbrowserigheid beter. Als je bijvoorbeeld MathML of XUL wil gebruiken zit je dan weer vast aan plug-ins voor Internet Explorer, en dat was niet de bedoeling dacht ik :).
[...]

Misschien beetje teveel om op te nemen, maar handig om te bedenken bij het beoordelen

Coding
- Efficiëntie 20%
- Snelheid 10%
- Structuur (oo?) 20%
- Documentatie 10%

Gameplay
- Originaliteit 10%
- Speelbaarheid 10%
- Verslavingsfactor 5%
- Graphics 5%

Op zich zou ik best willen jureren, maar wil ook heel graag mee doen, dus dat is beetje lastig ;) Maar we kunnen toch gewoon elkaars werk beoordelen? imo even eerlijk :)
Vorige keer was het met een aparte jury, misschien is het leuk om een buitenstaander erbij te betrekken, maar de enige reden dat ik dit heb meegenomen is dat het vorige keer dus ook was. Bovendien is jouw factor Algemeen in mijn ogen redelijk overeenkomend met Structuur. En het lijkt mij beter om minder opsplitsingen te maken. Gewoon 3 of 4 algemene punten, en wat minder opdeling :).
[...]
Of posten in het topic ja ;) En inzendingen? Wat doen we daarmee? Gewoon posten ook?

Denk dat als we deze opzet even concreet maken, het wel duidelijk genoeg is toch? Kunnen we mooi morgen (de 1e) idd van start!

Goed werk Coubertin :P *pluim* :P

Posten in het topic kan ook, maar mailen springt net iets meer in het oog denk ik. Maar ok, in het topic dan. En inzendingen worden na de afloop gemaild naar mij (of een andere leider, maar ik wil die taak gerust op mij nemen, geen reizen voor mij deze zomer, enkel enkele festivals, en de examens duren voor mij ook maar anderhalve week, dus geen probleem). En 1 juni is stiekem overmorgen ;)

Bovendien. Ik heet coubertin119, mét nummer en zónder hoofdletter. Prutser dat je bent.

Ik mail trouwens even naar de W&G mods voor toestemming.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
En ik r0bert mét een 0 en zonder 'prutser'. Maaruh, je maakt er dus een topicstart van? Prima :) en ik wil ook wel wat organisatorisch werk doen, mocht dat nodig zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door r0bert op 30-05-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Ik wil alleen even zeggen dat ik de vorige contest vol ontzag heb gevolgd! Mijn interesse voor dhtml is met dat topic aardig gewekt en wordt nu weer flink aangewakkerd. Aangezien mijn kennis op dit gebied vrijwel 0 is lijkt dit me een mooie kans om eens flink te experimenteren er mee :)
Als ik dus tijd heb wil ik best een poging wagen om mee te doen, al zal het voor spek en bonen zijn, mijn game zal zich niet bij de bovenste n-1 van deze contest kunnen scharen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
André heeft bevestigd dat de DHTML contest door kan gaan. Hurray!

Nu kan ik die taak opnemen, en dat wil ik uiteraard doen, maar als er mensen met meer leiderstalent zich aanbieden mogen zij uiteraard dit ook doen.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
Ik wil de wips/finals wel verzamelen en ergens plaatsen etc..
Pagina: 1