Ik heb Norton (2004) van de pc gegooid en KAV geinstalleerd, hij is nu nog bezig met scannen (95%)en heeft al maar liefst 8 virussen gevonden (WTF!!!). Ik vind het dan ook heel erg dat Norton deze virussen niet zag, ondanks goede updates etc. etc. Het scannen duurt nu ongeveer al een half uurtje, oke, terecht want het programma moet door ongeveer een halve terabyte aan gegevens spitten. Soms zou het denk ik wel helpen dit te verminderen en downloadmeuk gewoon eens te branden
maar ja, je weet zelf ook wel hoe dat kan gaan.
Anderzijds een vraag. Ik heb mijn normale pc, mijn download pc, de pc van de vriendin en de pc van de buren op een (NAT) router aangesloten. Is het mogelijk, als de buren onachtzaam zijn, ondanks dat ik de poorten gesloten hou, hun een virus binnenhalen via bv. Kazaa dat dit virus dan via het interne netwerk op één van onze pc's terecht kan komen?
Anderzijds een vraag. Ik heb mijn normale pc, mijn download pc, de pc van de vriendin en de pc van de buren op een (NAT) router aangesloten. Is het mogelijk, als de buren onachtzaam zijn, ondanks dat ik de poorten gesloten hou, hun een virus binnenhalen via bv. Kazaa dat dit virus dan via het interne netwerk op één van onze pc's terecht kan komen?
edit:
Virussen gevonden door KAV, maar nooit gevonden door Norton:
Virussen gevonden door KAV, maar nooit gevonden door Norton:
[ Voor 37% gewijzigd door Snowwie op 04-03-2008 01:57 ]