[malware] Verschillende trojans

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik heb Norton (2004) van de pc gegooid en KAV geinstalleerd, hij is nu nog bezig met scannen (95%)en heeft al maar liefst 8 virussen gevonden (WTF!!!). Ik vind het dan ook heel erg dat Norton deze virussen niet zag, ondanks goede updates etc. etc. Het scannen duurt nu ongeveer al een half uurtje, oke, terecht want het programma moet door ongeveer een halve terabyte aan gegevens spitten. Soms zou het denk ik wel helpen dit te verminderen en downloadmeuk gewoon eens te branden :) maar ja, je weet zelf ook wel hoe dat kan gaan.

Anderzijds een vraag. Ik heb mijn normale pc, mijn download pc, de pc van de vriendin en de pc van de buren op een (NAT) router aangesloten. Is het mogelijk, als de buren onachtzaam zijn, ondanks dat ik de poorten gesloten hou, hun een virus binnenhalen via bv. Kazaa dat dit virus dan via het interne netwerk op één van onze pc's terecht kan komen?

edit:
Virussen gevonden door KAV, maar nooit gevonden door Norton:

[ Voor 37% gewijzigd door Snowwie op 04-03-2008 01:57 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Gezien je 2e screenshot, zou ik zeggen: zet System Restore eens uit. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 00:02:
de buren op een (NAT) router aangesloten. Is het mogelijk, als de buren onachtzaam zijn, ondanks dat ik de poorten gesloten hou, hun een virus binnenhalen via bv. Kazaa dat dit virus dan via het interne netwerk op één van onze pc's terecht kan komen?
Nou en of, zet een firewall op je eigen pc('s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demonfreak: Welke editie en build van KAV gebruik je?
Probleem: KAV kan een aantal gevonden virussen niet verwijderen. NAV en McAfee vonden ze zo wie zo al niet. Hoe krijg ik die laatste virussen er nu uit?
Als je goed kijkt, zie je dat KAV aangeeft dat componenten van bepaalde file niet verwijderd kunnen worden, de hoofdfile - en daarmee de componenten - wordt echter zonder probleem verwijderd.

Andere scanners vinden deze malware niet omdat ze niet genoeg rechten hebben(om in system restore te kunnen scannen).
Naar mijn mening moet elke AV in staat zijn systemrestore te kunnen scannen, als een AV daarvoor niet genoeg rechten heeft, zal het geen goede kans maken om alle hedendaagse malware te kunnen detecteren, laat staan te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
pasta schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 00:32:
Gezien je 2e screenshot, zou ik zeggen: zet System Restore eens uit. ;)
Het lukt niet eens meer, mijn (1e) pc is definitief in de soep gelopen, Windows XP wil niet meer normaal starten, zelfs op safe mode loopt ie al heel snel vast. Ik ben niet blij, want ik heb nog een zooi virussen op een aantal partities staan + nog een heleboel data, wat nog niet gebackupped is.
Juist omdat dit zoveel is, meer dan 150 gig, weet ik nu niet precies wat ik er mee moet.

Dit probleem onstond nadat ik een trial versie van Panda Titanium Antivirus 2005 had geinstalleerd naast KAV (schijnbaar niet goed).

De pc start niet meer normaal op, hoe kan ik die data redden, zonder de virussen mee te nemen en Windows XP weer opnieuw fris te installeren?

De 2e pc is overigens gelukkig virusvrij.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 01:14:
Demonfreak: Welke editie en build van KAV gebruik je?
Kav 5.0.20

[ Voor 11% gewijzigd door Snowwie op 29-04-2005 01:36 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 01:27:
[...]

Het lukt niet eens meer, mijn (1e) pc is definitief in de soep gelopen, Windows XP wil niet meer normaal starten, zelfs op safe mode loopt ie al heel snel vast.
Loopt de pc echt vast of alleen maar supertraag? Krijg je een specifieke melding?
Dit probleem onstond nadat ik een trial versie van Panda Titanium Antivirus 2005 had geinstalleerd naast KAV (schijnbaar niet goed).
Meerdere AVs naast elkaar laten draaien kan wel eens flinke gevolgen hebben, omdat het (tegenwoordig) vaker goed dan fout gaat, hoor je de waarschuwingen minder(vaak).
[...]

Kav 5.0.20
Ah, Pro dus.
Welke editie/build heb je van PAV geïnstalleerd?
Pagina: 1