Situatie:
Ik ga een server in redbus hangen, hierop komen gameservers (voornamelijk Call Of Duty United Offence) te draaien die bestemd zijn voor de verhuur. Ik zie het liefst dus zo veel mogelijk gameservers op de server draaien (zonder dat hij gaat laggen uiteraard
). Nu heb ik 2 systemen bij elkaar geconfigged, een P4 systeem en een (single/dual) Xeon systeem. Voor mij is de Xeon de winnaar....maar wat vinden jullie ervan?
P4 config:
Asus PSCH-L
Pentium 4 3.4 GHz 16/1024
2x WD Raptor 74 gig (in raid 1)
2x 1024 mb Corsair PC3200 CAS3? (=2 gig)
19" 2U kast
Kosten: 1229.95 incl alles
Xeon config:
Asus NCCH-DL
Xeon 3.0 GHz 800 fsb
2x 1024 mb Kingston PC3200 CAS3 (=2 gig)
19" 2U kast
Kosten: 1324.96 incl alles
De keuze is dus tussen de P4 systeem en de Xeon. Ik heb voor het Xeon systeem gekozen vanwege de uitbereiding tot dual xeon. Raptors zijn goede, snelle schijven die in raid 1 komen. Ik vraag me af of de 2 gig niet wat te weinig is, en is het misschien beter om CAS2 of ECC of REG geheugen te nemen? Op zich is geld geen probleem...maar het moet leuk blijven
En is het verstandiger meteen dual xeon te kopen, of kan ik met single beginnen en na 2 maanden ofzo er nog 1 bijzetten? (verschillende steppings verhaal ooit es gehoord enzo).
Aan de andere kant kan ik me ook indenken dat er mensen voor de P4 zouden kiezen, misschien is P4 beter voor gameserver taken?, de processor is sneller? Is het misschien toch beter om in RAID 5 wat te maken (schijfruimte is geen noodzakelijk iets, meer de snelheid)
Comments en verdere hardware tips zijn welkom
Ik ga een server in redbus hangen, hierop komen gameservers (voornamelijk Call Of Duty United Offence) te draaien die bestemd zijn voor de verhuur. Ik zie het liefst dus zo veel mogelijk gameservers op de server draaien (zonder dat hij gaat laggen uiteraard
P4 config:
Asus PSCH-L
Pentium 4 3.4 GHz 16/1024
2x 1024 mb Corsair PC3200 CAS3? (=2 gig)
19" 2U kast
Kosten: 1229.95 incl alles
Xeon config:
Asus NCCH-DL
Xeon 3.0 GHz 800 fsb
2x 1024 mb Kingston PC3200 CAS3 (=2 gig)
19" 2U kast
Kosten: 1324.96 incl alles
De keuze is dus tussen de P4 systeem en de Xeon. Ik heb voor het Xeon systeem gekozen vanwege de uitbereiding tot dual xeon. Raptors zijn goede, snelle schijven die in raid 1 komen. Ik vraag me af of de 2 gig niet wat te weinig is, en is het misschien beter om CAS2 of ECC of REG geheugen te nemen? Op zich is geld geen probleem...maar het moet leuk blijven
Aan de andere kant kan ik me ook indenken dat er mensen voor de P4 zouden kiezen, misschien is P4 beter voor gameserver taken?, de processor is sneller? Is het misschien toch beter om in RAID 5 wat te maken (schijfruimte is geen noodzakelijk iets, meer de snelheid)
Comments en verdere hardware tips zijn welkom
[ Voor 16% gewijzigd door DutchTSE op 29-04-2005 01:43 ]