[Gameserver] Setup met P4 of Xeon?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Situatie:
Ik ga een server in redbus hangen, hierop komen gameservers (voornamelijk Call Of Duty United Offence) te draaien die bestemd zijn voor de verhuur. Ik zie het liefst dus zo veel mogelijk gameservers op de server draaien (zonder dat hij gaat laggen uiteraard ;)). Nu heb ik 2 systemen bij elkaar geconfigged, een P4 systeem en een (single/dual) Xeon systeem. Voor mij is de Xeon de winnaar....maar wat vinden jullie ervan?

P4 config:
Asus PSCH-L
Pentium 4 3.4 GHz 16/1024
2x WD Raptor 74 gig (in raid 1)
2x 1024 mb Corsair PC3200 CAS3? (=2 gig)
19" 2U kast

Kosten: 1229.95 incl alles

Xeon config:
Asus NCCH-DL
Xeon 3.0 GHz 800 fsb
2x WD Raptor 74 gig (in raid 1)
2x 1024 mb Kingston PC3200 CAS3 (=2 gig)
19" 2U kast

Kosten: 1324.96 incl alles

De keuze is dus tussen de P4 systeem en de Xeon. Ik heb voor het Xeon systeem gekozen vanwege de uitbereiding tot dual xeon. Raptors zijn goede, snelle schijven die in raid 1 komen. Ik vraag me af of de 2 gig niet wat te weinig is, en is het misschien beter om CAS2 of ECC of REG geheugen te nemen? Op zich is geld geen probleem...maar het moet leuk blijven ;) En is het verstandiger meteen dual xeon te kopen, of kan ik met single beginnen en na 2 maanden ofzo er nog 1 bijzetten? (verschillende steppings verhaal ooit es gehoord enzo).
Aan de andere kant kan ik me ook indenken dat er mensen voor de P4 zouden kiezen, misschien is P4 beter voor gameserver taken?, de processor is sneller? Is het misschien toch beter om in RAID 5 wat te maken (schijfruimte is geen noodzakelijk iets, meer de snelheid)

Comments en verdere hardware tips zijn welkom :)

[ Voor 16% gewijzigd door DutchTSE op 29-04-2005 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Move PNS > CSL + lichte titelfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
niemand tips :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50
DutchTSE schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 01:38:
Ik vraag me af of de 2 gig niet wat te weinig is, en is het misschien beter om CAS2 of ECC of REG geheugen te nemen? Op zich is geld geen probleem...maar het moet leuk blijven ;) En is het verstandiger meteen dual xeon te kopen, of kan ik met single beginnen en na 2 maanden ofzo er nog 1 bijzetten? (verschillende steppings verhaal ooit es gehoord enzo).
Aan de andere kant kan ik me ook indenken dat er mensen voor de P4 zouden kiezen, misschien is P4 beter voor gameserver taken?, de processor is sneller? Is het misschien toch beter om in RAID 5 wat te maken (schijfruimte is geen noodzakelijk iets, meer de snelheid)

Comments en verdere hardware tips zijn welkom :)
Registered geheugen werkt sowieso niet met de borden die je opnoemt, CL2 zal je niet veel helpen (ja, je van je pegels afhelpen :+ ) en ECC is alleen zinvol wanneer het kritieke data betreft (en dat zijn game's niet).

Wat betreft de hoeveelheid ram en of je gelijk voor een 2e cpu moet gaan, daar durf ik helemaal niks over te zeggen; heb geen flauw idee wat de load gaat worden maar als je het liefst zoveel mogelijk games tegelijk serveert lijken me twee cpu's geen overdaad. Maar je kunt het eerst gewoon met één Xeon proberen, een 2e is zo bijgeplaatst.

En als veel schijfruimte geen noodzaak is zou ik me zéker niet met RAID5 bezig gaan houden, dan voldoet zo'n mirror van twee Raptors prima.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:40

Aapje

Opel-beun
Omdat ik zelf ook gameservers host etc zal ik effe vertellen wat bij mij een hl2 source server zuipt:
Cpu: 5-10% (dual xeon 2.9EM64T)
Geheugen: 150mb
En naja data das ongeveer 12kb/s per client of minder als je de instellingen na beneden doet.
Hoop dat je er wat aanhebt (Ik doe iig nooit meer dan 10 gameservers per dual)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:22
Geef je me ff de ip's van je servers door.
Ik speel nog al veel CoD online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 09:47

4VAlien

Intarweb!

Hebben die raptors echt een meerwaarde voor een gameserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat die raptors weg en koop liever 2 maxtors met 16mb cache van 300gig is goedkoper+sneller die raptors zulle zeker geen prestatie winst maken op gameservers
en als snelheid belangrijk is neem dan raid 0

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij volstaan gewone s-ata diskjes al ruim voor een game-server. Het enige waarin het zou kunnen schelen is :
  • booten , server rijmt niet op booten , dat zet je op en blijft op ;)
  • mapchanges , maps zijn nooit meer dan 50mb
  • logs die groeien per server per maand niet meer dan 50mb

[ Voor 13% gewijzigd door analog_ op 30-04-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:40

Aapje

Opel-beun
Raptors in een gameserver = in mijn ogen nutteloos :)
In een webserver/database server daar is een rappie wel leuk ja, maar bij een gameserver heb je er weinig aan, ingame merk je dat nmlk bijna niet.
edit:
Ennuh, neem een goeie kast met een beetje airflow erin (Me collega heeft nu ontdekt dat chieftec 1U kastjes + een 3.0ghz prescot iets te warm is ;) 90c)

[ Voor 29% gewijzigd door Aapje op 30-04-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
server komt in 2U kast...genoeg flow dus opzich icm 3 fans en 2 cpu fans...
Over die raptors: Ik heb toch het idee dat ik er voordeel uit haal vergeleken met een 300 gig maxtor oid (waar moet ik 300 gig in gods naam voor gebruiken? dan heb ik liever 2 raptors :))

@ BaBo0n:
het is een nieuw bedrijfje, willen dus in begin zo min mogelijk maandelijke kosten...dus minder maandelijkse kosten = meer per maand over = sneller meer servers :)
Data is geen probleem, heb vanuit een sponsordeal op een andere server 1000 gig dataverkeer, daar komt die nieuwe server op te hangen, moet wel erg veel gebeuren wil ik dat halen met me gameservers ;)

@ Roodey
moet je maar ff zoeken op myH2O, dan vind je onze servers tot nu toe...
deze server komt los van myH2O te draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:32

Stewie!

Keen must die!

BaBoOn schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 19:49:
Ennuh, neem een goeie kast met een beetje airflow erin (Me collega heeft nu ontdekt dat chieftec 1U kastjes + een 3.0ghz prescot iets te warm is ;) 90c)
Dat is alleen als je niet weet wat je doet / de server foutief in elkaar zet.

@TS:
- raptor niet nodig, gewoon 2x 80 gb hdd's
- 2 Gb is onzin voor 1 P4
- xeon server -> neem een 1u chenbro kast
- xeon -> let op, je kan niet zomaar elke xeon erbij dumpen, let op aparte geheugen
- geen 16 mb 300GB schijven nemen. 1) het is onzin en 2) die zijn niet merkbaar sneller
- cpu cpu cpu cpu cpu. Zorg voor voldoende cpu kracht.
Ga je verhuren? Let dan
a ) op het netwerk
b ) dat je goede prijs/prestatie verhouding hebt.

Dat wilt zeggen ofwel je koopt 3 of 4 p4 servers voor de prijs van 1 dual opteron, dan heb je stuk betere prestaties. Ga dus geen P4 server kopen voor 1300 terwijl dezelfde server overal voor 600 - 700 euro aangeboden wordt...
En denk na over je strategie: wil je stoer doen op IRC dat je dual xeons of dual opterons hebt, koop ze dan en krijg verder geen klanten omdat je het geld er niet uitkrijgt. Kwaliteit kan je ook leveren met goedkopere / single CPU servers. Je kan er alleen minder gameservers tegelijk op draaien, dus hou je boekingsfactor gewoon laag. Dus maak gewoon een prijs/prestatie tabel.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:04
Ik weet niet of raptors wel zo onnuttig zijn zoals sommigen hier beweren. Ja, voor het geld kun je veel meer opslagcapaciteit in 7200 RPM disks krijgen, maar dat heb je bij gameservers niet zo nodig. Bij het tussentijds laden tijdens mapchanges is het heel handig als de server hier een beetje snel mee is, omdat alle spelers tijdens dit proces zitten te wachten (dit is iig wel het geval in de Battlefield games).

Naar mijn mening zijn raptors stabiel genoeg om in RAID0 ipv RAID1 te zetten voor extra performance+opslagruimte. Bij gameservers zal er toch waarschijnlijk geen mission-critical data op staan, alleen wat server configuration files en custom maps, etc, die prima thuis (ofzo) te backuppen zijn.

Tot zover mijn toevoeging met betrekking tot de harddisk keuze. Qua CPU zou ik het niet zo snel weten allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Raptors in raid 0? Kan je net zo goed IBM Deathstars erin zetten. Die raptors hebben alleen maar ellende, heb er al 4 kapotte van gehad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpele Dual Opteron 244 en Tyan Thunder K8S schopt meer kont dan dat Xeon systeempke dus waarom dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

DaMorpheus schreef op zondag 01 mei 2005 @ 03:25:
Raptors in raid 0? Kan je net zo goed IBM Deathstars erin zetten. Die raptors hebben alleen maar ellende, heb er al 4 kapotte van gehad :/
Zo heb ik slechte ervaringen met IBM dus smaken zullen wel verschillen en de ervaringen natuurlijk ook.
Heb in 2 jaar 3 nieuwe harde schijven van IBM nodig gehad.
Het is voor iedereen natuurlijk anders qua ervaringen.
Het hangt helemaal af van hoeveel games er op die server geinstalleerd worden en hoeveel spelers.
Zoals ik het ziet zijn het behoorlijk intensieve games voor de server maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Ik vind beide configuraties eigenlijk wel een goede opzet maar ik zou voor de xeon gaan mocht het niet soepel lopen hoef je er alleen maar een cpu bij te prikken.
Puur mijn eigen keuze dan.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchTSE schreef op zondag 01 mei 2005 @ 02:38:
server komt in 2U kast...genoeg flow dus opzich icm 3 fans en 2 cpu fans...
Over die raptors: Ik heb toch het idee dat ik er voordeel uit haal vergeleken met een 300 gig maxtor oid (waar moet ik 300 gig in gods naam voor gebruiken? dan heb ik liever 2 raptors :))

@ BaBo0n:
het is een nieuw bedrijfje, willen dus in begin zo min mogelijk maandelijke kosten...dus minder maandelijkse kosten = meer per maand over = sneller meer servers :)
Data is geen probleem, heb vanuit een sponsordeal op een andere server 1000 gig dataverkeer, daar komt die nieuwe server op te hangen, moet wel erg veel gebeuren wil ik dat halen met me gameservers ;)

@ Roodey
moet je maar ff zoeken op myH2O, dan vind je onze servers tot nu toe...
deze server komt los van myH2O te draaien ;)
die raptors halen 50-60mbit/sec (op begin van de schijf) eens ge meer dan 40gig hebt gaat het al wat trager.
2 maxtors van 300 gig in raid 0 halen 150mbit in het begin en op het einde nog 80 ofzo mja zoals gij zelf zegt 600gig is teveel voor u dus komt ge nooit onder de 130mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De topicstarter vraagt naar cpu advies. Volgens mij is het belangrijk om te weten of je veel cpu power nodig hebt. Of juist een snelle geheugenbus. Of veel geheugen. Dan kun je kijken waarin de Xeon dan wel de Pentium4 sneller is.

Zelf dacht ik dat Amd Opterons ideaal waren voor gameservers vanwege de snelle geheugenbus?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 03:55:
Simpele Dual Opteron 244 en Tyan Thunder K8S schopt meer kont dan dat Xeon systeempke dus waarom dat niet?
Omdat de prijs ook kont schopt?
Prijs/prestatie. Je hebt niks aan een dual opteron als je je prijzen zo moet maken dat er niemand komt of als je moet gaan overboeken. Dat wilt niemand :)
Wij kopen 3 dual xeon systemen voor de prijs van één opteron 244 systeem. Ik weet wel wat een betere prijs/prestatie dan is hoor :Y)
Edwin van Cleef schreef op zondag 01 mei 2005 @ 03:59:
[...]

Zo heb ik slechte ervaringen met IBM dus smaken zullen wel verschillen en de ervaringen natuurlijk ook.
Heb in 2 jaar 3 nieuwe harde schijven van IBM nodig gehad.
Het is voor iedereen natuurlijk anders qua ervaringen.
Het hangt helemaal af van hoeveel games er op die server geinstalleerd worden en hoeveel spelers.
Zoals ik het ziet zijn het behoorlijk intensieve games voor de server maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Ik vind beide configuraties eigenlijk wel een goede opzet maar ik zou voor de xeon gaan mocht het niet soepel lopen hoef je er alleen maar een cpu bij te prikken.
Puur mijn eigen keuze dan.
Het gaat om raid 0. Als je klanten erop zet die je dat dus NIET. En al helemaal niet als die schijven wel eens willen uitvallen. Niemand wordt vrolijk van een server die offline is, vooral als daar veel voor wordt betaald
Aike schreef op zondag 01 mei 2005 @ 11:33:
De topicstarter vraagt naar cpu advies. Volgens mij is het belangrijk om te weten of je veel cpu power nodig hebt. Of juist een snelle geheugenbus. Of veel geheugen. Dan kun je kijken waarin de Xeon dan wel de Pentium4 sneller is.

Zelf dacht ik dat Amd Opterons ideaal waren voor gameservers vanwege de snelle geheugenbus?
cpu cpu cpu cpu cpu

[ Voor 77% gewijzigd door Stewie! op 01-05-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Aike schreef op zondag 01 mei 2005 @ 11:33:

Een opteron is ook een hele snelle cpu voor een gameserver alleen de software is nog niet berekend op 64bit waardoor je de meeste capaciteit niet benut.
Maar als je meerdere gameservers op een machine wilt gaan draaien dan komt die cpu kracht je goed van pas.
Verder is het zo dat een paar snelle harde schijven de snelheid van de lopende game ook kunnen bevorderen vooral wat betreft het laden van levels en dergelijke.
Ik hoop alleen dat de TS zijn server niet overschat door er te veel games op te laten draaien.
Dan kan je nog zo'n goede verbinding hebben maar een beetje overcapaciteit zal je toch wel achter de hand moeten houden.
Je kan beter wat vermogen(rekenkracht) en capaciteit teveel hebben dan te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
DaMorpheus schreef op zondag 01 mei 2005 @ 03:04:
[...]

Dat is alleen als je niet weet wat je doet / de server foutief in elkaar zet.

@TS:
- raptor niet nodig, gewoon 2x 80 gb hdd's
- 2 Gb is onzin voor 1 P4
- xeon server -> neem een 1u chenbro kast
- xeon -> let op, je kan niet zomaar elke xeon erbij dumpen, let op aparte geheugen
- geen 16 mb 300GB schijven nemen. 1) het is onzin en 2) die zijn niet merkbaar sneller
- cpu cpu cpu cpu cpu. Zorg voor voldoende cpu kracht.
Ga je verhuren? Let dan
a ) op het netwerk
b ) dat je goede prijs/prestatie verhouding hebt.

Dat wilt zeggen ofwel je koopt 3 of 4 p4 servers voor de prijs van 1 dual opteron, dan heb je stuk betere prestaties. Ga dus geen P4 server kopen voor 1300 terwijl dezelfde server overal voor 600 - 700 euro aangeboden wordt...
En denk na over je strategie: wil je stoer doen op IRC dat je dual xeons of dual opterons hebt, koop ze dan en krijg verder geen klanten omdat je het geld er niet uitkrijgt. Kwaliteit kan je ook leveren met goedkopere / single CPU servers. Je kan er alleen minder gameservers tegelijk op draaien, dus hou je boekingsfactor gewoon laag. Dus maak gewoon een prijs/prestatie tabel.
Succes!
Interresant stukje, maar verschil is:
1* dual xeon met 10 servers draaien = 60 euro per maand
3* P4 met elk 3 (/4 you name it) servers = 180 euro per maand....
met dezelfde performance.

Ik ga hier ongeveer uit van 10 servers op een dual xeon 3.0 ghz. Ik heb nu een P4 1.6 ghz met 768 mb ram draaien waar er 4 (waarvan 2 verhuurt) op kunnen, en afgezien van hoeveelheid geheugen (tijd lang laten draaien = >150 mb per server) die hij in beslag neemt neemt ie nauwelijks CPU kracht in. Dan moet 10 op een dual xeon toch wel gaan lukken :)
En het gaat niet om het patsen, het gaat erom dat ik performance wil tegen een laag maandtarief, de eenmalige kosten haal ik er toch wel uit. Het netwerk is in orde, ik zit bij een goede colocated hoster in redbus amsterdam met 1 TB dataverkeer.

Over de harde schijven:
Het gaat om het mogelijk maken van snelle mapchanges, daar is snelheid voor nodig. de raptors geven de beste performance en daarom kies ik deze dus. Het komt trouwens niet in raid 0 te draaien maar in raid 1, voor wat extra backup, zodat ik niet meteen a la minuut naar amsterdam hoef mocht er ooit 1 crashen.
Edit: net nog opgezocht...de beginsnelheid van een 74 gig raptor ligt op 71 mb/s, de schijf daarna (maxtor maxline III) ligt op 65.7
De eindsnelheid van de raptor ligt op 53.9 en van de eerstvolgende (WD Caviar) ligt op 40.8
Dus de raptors geven wel beste performance :)

Over de hoeveelheid geheugen:
In de huidige server zit 768, nu moeten wij de dedicated server software om de 2 dagen opnieuw opstarten omdat de server gewoon teveel geheugen inneemt. Vandaar dat we er nu 2 gig in willen om gewoon genoeg achter de hand te hebben :)

[ Voor 7% gewijzigd door DutchTSE op 01-05-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

DutchTSE schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:01:
[...]

Interresant stukje, maar verschil is:
1* dual xeon met 10 servers draaien = 60 euro per maand
3* P4 met elk 3 (/4 you name it) servers = 180 euro per maand....
met dezelfde performance.
wat voor bedragen zijn dat?
dataverbruik is voor 10 servers op 1 kistr hetzelfde als voor 10 servers op 2 kisten
Overigens zijn twee P4 servers samen krachtiger dan 1 dual xeon, laat staan 3 p4's

[ Voor 10% gewijzigd door Stewie! op 01-05-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
DaMorpheus schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:09:
[...]

wat voor bedragen zijn dat?
dataverbruik is voor 10 servers op 1 kistr hetzelfde als voor 10 servers op 2 kisten
dat zijn de bedragen die ik betaal voor een 2U colocated server met 1 TB dataverkeer
(2U server = 58 incl btw en 250 gig dataverkeer, ik heb vanuit sponsordeal 1 TB gekrege).

reactie op je edit: maar je betaald wel 3 x zoveel per maand, en daar ligt nu het probleem...ik wil zo min mogelijk per maand betalen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door DutchTSE op 01-05-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

DutchTSE schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:12:
[...]

dat zijn de bedragen die ik betaal voor een 2U colocated server met 1 TB dataverkeer
(2U server = 58 incl btw en 250 gig dataverkeer, ik heb vanuit sponsordeal 1 TB gekrege).

reactie op je edit: maar je betaald wel 3 x zoveel per maand, en daar ligt nu het probleem...ik wil zo min mogelijk per maand betalen ;)
prijsverschil tussen 1u en 3u kan toch nooit meer dan 20 euro/maand zijn? 8)7 En je hoeft echt niet meer traffic in te kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stewie! op 01-05-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Mischien even een domme vraag van mijn kant.
Maar hoe is het mogelijk om deze servers met remotebeheer onder controle te houden?
Ik raak steeds meer geintereseerd in het plaatsen van een server in een datacenter.
Zou een mooie optie zijn voor mijn domeintje namenlijk in combinatie met een leuke gameserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Edwin van Cleef schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:21:
Maar hoe is het mogelijk om deze servers met remotebeheer onder controle te houden?
Ik raak steeds meer geintereseerd in het plaatsen van een server in een datacenter.
Zou een mooie optie zijn voor mijn domeintje namenlijk in combinatie met een leuke gameserver.
Kan je beter eerst meer over je server OS gaan leren, anders heb je zo een leuke ddos server staan waarvan jij de maandelijkse rekening krijgt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
DaMorpheus schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:18:
[...]

prijsverschil tussen 1u en 3u kan toch nooit meer dan 20 euro/maand zijn? 8)7 En je hoeft echt niet meer traffic in te kopen.
1U server + 200GB €39 (=46 incl)
2U server + 250GB €49 (= 58 incl)
4U server + 300GB €59 (= 70 incl)

voor 1 dual xeon = 58 incl
voor 3 p4's = (of 3*58 of 3*46)

offtopic:
[quote]Edwin van Cleef schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:21:
Zou een mooie optie zijn voor mijn domeintje namenlijk in combinatie met een leuke gameserver.[/quote]
Kijk eens naar remote administrator of remotely anywhere

[ Voor 39% gewijzigd door DutchTSE op 01-05-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

DutchTSE schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:25:
[...]

1U server + 200GB €39 (=46 incl)
2U server + 250GB €49 (= 58 incl)
4U server + 300GB €59 (= 70 incl)

voor 1 dual xeon = 58 incl
voor 3 p4's = (of 3*58 of 3*46)
En 1u zonder traffic?
Nu zie je meteen hoe ze jullie kunnen sponsoren, je betaald het zelf direct terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
1U server + 20GB €19
maar die 1 tb geldt voor 1 server. Ik kan het niet verdelen of wat dan ook
(die sponsoring is voor onze gameclan...waarvan ik ook server beheer...die server komt op nog aan te vragen plaats, de nieuwe server op de oude plaats)

elke U extra is trouwens 12.5 extra (als je meer dan 5U zou willen) en elke 100 gig dataverkeer extra = 35 euro. Ga je over je datalimiet is het 1.50 per gig extra
DaMorpheus schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:26:
[...]
Nu zie je meteen hoe ze jullie kunnen sponsoren, je betaald het zelf direct terug :)
Ik zie niet in waarom...als ik die 750 gig extra had moete kopen was ik 7.5 * 35 euro kwijt geweest...ik heb er dus wel voordeel aan ;)

[ Voor 44% gewijzigd door DutchTSE op 01-05-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dat het normaal mogenlijk is is mij bekend dat is het probleem niet.
Maar een ded.server van een gamemaker wil nog wel eens problemen geven met de connectie's (hier intern tenminste wel).
Daarom ben ik daar zo terughoudend in maar ik ga er mee aan de slag iig bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Tja als je die 1000 GB niet mag verdelen dan moet je inderdaad maar één zo'n dik mogelijke server neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
DaMorpheus schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:32:
Tja als je die 1000 GB niet mag verdelen dan moet je inderdaad maar één zo'n dik mogelijke server neerzetten
naja kan het natuurlijk altijd vragen aan ze, maar ik kan het zelf niet wijzigen, bovendien is de sponsering voor de clan, en niet voor onze nieuwe server die los van de clan komt :)
Pagina: 1