Toon posts:

[WLAN] Internet/Netwerk valt uit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb vandaag wireless lan aangeschaft (wireless network adls router 54g en een draadloos pci kaartje)
Ik heb 2 pc's 1tje is de mijne die gaat met een kabeltje naar de router en 1tje die gaat draadloos. Op mijn eigen pc heb ik nergens last van lekker snel geen uitval met in tegenstelling met de andere pc daar heb ik conteniu uitval en als ik verbinding heb dan is i-net zeer traag een 20-30 sec om een pagina laden en op mijn eigen 1-2 sec..Bij het icoontje bij de de (draadlose pc laten we het zo maar zeggen) staat verbinding: uitstekend - Zeer Goed 54mbps.

Ik heb het netwerk niet beveiligt met een wep key en alles draait op channel 3

De draadlose apaptor + router is van sitecom.......

De afstand tussen de adaptor en router is ongeveer 5 meter met een houten muur ertussen en het staat op zolder (allebijde pc's)

Greetz BD-CaseMod

Verwijderd

Houten pc is ook makkelijk gaatje boren voor een kabeltje ;)
Maar wat heb je ZELF al gedaan?
We zitten hier namelijk op het forum van tweakers.. en daar willen we natuurlijk wel een beetje eigen impuls zien :)
Beschrijf continue uitval eens.. als je continue uitval heb.. dan ljkt het mij dat je helemaal geen goede verbinding heb ?

Ook mis ik nog wat informatie.. besturingssysteem op de pc?
en nogmaals wat heb je zelf al gedaan?
Ontvanger anders geplaatst?
Firmware van de router geupdate?
Wireless kaartje opnieuw geinstalleerd?
Nieuwe software gedownload?
Welke instelligen op je router heb al aangepast?

Kortom.. nog zat te doen en uit te leggen ;)

Als je toch bezig bent lees dan direct even de Policy - Network Troubleshooting & FAQ - Network Troubleshooting door :Y)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke het uitval probleem is opgelost maar ik zit nu nog met het trage i-net

Verwijderd

En ga je ons ook nog even delen wat het probleem nou was?
Dat lijkt me wel handig als iemand die wel de search gebruik hier terecht komt :)

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Met al die spelfouten in z'n post zal de search toch niet veel opleveren :)

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat op de pc met de draadloze apdator internet zo traag is en met de pc die met een utp kabel is aangesloten is dat daar wel snel internet is ;)

Sorry voor mijn typo's

Verwijderd

Met Sitecom moet je een beetje geluk hebben. Heb ook ooit zo'n setje gehad, nooit lekker aan de prat gekregen ("behoorde niet tot de doelgroep" volgens de helpdesk..) weer snel terugebracht en Asus spul gekocht. Draait meestal probleemloos...
Probeer eens andere drivers van Sitecom, wellicht doen juist oudere of nieuwere het beter in jouw situatie.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 23:39 ]

Pagina: 1