A7N8X-X vindt printer niet

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier 2 a7n8x-x mobo's van asus (met windows XP) voor een klant opgesteld staan, evenals een hp laserjet 2300L over een parallele kabel.

Ik gebruik de nieuwste drivers en bios van Asus, en de nieuwste driver van HP (ook van de CD geprobeerd). Echter wil de HP installer de printer niet zien op allebei de machines. Ik denk hierdoor dat het aan de machines ligt, want een laptop met LPT poort kan gewoon keurig printen hier :) (printer is dus niet nuked ofzo).

Ik heb al gekeken in config-scherm --> systeem --> hardware en daar staat nergens een uitroepteken ofzo

De poort instellingen staan op "Nooit een interrupt gebruiken" , ook werkt het apparaat volgens de software en zijn er geen conflicten. Alles is verder helemaal default.

WEet iemand wat ik nog kan proberen hiermee? (ik ben Linux gebruiker, dus weet niet exact hoe ik in windows verder op de fout af kan gaan).

Zoals vanzelfsprekend heb ik gegoogled en de searsch hier gebruikt!

NB: ik zat even te dubben of dit hier hoort of in OH. Ik denk dat het aan het mobo ligt dus post ik het hier...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verander de isntellingen van je LPT poorten eens in de bios :P

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Net even gekeken op deze box:

Parralel port mode: ECP+EPP
ECP DMA select: 3

Andere mogelijheden :

ECP, EPP, SPP

Ik durf niet echt hieraan te gaan pielen zonder heel goed te weten wat ik doe (anders moet ik zo een topic in OH openen: Help er komt rook uit mijn printer, wat nu ;) ).

Al deze waarden zijn gewoon standaard afaik (iig zijn ze niet gewijzigd).

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

andere mogelijkheden voor je printerpoort settings geven echt geen rook uit de printer hoor

dit kan je gewoon test en proberen...

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
dat van die rook was een grapje, maar ik heb ooit eea genuked door met printerpoorten te spelen (staat spanning op) dus ben een tikje huiverig ;).

Ik ga dan nu even wat veranderen:

ECP+EPP naar ECP. Lees net dat HP de uitvinder is van ECP.... dus ze zullen dat vast wel supporten ;)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
net even ecp geslecteerd en de DMA op 3 en 1 gehad, werkt ook niet

Zojuist driver-reinstall gedaan, en windows roept dat ik de papierlade bij moet vullen (de printer zelf echter geeft aan dat hij idle is, en met de laptop kan ik direct printen). Dit klopt dus niet :?

Verwijderd

heel dom maaruh
staat de printer aan
kabel al vervangen?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ja de printer staat aan.

Ik maak me sterk dat de kabel goed is, met een 3e pc (laptop) gaat printen gewoon perfect.
De printer lijkt me dus echt goed!

Verwijderd

hmmm dat scheelt inderdaad
chipset drivers al installed (kan het bijna niet zijn maar toch)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
sure

is het eerste wat je doet als die onboard peripherals niet werken :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
iemand nog enig idee?

zal anders de bordjes RMA moeten sturen :(

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Ik heb zelf dit bordje gehad en er een paralle printer op aangesloten en het werkte perfect. In bios de ECP instelling ingesteld en klaar. Lijkt me toch raar dat de bordjes niet goed zijn... :D

Verwijderd

Heb hier hetzelfde bordje en werkt idd prima. Zou wel heel toevallig zijn als beide bordjes kaduk zijn...

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

De poort instellingen staan op "Nooit een interrupt gebruiken" , ook werkt het apparaat volgens de software en zijn er geen conflicten. Alles is verder helemaal default.
Zet dat eens uit? Volgens mij moet de LPT poort wel een interrupt gebruiken.

Systeemspecs
PV Installatie

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Waarom probeer je niet de ingebakken driver van een HP Laserjet 4000 PCL6? Die werkt bij mij voor mijn Laserjet 3030 en mijn Laserjet 2100 zeer goed.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ok is goed.

Ik zit volgende week weer daar en zal het dan proberen , iig bedankt
Pagina: 1