systeemgebruik winrar bij uitpakken nogal laag?

Pagina: 1
Acties:

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:51
Het valt me op dat iedere keer dat ik een grote winrar file uitpak, dat hij niet de volledige resources gebruikt. Ik bedoel dat ik zie dat CPU zo rond de 15-20% zit en dat harde schijf 1 zo rond de 8mb leest en de andere 8mb schrijft per seconde. Zonder extracten kopieer ik minstens op 25mb/s van de een naar de ander, dus de hardeschijf is geen beperking, en de cpu ook niet, want die schommelt maar op 15-20%. Waarom gaat het niet sneller???

Het is niet zo dat het sneller moet, maar ik begrijp niet waarom hij de cpu niet voor 100% aan het werk zet of de schijven meer belast.

Het is een 2.8 ghz pentium 4 met 3 diamondmax 9 120 gb harde schijven waarvan 2 SATA en 1 PATA.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou ook nog aan de doorvoersnelheid van je geheugen kunnen liggen, of aan je hyperthreading. Winrar is iig niet geschreven voor multi CPU's, dus hij pakt er sowieso maar 1. Wat me overigens ook opviel bij winrar, is dat als het scherm van winrar niet de focus heeft (niet de active applicatie is, zeg maar) dat e.e.a. dan langzamer gaat dan wanneer het wel gewoon op de voorgrond draait.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)