[Sweex+hitachI] Slechte herkenning in XP

Pagina: 1
Acties:

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 14:20
Ik heb sinds kort een sweex usb2.0 externe behuizing plus een Hitachi 250G schijf. Alles prima, goede snelheid e.d. Het probleem is alleen dat bij het aanzetten van de schijf in een vers opgestartte windows ik de schijf weer uit moet zetten en vervolgens weer aan om te schijf herkent te laten worden in windows. Raar, maar waar. Verder werkt alles wel goed.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen... ??? :P

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
heb je sp2 geïnstalleerd?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik vermoed dat het met de USB poorten te maken heeft. Het komt ook wel eens voor bijv . bij Wireless LAN USB adapters, dat ze het pas doen wanneer je het opnieuw erin steekt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem met een hitachi 250GB schijf en een noname externe behuizing, maar heb er nog geen oplossing voor :)

• RD
verse installatie met sp2. In linux werkte de schijf wel in een keer. Nog raar-der .... hmmmm :?

• RD
-schopt-

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Even los van de oorzaak: we hebben het over Sweex, op zich is dat geen reden om gelijk genoegen te nemen met dit soort problemen maar dit soort vervelende dingetjes komen vaker voor bij goedkope merken...

Wat je kan proberen is kijken of je Legacy USB support oid in het BIOS aan hebt staan en dat uit kan zetten, ook andere speciale USB opties kunnen dit soort problemen geven, omdat Windows bij het opstarten al naar USB apparaten zoekt (zie je bijvoorbeeld doordat je muislampje uit en weer aangaat).

• RD
kicked
Pagina: 1