Toon posts:

[Java] Applicaties+controlpanel geven slechts lege window? *

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb java op me pc geinstalleerd omdat dat moest voor azereus..

Maar nu is het probleem. Ik wil Limewire opstarten maar dan krijg ik gewoon een blank menu van limewire, terwijl dat programma met java draait. Ik zie dus helemaal geen knoppen of dergelijke.
Ook als ik het Console menu van Java wil openen, krijg ik ook een blank venster..

Iemand enige ideen waar het aan kan liggen?

alvast bedankt

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Iets meer info zou welkom zijn. Heb je al op het forum van limewire gekeken? Werken andere java-progs wel? Type in de console eens 'java -version', komt dat overeen met de versie die je geinstalleerd hebt?

[ Voor 30% gewijzigd door NetForce1 op 28-04-2005 21:36 . Reden: w00ps, beter op het forum letten waar ik in zit :z ]

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Verwijderd

Topicstarter
Andere java programma's werken wel,
en ik heb de versie 1.5 update 2 van www.java.com

Maar het probleem is gewoon dat ik alleen maar blanke vensters zie inplaats van tekst en knoppen,

• NetForce1

NetForce1

azureus maakt gebruik van swt, een aparte library voor gui's, ik denk dat daarmee iets fout gaat. Het je deze link al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Azereus werkt goed,

Maar het programma java opzich niet:

Kijk maar naar het plaatje, zo krijg ik het ook met Limewire te zien

Afbeeldingslocatie: http://img194.echo.cx/img194/7500/probleem6ds.th.jpg

• NetForce1

NetForce1

strange, het venster verplaatsen, vergroten/verkleinen helpt ook niet? En een herstart van je pc, of evt een herinstallatie van Java? Misschien even een mailtje naar sun schoppen (contact info op java.sun.com)

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe computer gekocht en zoals altijd heb je aan het begin problemen.
Het probleem nu is dat er bij programmas zoals limewire,windows media player Etc tijdens het opstarten een wit/grijs scherm te zien krijg. Het programma start verder niet op. Hij blijft gewoon hangen. De rest van windows doet het wel gewoon. Ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen met dit. Ik heb namelijk geen idee wat het probleem zou kunnen zijn en aangezien ik niet zo heel veel verstand heb van computers zouden jullie mij heel erg kunnen helpen.

Alvast bedankt, Sjoerd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke windowsversie heb je dan?
En wat heb je al geprobeerd? (drivers voor je VGA kaart? chipsetdrivers?)

Verwijderd

Ik heb windows XP profesional. Java heb ik meerdere malen gereinstalleerd, had namelijk het vermoeden dat dit hiermee te maken had maar dit bleek dus niet zo te zijn. Zover ik weet zijn de nieuwste drivers geinstalleerd.

Sjoerd

Verwijderd

Ik heb net ook al een topic gepast. Ik merk dit topic net pas op. Volgens mij gaat t over hetzelfde probleem. Limewire laat alleen start popup zien maar geheel wit/grijs scherm. Ook als ik het optie menu van programma's vanuit de taakbalk open met rechtermuisknop blijft deze soms wit/grijs. Daarnaast heb ik dit probleem ook wanneer ik een filmpje op het internet wil bekijken.
Ik probeerde een filmpje/trailer van Battlefield 2 te bekijken. Wanneer ik hem op low keek deed hij het gewoon maar wanneer ik hem probeerde te kijken op Hi dan krijg ik weer een wit/grijs scherm.
Ik weet niet of het volgende met t zelfde probleem te maken heeft maar toch meld ik het maar voor de zekerheid.
Als ik de game Join operations Typhoon rising start dan heb ik soms dat wanneer ik een server gejoint ben dat de onderste helft van mijn scherm heel licht is en de bovenste helft heel donker. Ik weet niet of dit met meer spellen is want ik heb verder nog geen spellen op mijn computer staan aangezien ik deze computer net nieuw heb.

Sjoerd

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 00:22 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb twee topics gemerged die samen hetzelfde probleem ten grondslag hebben.

Wit/grijs scherm bij software + Java probleem > [Java] Applicaties+controlpanel geven slechts lege window? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb het probleem gevonden,...

Het lag aan de instellingen van me videokaart en dan met name de de DirectX instellingen, die had ik speciaal gezet voor games, maar nu standaard en het werkt weer !

_maar wel nutteloos me C: schijf geformatteerd hahaha

succes

Verwijderd

Zou je kunnen zeggen wat je precies veranderd hebt aangezien ik hetzelfde probleem heb:).

Alvast bedankt,

Hydra

Verwijderd

Topicstarter
oke.

Ik heb bij DirectX via RADLINKER, alles weer terug op applicatie voorkeur gezet , en toen was het opgelost

Verwijderd

Hmm, bij mij doen de filmpjes/trailers het nu wel weer normaal alleen nu doet Java nogal vreemd. Als ik programmas opstart waarbij java wordt gebruikt gaat de computer haperen. Als ik dan met ALT+TAB naar ander scherm ga waar geen java wordt gebruikt doet alles t weer goed en als ik dan weer terug ga begint hij weer te haperen. Muis die dus niet vloeiend over het scherm gaat.

Sjoerd

Verwijderd

hmm is er niemand die weet wat dit probleem is. Zou graag iets horen anders moet ik mijn hele computer weer formatteren.

Sjoerd

Verwijderd

*knip

Laat maar, 3d instellingen terug naar standaard en probleem waren ook hier opgelost :? (raar voorheen nooit last mee gehad)

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 17:39 ]

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-08 18:24

MM99

That is the way I am!

He thnks man het werkt !!

Ff voor de duidelijk heid voor mensen die niet weten hoe je het moet aan aanpassen:
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/3322/javaprobleem7wy.png
Pagina: 1