DVD-speler CDROM??

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 14:58
DVD-spelers, leuk... Waarom moet zo iets leuks nou zo onduidelijk zijn?
Als je nu een pc in elkaar schroeft, dan koop je toch geen cd-rom speler meer?
Blijft er een DVD-speler over. Maar welke?

Wie kan mij helpen bij het uitzoeken van zo'n speler? (Als kan regio-vrij en moet je een MPEG kaart erin gooien? Zitten die niet standaard op sommige videokaarten?? ZO ja, welke??)

Ik hoop dat er iemand is die al deze vragen kan beantwoorden!
Hartelijk dank alvast!

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Waarom nog CD-ROM?? Nou omdat sommige mensen niet geloven in DVD en liever nog even kijken of dat de standaard wordt (heb overigens zelf wel DVD).

MPEG? Licht eraan. Heb je een systeem PII 350 of sneller en wil je geen TV-OUT dan is het niet nodig.
Heb je een langzamer systeem, wil de TV-OUT of een digitale geluids uitgang, dan wordt zo'n kaartje wel een must.

Wat voor DVD speler?? Tja dat weet ik niet. Tegenwoordig zijn de nieuwe allemaal met regiocode, maar deze is er vast wel uit te slopen.

Denk eraan dat sommige MPEG kaartjes ook voorzien zijn van een regiocode.

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 15:22
als je een goede dvd speler wil moet je gaan voor de goede merken zoals Pioneer of Toshiba of Aopen (om er maar een paar te noemen)
ik heb zelf de Toshiba 1302 die is zonder regiocode en 10x dvd en 40x cd-rom, kwa cd-rom prestaties komt hij ver boven de Pioneer 10x (stond ergens in een CT magazine), zelf gebruik ik als videokaart de Creative TNT2U (zit al tv-out op) en die combinatie loopt perfect, als je toch een extra kaartje erbij wil zetten voor hardwarematige mpeg decodering dan zou ik voor de creative dxr 3 kaart gaan.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 14:58
Is het dan niet zo dat gecodeerd kan worden vanaf je videokaart, waarom dan een xtra kaart?
Welke (Videokaart) zou jij aanraden?

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

de matrox g400 max

Verwijderd

Mijn Viper II ondersteunt motion Compensation voor DVD. Dit is een of andere hardwarematige versnelling.
In PowerDVD kan ik deze optie echter niet enablen. Beeld hapert een klein beetje op
Celeron 300A@464 en Samsung 6x32x DVD.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Of je een kaartje nodig hebt hangt volledig af van je systeem, en of je tegelijkertijd wil Quake 3'en enz. Met een MPEG-kaartje is je processorbelasting veel lager, softwarematig is hij meestal zo'n 100%

Ik heb een K6-2 450 (6*75) met een sis 6326 (3d) kaart, die heeft Motion-Compensation en inverse sinokinetics (vraag me niet wat het is.), net als de ati rage 128. Werkt perfect, en alleen door de videokaart.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Maar welke DVD-speler is nu echt aan te raden qua snelheid en ZONDER die fokin' regio code ? (Of welke is makkelijk te hekken ?)

Tell me ...

• Rava
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 15:22
Serum, de Toshiba SD-M1212 DVD 6xDVD 32xCD (IDE) of de Toshiba SD-M1302 DVD 8xDVD 40xCD (IDE), die zijn beide goed, en zonder regiocode
Pagina: 1