Op de iPaq de gedeelde schijven van de PC bekijken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Sjaakman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik twijfel of dit wel in "Software Algemeen" hoort, of wellicht in "Network Troubleshooting".
Wil een modje 'm anders even verplaatsen? :)

Ik wil op mijn iPaq (rx3715) de gedeelde schijven van de gewone desktop-PC kunnen zien als ik een WiFi verbinding heb met het lokale zaadloze netwerk.
Dit omdat het dan makkelijk is bestanden (lees: muziek) te kopieëren naar de iPaq. (En omdat het gewoon zou moeten kunnen werken.)

In de standaard netwerk-software van Windows Mobile 2003SE zit geen "Map network drive" optie. Daar heb ik Resco Explorer 2003 voor gedownload, want dan is de "Map network drive" optie wél aanwezig.

De WiFi-verbinding op de iPaq werkt goed; Internetten kan gewoon.

Op de laptop kan ik de gedeelde schijven van de desktop-PC wél gewoon zien en de bestanden bewerken.
Op de iPaq kan ik de desktop-PC wel zien, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Wie heeft hier ervaring mee? :)

• MSalters
  • Laatst online: 21-08 17:14
To be able to access the network you must have a network card and Pocket PC 2002.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Sjaakman
Hmja... Ik neem aan dat een ingebouwde 802.11b kaart ook een network card mag heten?
En dat 'ie het doet is al bekend, ik kan er namelijk gewoon draadloos mee internetten.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vertel eens waarom de oplossingen uit de network faq van Resco, niet werken.

offtopic:
het lokale zaadloze netwerk
Deze nomineer ik voor de leukste typo van april :+

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Sjaakman
Brahiewahiewa schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:14:
Vertel eens waarom de oplossingen uit de network faq van Resco, niet werken.
Die had ik al gecheckt...
Deze is op mij van toepassing:
8.7. I can see my desktop computer listed in the Network Drive Mapping window but I am unable to map its drive because it yields the following error: "Cannot connect network path. Network resource cannot be found or you do not have sufficient permissions..."
En vervolgens komen ze met een bluetooth-verhaal. Helemaal niet van toepassing op mijn WiFi probleem.
offtopic:

[...]
Deze nomineer ik voor de leukste typo van april :+
"Typo" :P

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:49

sus

is druk :+

* rechten goed staan (evt. de guestlogin op de pc aanzetten)
* pda in dezelfde werkgroep als de PC
* zelfde IP-range (lijkt me wel als je kan internetten)

• Sjaakman
SuspiciouS schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:36:
...
* pda in dezelfde werkgroep als de PC
...
Ik kan in de PDA nergens vinden waar ik de werkgroep in kan vullen.
Dat zou het dus wel eens kunnen zijn.

Waar kan je dat ergens invullen in Windows Mobile 2003SE?

Verwijderd

niet, zover ik weer moet je op je pc het Geuast of Gast account enabled hebben staan om met je ipaq te kunnen browsen door je shares

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zelf heb ik een hx4700 waarmee ik alleen draadloos de mappen op de pc kan benaderen omdat het via de cradle niet gaat (fout melding), terwijl activesync wel werkt :S

Het netwerk op gaan is vrij omslachtig en omdat je zegt dat je wel internet hebt weet ik misschien waar de fout zit, je moet ff naar je wireless settings gaan (waar je wifi aan en uit kan zetten), dan moet je bij het netwerk waar je op werkt, ipv internet, (net)work selecteren en dan moet het werken.

Je kan btw gewoon via de ingebouwde verkenner je netwerkdrivers benaderen!! Je moet alleen elke keer weer de pc-naam opgeven! Je moet dan de tab (onderin) hebben naast waar je het geheugen selecteert vanwaar je wil kijken, dus intern geheugen / CD / SD

Dus als je wil gaan internetten moet je eht weer ff terug zetten, het is mij niet gelukt om het anders te laten werken. Ik gebruik zelf een hx4700 met wireless lan via een linksys wrt54g en WPA beveiliging. EDIT: Het ipadres gaat via dhcp (speedtouch 510)

[ Voor 3% gewijzigd door svdvlist2 op 30-04-2005 12:39 ]

Pagina: 1