[XP] Setup ziet D schijf als C, bij al bestaande partities*

Pagina: 1
Acties:

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 21:31
Ik heb 2 partities; C en D. Op c stond Windows XP en op d data.
Nu was Windows weer een beetje vervuild en wou ik mijn Ghost image (van c), wat ik op DVD heb, weer terug zetten. Maar tijdens het terug zetten, bleek de dvd beschadigd te zijn en kon het image dus niet worden terug gezet.
Nu wil ik Windows XP opnieuw installeren. Aan het begin van de installatie (waar je de partitie kan aangeven) worden er 2 partities aangegeven (en een ongepartitioneerde ruimte).

Partitie 1: Data C:
Partitie 2: Onbekende partitie

Nu wil ik dus Windows weer gewoon op C hebben en de data op D. Hoe doe ik dit zonder de data te verliezen (die is nogal belangrijk namelijk)

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
[tegenzichzelfspreek]
Stil maar weer voor je weer onzin uitkraamt
[/tegenzichzelfspreek]

[ Voor 255% gewijzigd door DTorro op 28-04-2005 20:39 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zal je denk ik eerst even de driveletter moeten veranderen, of anders de partitie even moeten backuppen met een bootdisk, en dan de schijf weer opnieuw indelen.

Ik pas conform Windows Operating Systems - Policy even de topictitel aan, zodat je OS vooraan tussen [] staat. Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd, gezocht en gevonden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou lijkt mij dat je gewoon de installatie op c kan uitvoeren. Je D partitie wordt als het goed is niet aangeraakt door Windows. Maar "onbekende partitie" klinkt niet geweldig in de oren. Als het mogelijk is om even een backup te doen van je data, zou ik dat maar doen.

• Kitser
  • Laatst online: 05-04 21:31
Ik heb inmiddels de hd maar even aan een andere pc gehangen en de data over gepompt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit overkomt je trouwens alleen als je 2e partitie eveneens een primary is ipv een extended partitie ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1